Quarterly Journal of Experimental Psychology

Công bố khoa học tiêu biểu

* Dữ liệu chỉ mang tính chất tham khảo

Sắp xếp:  
Đi Quá Mức: Các Quy Trình Nhớ và Kiểm Soát Trong Việc Xây Dựng Phụ Thuộc Chủ Động Dịch bởi AI
Quarterly Journal of Experimental Psychology - Tập 67 Số 7 - Trang 1274-1304 - 2014
Matthew Wagers, Colin Phillips
Các phụ thuộc filler–gap tạo ra những yêu cầu lớn đối với trí nhớ làm việc trong việc hiểu ngôn ngữ vì chúng không thể luôn được giải quyết ngay lập tức. Trong một loạt ba nghiên cứu về thời gian đọc, chúng tôi thử nghiệm ý tưởng rằng những yêu cầu này có thể được phân tách thành các quá trình duy trì tích cực và các sự kiện truy xuất. Kết quả cho thấy rằng sự tồn tại của một cụm từ bị dis...... hiện toàn bộ
Đi bộ qua Cửa Gây Quên: Những Khám Phá Thêm Dịch bởi AI
Quarterly Journal of Experimental Psychology - Tập 64 Số 8 - Trang 1632-1645 - 2011
Gabriel A. Radvansky, Sabine A. Krawietz, Andrea K. Tamplin
Nghiên cứu trước đây sử dụng các môi trường ảo đã chỉ ra một hiệu ứng cập nhật vị trí, trong đó bộ nhớ giảm khi con người di chuyển từ vị trí này sang vị trí khác. Trong nghiên cứu này, chúng tôi đánh giá xem liệu hiệu ứng này phản ánh ảnh hưởng của bối cảnh trải nghiệm, được đo bằng mức độ hòa nhập của một người trong một môi trường, như được gợi ý bởi một số công trình trong nhận thức k...... hiện toàn bộ
#hiệu ứng cập nhật vị trí #nhận thức không gian #bộ nhớ #môi trường thực tế #can thiệp hồi tưởng
Children's use of language context in lexical ambiguity resolution
Quarterly Journal of Experimental Psychology - Tập 63 Số 1 - Trang 160-193 - 2010
Maya M. Khanna, Julie E. Boland
Lexical ambiguity resolution was examined in children aged 7 to 10 years and adults. In Experiment 1, participants heard sentences supporting one (or neither) meaning of a balanced ambiguous word in a cross-modal naming paradigm. Naming latencies for context-congruent versus context-incongruent targets and judgements of the relatedness of targets to the sentence served as indices of approp...... hiện toàn bộ
Implicit Learning of Second-, Third-, and Fourth-Order Adjacent and Nonadjacent Sequential Dependencies
Quarterly Journal of Experimental Psychology - Tập 61 Số 3 - Trang 400-424 - 2008
Gilbert Remillard
Serial reaction time (SRT) task studies have established that people can implicitly learn first- and second-order adjacent dependencies. Sequential confounds have made it impossible to draw conclusions regarding learning of nonadjacent dependencies and learning of third- and fourth-order adjacent dependencies. Addressing the confounds, the present study shows that people can implicitly le...... hiện toàn bộ
Illusory line motion is not caused by object-differentiating mechanisms or endogenous attention
Quarterly Journal of Experimental Psychology - Tập 67 Số 12 - Trang 2293-2300 - 2014
John Christie
Christie and Klein [2005. Does attention cause illusory line motion? Perception & Psychophysics, 67(6), 1032–1043] published line motion ratings consistent with illusory line motion (ILM) after peripheral endogenous cues but not central arrow cues. When attention was directed endogenously on the basis of the shape of one of two peripherally presented objects, participants reported sma...... hiện toàn bộ
Are you looking my way? Ostracism widens the cone of gaze
Quarterly Journal of Experimental Psychology - Tập 70 Số 8 - Trang 1713-1721 - 2017
Pessi Lyyra, James H. Wirth, Jari K. Hietanen
Ostracized individuals demonstrate an increased need for belonging. To satisfy this need, they search for signals of inclusion, one of which may be another person's gaze directed at oneself. We tested if ostracized, compared to included, individuals judge a greater degree of averted gaze as still being direct. This range of gaze angles still viewed as direct has been dubbed “the cone of (...... hiện toàn bộ
Do Common Systems Control Eye Movements and Motion Extrapolation?
Quarterly Journal of Experimental Psychology - Tập 64 Số 7 - Trang 1327-1343 - 2011
Alexis D. J. Makin, Ellen Poliakoff
People are able to judge the current position of occluded moving objects. This operation is known as motion extrapolation. It has previously been suggested that motion extrapolation is independent of the oculomotor system. Here we revisited this question by measuring eye position while participants completed two types of motion extrapolation task. In one task, a moving visual target trave...... hiện toàn bộ
Articulatory suppression delays processing of abstract words: The role of inner speech
Quarterly Journal of Experimental Psychology - Tập 75 Số 7 - Trang 1343-1354 - 2022
Chiara Fini, Gian Daniele Zannino, Matteo Orsoni, Giovanni Augusto Carlesimo, Mariagrazia Benassi, Anna M. Borghi
Compared to concrete concepts, like “book,” abstract concepts expressed by words like “justice” are more detached from sensorial experiences, even though they are also grounded in sensorial modalities. Abstract concepts lack a single object as referent and are characterised by higher variability both within and across participants. According to the Word as Social Tool (WAT) proposal, owin...... hiện toàn bộ
Sự Thiên Lệch Chú Ý Do Giải Quyết Các Bài Toán Cộng và Trừ Đơn Giản và Phức Tạp Dịch bởi AI
Quarterly Journal of Experimental Psychology - Tập 67 Số 8 - Trang 1514-1526 - 2014
Nicolas Masson, Mauro Pesenti
Việc xử lý các con số đã được chứng minh là gây ra sự thay đổi chú ý không gian trong các nhiệm vụ phát hiện đầu mối đơn giản, với các con số nhỏ định hướng chú ý sang bên trái và các con số lớn sang bên phải của không gian. Gần đây, việc điều tra sự liên kết không gian-số này đã được mở rộng sang phép toán tâm lý với giả thuyết rằng việc giải quyết các bài toán cộng hoặc trừ có thể gây r...... hiện toàn bộ
#sự thiên lệch chú ý #phép toán #số học #chú ý không gian #số lượng
Thời gian là tất cả: Những thay đổi về tỷ lệ trình bày có tác động trái ngược đến việc học thống kê ngụ ý thính giác và thị giác Dịch bởi AI
Quarterly Journal of Experimental Psychology - Tập 64 Số 5 - Trang 1021-1040 - 2011
Lauren L. Emberson, Christopher M. Conway, Morten H. Christiansen
Học thống kê ngụ ý (ISL) không chỉ giới hạn ở một cảm giác cụ thể hoặc một lĩnh vực xử lý duy nhất. Tuy nhiên, sự khác biệt trong việc xử lý cảm nhận có thể ảnh hưởng đáng kể đến việc học giữa các hình thức cảm giác. Trong ba thí nghiệm, những quen thuộc về âm thanh và hình ảnh tương đương về mặt thống kê đã được trình bày dưới các điều kiện thời gian khác nhau, mà trong đó vừa hỗ trợ vừa...... hiện toàn bộ
Tổng số: 40   
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4