Mục tiêu của nghiên cứu này là khámphá cách thức những khía cạnh khác nhau của sự tiện lợi trực tuyến ảnh hưởng đến ý định chấp nhận ngân hàng di động (m-banking). Kết quả từ 432 người dùng ngân hàng cho thấy sự tiện lợi trong việc truy cập, sự tiện lợi trong giao dịch, và sự tiện lợi trong việc sở hữu/sau sở hữu dự đoán ý định chấp nhận m-banking, với yếu tố chính là sự tiện lợi trong việ...... hiện toàn bộ
#m-banking #ý định chấp nhận #sự tiện lợi trực tuyến #thương mại di động
Nghiên cứu này xem xét tác động của động lực giao phối của con người đến thái độ của họ và khả năng nhớ lại quảng cáo chứa các từ ngữ mang ý nghĩa tình dục (ví dụ: “Sexton Plumbing” và “Chúng tôi Bán Hộp”). Do những khác biệt về giới tính dựa trên các phương pháp tiến hóa và xã hội hóa, nghiên cứu này dự đoán sự đánh giá khác nhau giữa nam và nữ đối với quảng cáo chứa các từ ngữ mang ý ngh...... hiện toàn bộ
#giao phối #động lực giao phối #sự khác biệt giới tính #quảng cáo #từ ngữ mang ý nghĩa tình dục
Đạo đức trong tiếp thị là một vấn đề gây tranh cãi, đặc biệt là trong bối cảnh quốc tế, nơi mà văn hóa có thể ảnh hưởng đến nhận thức và giải thích về các hành vi đạo đức. Hơn nữa, nghiên cứu trong lĩnh vực này sử dụng hai phương pháp khác nhau, khiến việc tổng hợp các phát hiện thực nghiệm trở nên khó khăn. Nghiên cứu này khám phá liệu văn hóa có ảnh hưởng đến nhận thức của các nhà quản ...... hiện toàn bộ
This study tests the different and combined roles of involvement and ambivalence in the satisfaction–repurchase loyalty relationship. The study analyses survey data from 922 Vietnamese consumers. The study uses structural equation modelling for testing mediator and moderator effects. The results indicate that satisfaction has both positive direct and indirect effects on repurchase loyalty ...... hiện toàn bộ
Over the past two decades, corporate social responsibility (CSR) has been a growth area in managerial practice and academic consideration, as companies pursue the strategy to advance their corporate reputation goals. A popular CSR activity for many companies has been to enter into social alliance partnerships with nonprofit organisations [Berger, I., Cunningham, P., Drumwright, M., 2004. ...... hiện toàn bộ
The objective of this study was to measure academics’ perceptions towards three key dimensions of a higher education institution (HEI) – teaching quality, research quality and internationalisation – the latter two of which have received relatively scant attention in the context of service quality. Using five Malaysian universities as its context, and importance–performance analysis (IPA) ...... hiện toàn bộ
Using cross-sectional surveys to support proposed causal sequences in theoretical models is problematic, especially when the informants are managers and performance is a dependent variable. The results of such surveys reveal more about managers sensemaking processes than actual business processes, a rival causal theory that researchers tend to ignore. This problem leads to unsound conclusi...... hiện toàn bộ
Research productivity is a sign of the intellectual vigour of marketing as an academic discipline. However, there are at least three impediments to research productivity: inadequate training, sub-optimal concentrations of research activity, and competing commitments. Initiatives to enhance research productivity must address these issues. This is possible through formal research training a...... hiện toàn bộ
Current challenges to supermarket retailers posed by the growing popularity of online retail, customer desensitisation to advertising, and globalisation of large grocery retail firms, has led to an increased reliance on sales promotion as a means of attracting and retaining customers. Retailers recognise the need to make the shopping experience more rewarding for the consumer (Keh and Teo...... hiện toàn bộ
This research investigates the role of emotion and message framing in stemming plastic consumption. Across three experimental studies examining consumer intentions, participation, and product choice, this research demonstrates that an image depicting plastic waste (vs. victims of plastic waste) elicits disgust (vs. sadness). Building on construal level theory, we show that an image of pla...... hiện toàn bộ