Scientific Studies of Reading

SSCI-ISI SCOPUS (2004-2023)

  1532-799X

  1088-8438

  Mỹ

Cơ quản chủ quản:  Routledge , ROUTLEDGE JOURNALS, TAYLOR & FRANCIS LTD

Lĩnh vực:
Psychology (miscellaneous)Education

Các bài báo tiêu biểu

Reading Ability: Lexical Quality to Comprehension
Tập 11 Số 4 - Trang 357-383 - 2007
Charles A. Perfetti
Word Knowledge in a Theory of Reading Comprehension
Tập 18 Số 1 - Trang 22-37 - 2014
Charles A. Perfetti, Joseph Z. Stafura
Reading Comprehension Tests Vary in the Skills They Assess: Differential Dependence on Decoding and Oral Comprehension
Tập 12 Số 3 - Trang 281-300 - 2008
Janice M. Keenan, Rebecca S. Betjemann, Richard K. Olson
The Precursors of Reading Ability in Young Readers: Evidence From a Four-Year Longitudinal Study
Tập 16 Số 2 - Trang 91-121 - 2012
Jane Oakhill, Kate Cain
Gender, Context, and Reading: A Comparison of Students in 43 Countries
Tập 10 Số 4 - Trang 331-362 - 2006
Ming Ming Chiu, Catherine McBride‐Chang
Vocabulary Growth and Reading Development across the Elementary School Years
Tập 15 Số 1 - Trang 8-25 - 2011
Ludo Verhoeven, Jan van Leeuwe, Anne Vermeer
Relationships Between Word Knowledge and Reading Comprehension in Third-Grade Children
Tập 10 Số 4 - Trang 381-398 - 2006
Kendra R. Tannenbaum, Joseph K. Torgesen, Richard K. Wagner
What We Know, What We Still Need to Know: Teaching Adolescents to Write
Tập 11 Số 4 - Trang 313-335 - 2007
Steve Graham, Dolores Perin
Home and Instruction Effects on Emergent Literacy in a Sample of Chilean Kindergarten Children
Tập 13 Số 2 - Trang 175-204 - 2009
Katherine Strasser, María Rosa Lissi