Educational Researcher

SCOPUS (1972-2023)SSCI-ISI

  0013-189X

  1935-102X

  Mỹ

Cơ quản chủ quản:  SAGE Publications Inc.

Lĩnh vực:
Education

Các bài báo tiêu biểu

Those Who Understand: Knowledge Growth in Teaching
Tập 15 Số 2 - Trang 4-14 - 1986
Lee S. Shulman
Nhận thức Đặt tình huống và Văn hoá Học tập Dịch bởi AI
Tập 18 Số 1 - Trang 32-42 - 1989
John Seely Brown, Allan Collins, Paul Duguid
Nhiều phương pháp giảng dạy mặc nhiên cho rằng kiến thức khái niệm có thể được trừu xuất từ các tình huống mà nó được học và sử dụng. Bài viết này lập luận rằng giả định này không thể tránh khỏi việc hạn chế hiệu quả của các phương pháp như vậy. Dựa trên nghiên cứu mới nhất về nhận thức trong hoạt động hàng ngày, các tác giả lập luận rằng kiến thức là định vị, là một phần sản phẩm của hoạ...... hiện toàn bộ
#Nhận thức đặt tình huống #học nghề nhận thức #văn hóa trường học #giảng dạy toán học #hiệu quả học tập #hoạt động nhận thức
Mixed Methods Research: A Research Paradigm Whose Time Has Come
Tập 33 Số 7 - Trang 14-26 - 2004
R. Burke Johnson, Anthony J. Onwuegbuzie
The purposes of this article are to position mixed methods research ( mixed research is a synonym) as the natural complement to traditional qualitative and quantitative research, to present pragmatism as offering an attractive philosophical partner for mixed methods research, and to provide a framework for designing and conducting mixed methods research. In doing this, we briefly review t...... hiện toàn bộ
Design Experiments in Educational Research
Tập 32 Số 1 - Trang 9-13 - 2003
Paul Cobb, Jere Confrey, Andrea A. diSessa, Richard Lehrer, Leona Schauble
In this article, the authors first indicate the range of purposes and the variety of settings in which design experiments have been conducted and then delineate five crosscutting features that collectively differentiate design experiments from other methodologies. Design experiments have both a pragmatic bent—“engineering” particular forms of learning—and a theoretical orientation—develop...... hiện toàn bộ
What Do New Views of Knowledge and Thinking Have to Say About Research on Teacher Learning?
Tập 29 Số 1 - Trang 4-15 - 2000
Ralph T. Putnam, Hilda Borko
Conceptualization, Measurement, and Improvement of Classroom Processes: Standardized Observation Can Leverage Capacity
Tập 38 Số 2 - Trang 109-119 - 2009
Robert C. Pianta, Bridget K. Hamre
The authors advance an argument that placing observation of actual teaching as a central feature of accountability frameworks, teacher preparation, and basic science could result in substantial improvements in instruction and related social processes and a science of the production of teaching and teachers. Teachers’ behavioral interactions with students can be (a) assessed observationall...... hiện toàn bộ
Kết nối lý thuyết và thực tiễn: Thay đổi phương pháp sư phạm trong đào tạo giáo viên Dịch bởi AI
Tập 28 Số 4 - Trang 4-17 - 1999
Fred Korthagen, Jos Kessels
Áp lực hướng tới việc tạo ra nhiều chương trình đào tạo giáo viên dựa trên trường học, rõ ràng ở nhiều quốc gia, đã tạo ra nhu cầu suy nghĩ lại về mối quan hệ giữa lý thuyết và thực hành. Mô hình ứng dụng lý thuyết truyền thống có vẻ khá kém hiệu quả và hiện đang được thay thế bằng các phương pháp phản chiếu hơn. Tuy nhiên, cho đến nay, sự đa dạng của những khái niệm và giả định khác nhau...... hiện toàn bộ
Where Is the Mind? Constructivist and Sociocultural Perspectives on Mathematical Development
Tập 23 Số 7 - Trang 13-20 - 1994
Paul Cobb
Currently, considerable debate focuses on whether mind is located in the head or in the individual-in-social-action, and whether development is cognitive self-organization or enculturation into established practices. In this article, I question assumptions that initiate this apparent forced choice between constructivist and sociocultural perspectives. I contend that the two perspectives a...... hiện toàn bộ
Designing Educative Curriculum Materials to Promote Teacher Learning
Tập 34 Số 3 - Trang 3-14 - 2005
Elizabeth A. Davis, Joseph Krajcik
Curriculum materials for Grades K–12 that are intended to promote teacher learning in addition to student learning have come to be called educative curriculum materials. How can K–12 curriculum materials be designed to best promote teacher learning? What might teacher learning with educative curriculum materials look like? The authors present a set of design heuristics for educative curri...... hiện toàn bộ
Meaning and Values in Test Validation: The Science and Ethics of Assessment
Tập 18 Số 2 - Trang 5-11 - 1989
Samuel Messick
Because both score meaning and the value implications of scores as a basis for action are central issues in test validation, a unified view of validity is required that comprehends both the scientific and the ethical underpinnings of test interpretation and use. This unified concept of validity integrates considerations of content, criteria, and consequences into a construct framework for...... hiện toàn bộ