Educational Researcher

Công bố khoa học tiêu biểu

* Dữ liệu chỉ mang tính chất tham khảo

Sắp xếp:  
Kết nối lý thuyết và thực tiễn: Thay đổi phương pháp sư phạm trong đào tạo giáo viên Dịch bởi AI
Educational Researcher - Tập 28 Số 4 - Trang 4-17 - 1999
Fred Korthagen, Jos Kessels

Áp lực hướng tới việc tạo ra nhiều chương trình đào tạo giáo viên dựa trên trường học, rõ ràng ở nhiều quốc gia, đã tạo ra nhu cầu suy nghĩ lại về mối quan hệ giữa lý thuyết và thực hành. Mô hình ứng dụng lý thuyết truyền thống có vẻ khá kém hiệu quả và hiện đang được thay thế bằng các phương pháp phản chiếu hơn. Tuy nhiên, cho đến nay, sự đa dạng của những khái niệm và giả định khác nhau dưới nền tảng của các phương pháp mới này vẫn chưa cung cấp một căn cứ vững chắc cho sự phát triển tiếp theo. Hai nền tảng lý thuyết liên quan được trình bày cho một hình thái mới trong đào tạo giáo viên. Thứ nhất là sử dụng các khái niệm episteme và phronesis để giới thiệu một cách thức mới trong việc định hình kiến thức liên quan. Thứ hai là một cách mô tả toàn diện hơn về mối quan hệ giữa nhận thức của giáo viên và hành vi của giáo viên, dẫn đến một mô hình ba cấp độ trong việc học về giảng dạy, bao gồm cấp độ Gestalt, cấp độ mô hình và cấp độ lý thuyết, được minh họa bằng dữ liệu phỏng vấn. Dựa trên hai khung lý thuyết này, một cái gọi là “cách tiếp cận thực tế” đối với đào tạo giáo viên được giới thiệu. Vai trò của người giáo dục trong phương pháp này cũng được phân tích cũng như các hệ quả tổ chức. Những kết quả đánh giá đầu tiên được trình bày.

Why Triangulate?
Educational Researcher - Tập 17 Số 2 - Trang 13-17 - 1988
Sandra Mathison

This article discusses triangulation as a strategy for increasing the validity of evaluation and research findings. Typically, through triangulating we expect various data sources and methods to lead to a singular proposition about the phenomenon being studied. That this is not the case is obvious to most researchers and evaluators. Given that this expectation is unrealistic, an alternative perspective of triangulation is presented. This alternative perspective takes into account that triangulation results in convergent, inconsistent, and contradictory evidence that must be rendered sensible by the researcher or evaluator.

Conceptualization, Measurement, and Improvement of Classroom Processes: Standardized Observation Can Leverage Capacity
Educational Researcher - Tập 38 Số 2 - Trang 109-119 - 2009
Robert C. Pianta, Bridget K. Hamre

The authors advance an argument that placing observation of actual teaching as a central feature of accountability frameworks, teacher preparation, and basic science could result in substantial improvements in instruction and related social processes and a science of the production of teaching and teachers. Teachers’ behavioral interactions with students can be (a) assessed observationally using standardized protocols, (b) analyzed systematically with regard to sources of error, (c) validated for predicting student learning, and (d) changed (improved) as a function of specific and aligned supports provided to teachers; exposure to such supports is predictive of greater student learning gains. These methods have considerable promise; along with measurement challenges, some of which pertain to psychometrics, efficiency, and costs, they merit attention, rigorous study, and substantial research investments.

When Rater Reliability Is Not Enough
Educational Researcher - Tập 41 Số 2 - Trang 56-64 - 2012
Heather C. Hill, Charalambos Y. Charalambous, Matthew A. Kraft

In recent years, interest has grown in using classroom observation as a means to several ends, including teacher development, teacher evaluation, and impact evaluation of classroom-based interventions. Although education practitioners and researchers have developed numerous observational instruments for these purposes, many developers fail to specify important criteria regarding instrument use. In this article, the authors argue that for classroom observation to succeed in its aims, improved observational systems must be developed. These systems should include not only observational instruments but also scoring designs capable of producing reliable and cost-efficient scores and processes for rater recruitment, training, and certification. To illustrate how such a system might be developed and improved, the authors provide an empirical example that applies generalizability theory to data from a mathematics observational instrument.

Nhận thức Đặt tình huống và Văn hoá Học tập Dịch bởi AI
Educational Researcher - Tập 18 Số 1 - Trang 32-42 - 1989
John Seely Brown, Allan Collins, Paul Duguid

Nhiều phương pháp giảng dạy mặc nhiên cho rằng kiến thức khái niệm có thể được trừu xuất từ các tình huống mà nó được học và sử dụng. Bài viết này lập luận rằng giả định này không thể tránh khỏi việc hạn chế hiệu quả của các phương pháp như vậy. Dựa trên nghiên cứu mới nhất về nhận thức trong hoạt động hàng ngày, các tác giả lập luận rằng kiến thức là định vị, là một phần sản phẩm của hoạt động, bối cảnh và văn hóa nơi nó được phát triển và sử dụng. Họ thảo luận về việc quan điểm này ảnh hưởng đến sự hiểu biết của chúng ta về học tập như thế nào, và họ nhận thấy rằng trường học truyền thống quá thường xuyên bỏ qua tầm ảnh hưởng của văn hóa trường học lên những gì được học ở trường. Như một giải pháp thay thế cho các thực tiễn truyền thống, họ đề xuất học nghề nhận thức (Collins, Brown, & Newman, đang chuẩn bị xuất bản), mở rộng đặc trưng bản chất định vị của kiến thức. Họ xem xét hai ví dụ về giảng dạy toán học thể hiện những đặc điểm chính của cách tiếp cận này đối với giảng dạy.

