Child Development Perspectives
SSCI-ISI SCOPUS (2008-2023)
1750-8606
1750-8592
Anh Quốc
Cơ quản chủ quản: Wiley-Blackwell Publishing Ltd , WILEY
Các bài báo tiêu biểu
Poverty is a powerful factor that can alter lifetime developmental trajectories in cognitive, socioemotional, and physical health outcomes. Most explanatory work on the underlying psychological processes of how poverty affects development has focused on parental investment and parenting practices, principally responsiveness. Our primary objective in this article was to describe a third, complementary pathway—chronic stress and coping—that may also prove helpful in understanding the developmental impacts of early childhood poverty throughout life. Disadvantaged children are more likely than their wealthier peers to confront a wide array of physical stressors (e.g., substandard housing, chaotic environments) and psychosocial stressors (e.g., family turmoil, separation from adult caregivers). As exposure to stressors accumulates, physiological response systems that are designed to handle relatively infrequent, acute environmental demands are overwhelmed. Chronic cumulative stressors also disrupt the self‐regulatory processes that help children cope with external demands.
Những trải nghiệm phân biệt chủng tộc và sắc tộc gây ra những mối đe dọa nghiêm trọng đối với sự phát triển và phúc lợi của trẻ em thuộc các nhóm thiểu số về chủng tộc và sắc tộc. May mắn thay, không phải tất cả thanh niên trải qua sự phân biệt đều dễ bị tổn thương trước những tác động tiêu cực của nó. Bằng chứng ngày càng tăng chỉ ra rằng có một số yếu tố về chủng tộc và sắc tộc có thể thúc đẩy sự phát triển tích cực của thanh niên và bảo vệ chống lại những tác động có thể gây hại của những khó khăn liên quan đến chủng tộc và sắc tộc. Bài viết này tóm tắt các xu hướng nghiên cứu mới nổi và kết luận liên quan đến các tác động "thúc đẩy" và "bảo vệ" của danh tính chủng tộc và sắc tộc, giáo dục xã hội sắc tộc, cũng như định hướng văn hóa, cùng với một số cơ chế có thể giải thích cho những đặc tính có lợi của chúng. Bài viết kết thúc với một cuộc thảo luận ngắn gọn về những cân nhắc quan trọng và hướng nghiên cứu trong tương lai về các quá trình khả năng phục hồi liên quan đến chủng tộc và sắc tộc ở thanh niên thiểu số.
In this article, we consider the broad applicability of latent class analysis (LCA) and related approaches to advance research on child development. First, we describe the role of person‐centered methods such as LCA in developmental research, and review prior applications of LCA to the study of development and related areas of research. Then we present practical considerations when applying LCA in developmental research, including model selection and statistical power. Finally, we introduce several recent methodological innovations in LCA, including causal inference in LCA, predicting a distal outcome from LC membership, and LC moderation (in which LCA quantifies multidimensional moderators of effects in observational and experimental studies), and we discuss their potential to advance developmental science. We conclude with suggestions for ongoing developmental research using LCA.
The COVID‐19 global pandemic and the resulting economic, health, and educational disruptions have upset all aspects of young people’s lives. The pandemic’s reach will likely continue in the near term and as psychological and academic trajectories unfold over time. In this article, we draw on the central tenets of life course theory—intertwined developmental trajectories, linked lives, and stratification systems (Elder, 1998)—to inform understanding of potential adverse effects of the COVID‐19 pandemic on children’s and adolescents’ adjustment and well‐being, as well as mechanisms and processes that may buffer or exacerbate the pandemic’s negative impact. We review empirical evidence on the impact of previous macro‐level crises (e.g., the Great Recession) to illustrate how life course theory can aid developmental scientists in examining the effects of COVID‐19 on children’s development. We conclude with recommendations for research.
Income instability is an important and understudied dimension of the established empirical relation between family income and children's healthy development. Frequent fluctuations in income may influence daily processes and routines of family life, but the nature of such effects also may vary by specific patterns of income instability, parents' responses, and children's characteristics. In this article, we review existing theory and research on income, family functioning, and child development to better understand the potential implications of income instability for children's development. We also integrate theoretical insights from developmental psychology, economics, sociology, and social neuroscience to propose a set of testable hypotheses for social science investigations on this topic.