Australasian Marketing Journal

ESCI-ISI SCOPUS (2003-2023)

  1441-3582

  1839-3349

  ÚC

Cơ quản chủ quản:  SAGE Publications Ltd

Lĩnh vực:
MarketingEconomics and Econometrics

Các bài báo tiêu biểu

Sự Tiện Lợi Trong Ý Định Chấp Nhận Ngân Hàng Di Động? Dịch bởi AI
Tập 28 Số 4 - Trang 273-285 - 2020
Amit Shankar, Bikramjit Rishi
Mục tiêu của nghiên cứu này là khámphá cách thức những khía cạnh khác nhau của sự tiện lợi trực tuyến ảnh hưởng đến ý định chấp nhận ngân hàng di động (m-banking). Kết quả từ 432 người dùng ngân hàng cho thấy sự tiện lợi trong việc truy cập, sự tiện lợi trong giao dịch, và sự tiện lợi trong việc sở hữu/sau sở hữu dự đoán ý định chấp nhận m-banking, với yếu tố chính là sự tiện lợi trong việ...... hiện toàn bộ
#m-banking #ý định chấp nhận #sự tiện lợi trực tuyến #thương mại di động
Đạo đức Tiếp thị Quốc tế: Một Nghiên cứu Liên văn hóa Dịch bởi AI
Tập 6 - Trang 51-61 - 1998
Pascale G. Quester, Josie Simpson
Đạo đức trong tiếp thị là một vấn đề gây tranh cãi, đặc biệt là trong bối cảnh quốc tế, nơi mà văn hóa có thể ảnh hưởng đến nhận thức và giải thích về các hành vi đạo đức. Hơn nữa, nghiên cứu trong lĩnh vực này sử dụng hai phương pháp khác nhau, khiến việc tổng hợp các phát hiện thực nghiệm trở nên khó khăn. Nghiên cứu này khám phá liệu văn hóa có ảnh hưởng đến nhận thức của các nhà quản ...... hiện toàn bộ
Ảnh hưởng của việc kích hoạt mục tiêu giao phối và sự khác biệt giới tính đến đánh giá quảng cáo chứa từ ngữ mang ý nghĩa tình dục Dịch bởi AI
Tập 24 - Trang 205-213 - 2016
Jungkeun Kim, Sungeun (Ange) Kim
Nghiên cứu này xem xét tác động của động lực giao phối của con người đến thái độ của họ và khả năng nhớ lại quảng cáo chứa các từ ngữ mang ý nghĩa tình dục (ví dụ: “Sexton Plumbing” và “Chúng tôi Bán Hộp”). Do những khác biệt về giới tính dựa trên các phương pháp tiến hóa và xã hội hóa, nghiên cứu này dự đoán sự đánh giá khác nhau giữa nam và nữ đối với quảng cáo chứa các từ ngữ mang ý ngh...... hiện toàn bộ
#giao phối #động lực giao phối #sự khác biệt giới tính #quảng cáo #từ ngữ mang ý nghĩa tình dục
The Role of Fairness in Modelling Customer Choice
Tập 19 - Trang 22-29 - 2011
Christine Mathies, Siegfried P. Gudergan
Some business practices of service firms have the potential to negatively affect customer demand because they are perceived as unfair. We discuss how fairness concerns can influence customer choice, and propose a conceptualisation embedded in expected utility theory that accounts for fairness judgments. The intended contributions are (1) to advance the literature on customer decision maki...... hiện toàn bộ
Relationships between Consumer Sentiment towards Marketing and Consumer Lifestyles
Tập 9 - Trang 7-22 - 2001
Rob Lawson, Sarah Todd, Christo Boshoff
Gaski and Eztel's (1986) index of consumer sentiment towards marketing was included together with conventional AIO (activities, interests and opinions) measures in a major survey of consumer lifestyles in New Zealand. Analysis of the AIO material produced a seven segment solution which clearly distinguished consumers on the basis of their value orientations and levels of resources (Todd, ...... hiện toàn bộ
Making Sense of Common Dirichlet Deviations
Tập 25 - Trang 294-308 - 2017
John Scriven, John Bound, Charles Graham
This paper reviews the regularly recurring deviations between buyer behaviour patterns and predictions from the NBD-Dirichlet model. Previous studies have tended to look at one or two Dirichlet Deviations in isolation; the aim here is to learn more about their managerial significance by categorising them according to their behavioural indicators, summarising their incidence and extent and...... hiện toàn bộ
Customer participation in firm-initiated activities via social media: Understanding the role of experiential value
- 2021
Sara Quach, Wei Shao, Mitchell Ross, Park Thaichon
This study aims to examine the effects of experiential value in firm-initiated social media activities on brand attitude and purchase engagement. An online survey with the experimental design was used to collect data from 181 social media users who were over 18 years old. The results of this study showed that experiential value positively influenced both brand attitude and purchase engage...... hiện toàn bộ
Marketing in the Future: Back to Basics? A Commentary
Tập 6 - Trang 31-34 - 1998
Roger A. Layton AM
Keep up the Good Work in Research Universities: An Importance-Performance Analysis
Tập 28 - Trang 128-138 - 2020
Siti Falindah Padlee, Vaughan Reimers, Safiek Mokhlis, Marhana Mohamed Anuar, Azlinzuraini Ahmad
The objective of this study was to measure academics’ perceptions towards three key dimensions of a higher education institution (HEI) – teaching quality, research quality and internationalisation – the latter two of which have received relatively scant attention in the context of service quality. Using five Malaysian universities as its context, and importance–performance analysis (IPA) ...... hiện toàn bộ
The implications of artificial intelligence on the digital marketing of financial services to vulnerable customers
- 2021
Emmanuel Mogaji, Taiwo O. Soetan, Tai Anh Kieu
Artificial intelligence (AI) is rapidly transforming digital marketing practices. While the extant literature extensively covers AI applications that generally benefit businesses and customers, there is scant research on AI deployments that exacerbate problems for financially vulnerable customers. These customers have limited access to financial systems, services or technologies. To recti...... hiện toàn bộ