#Nhận thức đặt tình huống #học nghề nhận thức #văn hóa trường học #giảng dạy toán học #hiệu quả học tập #hoạt động nhận thức
Test Score Patterns Across Three COVID-19-Impacted School Years
Educational Researcher - Tập 51 Số 7 - Trang 500-506 - 2022
Megan Kuhfeld, James Soland, Karyn Lewis

The COVID-19 pandemic has been a seismic and ongoing disruption to K–12 schooling. Using test scores from 5.4 million U.S. students in Grades 3–8, we tracked changes in math and reading achievement across the first 2 years of the pandemic. Average math test scores in the fall of 2021 in Grades 3–8 were .20–.27 standard deviation (SD) lower relative to same-grade peers in the fall of 2019, while reading test scores decreased by .09–.18 SD. Achievement gaps between students in low-poverty and high-poverty elementary schools grew by .10–.20 SD, primarily during the 2020–2021 school year. Achievement disparities by student race/ethnicity also widened substantively. Observed declines are more substantial than during other recent school disruptions, such as those due to natural disasters.

Research–Practice Partnerships in Education
Educational Researcher - Tập 45 Số 1 - Trang 48-54 - 2016
Cynthia E. Coburn, William R. Penuel

Policymakers, funders, and researchers today view research–practice partnerships (RPPs) as a promising approach for expanding the role of research in improving educational practice. Although studies in other fields provide evidence of the potential for RPPs, studies in education are few. This article provides a review of available evidence of the outcomes and dynamics of RPPs in education and related fields. It then outlines a research agenda for the study of RPPs that can guide funders’ investments and help developing partnerships succeed.

Diversity ≠ Inclusion
Educational Researcher - Tập 42 Số 9 - Trang 467-475 - 2013
Marta Tienda

I argue that enrollment of a diverse student body is but a pragmatic first step toward the broader social goal of inclusion and ask whether motives for campus diversification are aligned with pedagogic goals. I address this question by focusing on inclusion, namely, organizational strategies and practices that promote meaningful social and academic interactions among students who differ in their experiences, views, and traits. After illustrating the contours and pace of diversification, I discuss challenges to achieving meaningful integration as campuses become more racially diverse by focusing on ethnic programming and evidence about students’ social interaction patterns. Integration is not an automatic by-product of campus diversity; therefore, to harness the benefits of diverse student bodies, institutional leaders must pursue deliberate strategies that promote inclusion.

Mixed Methods Research: A Research Paradigm Whose Time Has Come
Educational Researcher - Tập 33 Số 7 - Trang 14-26 - 2004
R. Burke Johnson, Anthony J. Onwuegbuzie

The purposes of this article are to position mixed methods research ( mixed research is a synonym) as the natural complement to traditional qualitative and quantitative research, to present pragmatism as offering an attractive philosophical partner for mixed methods research, and to provide a framework for designing and conducting mixed methods research. In doing this, we briefly review the paradigm “wars” and incompatibility thesis, we show some commonalities between quantitative and qualitative research, we explain the tenets of pragmatism, we explain the fundamental principle of mixed research and how to apply it, we provide specific sets of designs for the two major types of mixed methods research ( mixed-model designs and mixed-method designs), and, finally, we explain mixed methods research as following (recursively) an eight-step process. A key feature of mixed methods research is its methodological pluralism or eclecticism, which frequently results in superior research (compared to monomethod research). Mixed methods research will be successful as more investigators study and help advance its concepts and as they regularly practice it.

Designing Educative Curriculum Materials to Promote Teacher Learning
Educational Researcher - Tập 34 Số 3 - Trang 3-14 - 2005
Elizabeth A. Davis, Joseph Krajcik

Curriculum materials for Grades K–12 that are intended to promote teacher learning in addition to student learning have come to be called educative curriculum materials. How can K–12 curriculum materials be designed to best promote teacher learning? What might teacher learning with educative curriculum materials look like? The authors present a set of design heuristics for educative curriculum materials to further the principled design of these materials. They build from ideas about teacher learning and organize the heuristics around important parts of a teacher’s knowledge base: subject matter knowledge, pedagogical content knowledge for topics, and pedagogical content knowledge for disciplinary practices. These heuristics provide a context for a theoretically oriented discussion of how features of educative curriculum materials may promote teacher learning, by serving as cognitive tools that are situated in teachers’ practice. The authors explore challenges in the design of educative curriculum materials, such as the tension between providing guidance and choice.

Tổng số: 31   
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4