The Development of Expertise: The Journey From Acclimation to ProficiencyEducational Researcher - Tập 32 Số 8 - Trang 10-14 - 2003
Patricia A. Alexander
The Model of Domain Learning (MDL) is an alternative perspective on expertise that arose from studies of student learning in academic domains, such as reading, history, physics, and biology. A comparison of the MDL and traditional models of expertise is made. The key components and stages of the MDL are then overviewed. Discussion concludes with a consideration of evidence-based implicati...... hiện toàn bộ
Teachers' and Students' Cognitional Knowledge for Classroom Teaching and LearningEducational Researcher - Tập 17 Số 5 - Trang 5-14 - 1988
Penelope L. Peterson
An emerging image of the teacher as “thoughtful professional” suggests the need for researchers to study teachers’ and students’ cognitions in addition to teacher behavior, student behavior, and student achievement. This article presents an initial conceptualization of how teachers' and students' cognitions and knowledge mediate effective teaching. Subject matter content and teacher and s...... hiện toàn bộ
Coh-MetrixEducational Researcher - Tập 40 Số 5 - Trang 223-234 - 2011
Arthur C. Graesser, Danielle S. McNamara, Jonna M. Kulikowich
Computer analyses of text characteristics are often used by reading teachers, researchers, and policy makers when selecting texts for students. The authors of this article identify components of language, discourse, and cognition that underlie traditional automated metrics of text difficulty and their new Coh-Metrix system. Coh-Metrix analyzes texts on multiple measures of language and di...... hiện toàn bộ
Nhận thức Đặt tình huống và Văn hoá Học tập Dịch bởi AI Educational Researcher - Tập 18 Số 1 - Trang 32-42 - 1989
John Seely Brown, Allan Collins, Paul Duguid
Nhiều phương pháp giảng dạy mặc nhiên cho rằng kiến thức khái niệm có thể được trừu xuất từ các tình huống mà nó được học và sử dụng. Bài viết này lập luận rằng giả định này không thể tránh khỏi việc hạn chế hiệu quả của các phương pháp như vậy. Dựa trên nghiên cứu mới nhất về nhận thức trong hoạt động hàng ngày, các tác giả lập luận rằng kiến thức là định vị, là một phần sản phẩm của hoạ...... hiện toàn bộ
#Nhận thức đặt tình huống #học nghề nhận thức #văn hóa trường học #giảng dạy toán học #hiệu quả học tập #hoạt động nhận thức
An Anatomy of Narrative CurriculaEducational Researcher - Tập 32 Số 3 - Trang 3-15 - 2003
Carola Conle
As curricular qualities of various narrative practices become more diverse and widely established, a clearer understanding of their particular nature and function should accompany their use. This article reviews rather far-flung practices in relation to the particular narrative functions on which they rely. The author uses Schwab’s commonplaces as common denominators that cut across pract...... hiện toàn bộ
Kết nối lý thuyết và thực tiễn: Thay đổi phương pháp sư phạm trong đào tạo giáo viên Dịch bởi AI Educational Researcher - Tập 28 Số 4 - Trang 4-17 - 1999
Fred Korthagen, Jos Kessels
Áp lực hướng tới việc tạo ra nhiều chương trình đào tạo giáo viên dựa trên trường học, rõ ràng ở nhiều quốc gia, đã tạo ra nhu cầu suy nghĩ lại về mối quan hệ giữa lý thuyết và thực hành. Mô hình ứng dụng lý thuyết truyền thống có vẻ khá kém hiệu quả và hiện đang được thay thế bằng các phương pháp phản chiếu hơn. Tuy nhiên, cho đến nay, sự đa dạng của những khái niệm và giả định khác nhau...... hiện toàn bộ
Where Is the Mind? Constructivist and Sociocultural Perspectives on Mathematical DevelopmentEducational Researcher - Tập 23 Số 7 - Trang 13-20 - 1994
Paul Cobb
Currently, considerable debate focuses on whether mind is located in the head or in the individual-in-social-action, and whether development is cognitive self-organization or enculturation into established practices. In this article, I question assumptions that initiate this apparent forced choice between constructivist and sociocultural perspectives. I contend that the two perspectives a...... hiện toàn bộ