Mục tiêu của nghiên cứu này là khámphá cách thức những khía cạnh khác nhau của sự tiện lợi trực tuyến ảnh hưởng đến ý định chấp nhận ngân hàng di động (m-banking). Kết quả từ 432 người dùng ngân hàng cho thấy sự tiện lợi trong việc truy cập, sự tiện lợi trong giao dịch, và sự tiện lợi trong việc sở hữu/sau sở hữu dự đoán ý định chấp nhận m-banking, với yếu tố chính là sự tiện lợi trong việ...... hiện toàn bộ
#m-banking #ý định chấp nhận #sự tiện lợi trực tuyến #thương mại di động
Nghiên cứu này xem xét tác động của động lực giao phối của con người đến thái độ của họ và khả năng nhớ lại quảng cáo chứa các từ ngữ mang ý nghĩa tình dục (ví dụ: “Sexton Plumbing” và “Chúng tôi Bán Hộp”). Do những khác biệt về giới tính dựa trên các phương pháp tiến hóa và xã hội hóa, nghiên cứu này dự đoán sự đánh giá khác nhau giữa nam và nữ đối với quảng cáo chứa các từ ngữ mang ý ngh...... hiện toàn bộ
#giao phối #động lực giao phối #sự khác biệt giới tính #quảng cáo #từ ngữ mang ý nghĩa tình dục
Đạo đức trong tiếp thị là một vấn đề gây tranh cãi, đặc biệt là trong bối cảnh quốc tế, nơi mà văn hóa có thể ảnh hưởng đến nhận thức và giải thích về các hành vi đạo đức. Hơn nữa, nghiên cứu trong lĩnh vực này sử dụng hai phương pháp khác nhau, khiến việc tổng hợp các phát hiện thực nghiệm trở nên khó khăn. Nghiên cứu này khám phá liệu văn hóa có ảnh hưởng đến nhận thức của các nhà quản ...... hiện toàn bộ
This paper examines consumer evaluations of cooperative branding alliances (co branding) in a consumer marketing context. These co branding alliances are described as the pairing of two or more brands to form a separate and unique product, with their success being reliant on producing positive consumer evaluations. Data was gathered from 194 respondents with qualitative and quantitative f...... hiện toàn bộ
Heterogeneity lies at the heart of the issue of whether marketing academia is losing its way. On the one hand, critics point to research studies that address trivial themes and non-problems. Giving grounds for optimism, on the other hand, are the hundreds of research studies that investigate significant managerial problems in ways that are rigorous, relevant and accessible. Looking ahead,...... hiện toàn bộ
This study extends the research on cross-cultural advertising by comparing print advertisements from Australia and Croatia in terms of emotional appeals and information content. A content analysis of advertisements from magazines similar in readership profile from Australia and Croatia revealed that Croatian advertisements make greater use of emotional appeals and informational cues. Cros...... hiện toàn bộ
Competition and consumer brand attitudes make introducing a new brand risky and very expensive, increasing the attractiveness of brand extensions. Brand extension research has established that original brand quality perceptions, product category fit, consumer perceptions of the product category complementarity and substitutability, plus the transferability of design and manufacturing capa...... hiện toàn bộ
The creation and delivery of value to customers is of increasing interest to researchers and practitioners. This paper identifies and reviews nine core streams of literature that have been influential on current research in the field of customer value. It argues that while much of the literature has focused on value creation for the customer, the relationship-marketing paradigm demands a ...... hiện toàn bộ
This study examines consumer–celebrity attachment within multiple endorsement situations. A 2 × 2 factorial design manipulates attachment strength to the celebrity and endorsement situation while controlling for celebrity attractiveness, familiarity and match-up. Results show strong attachment to a celebrity encourages positive attitude towards the advertisement and brand regardless of th...... hiện toàn bộ
Dominique A. Greer, Rebekah Russell-Bennett, Alastair Tombs, Judy Drennan
The growth in demand and expenditure currently being experienced in the Australian health sector is also accompanied by a rise in dysfunctional customer behaviour, such as verbal abuse and physical violence, perpetrated against health service providers. While service failure and poor recovery are known to trigger consumer misbehaviour, this study investigates whether lower than expected p...... hiện toàn bộ