Australasian Marketing Journal

ESCI-ISI SCOPUS (2003-2023)

  1441-3582

  1839-3349

  ÚC

 

Cơ quản chủ quản:  SAGE Publications Ltd

Lĩnh vực:
MarketingEconomics and Econometrics

Phân tích ảnh hưởng

Các bài báo tiêu biểu

Sự Tiện Lợi Trong Ý Định Chấp Nhận Ngân Hàng Di Động? Dịch bởi AI
Tập 28 Số 4 - Trang 273-285 - 2020
Amit Shankar, Bikramjit Rishi
Mục tiêu của nghiên cứu này là khámphá cách thức những khía cạnh khác nhau của sự tiện lợi trực tuyến ảnh hưởng đến ý định chấp nhận ngân hàng di động (m-banking). Kết quả từ 432 người dùng ngân hàng cho thấy sự tiện lợi trong việc truy cập, sự tiện lợi trong giao dịch, và sự tiện lợi trong việc sở hữu/sau sở hữu dự đoán ý định chấp nhận m-banking, với yếu tố chính là sự tiện lợi trong việ...... hiện toàn bộ
#m-banking #ý định chấp nhận #sự tiện lợi trực tuyến #thương mại di động
Ảnh hưởng của việc kích hoạt mục tiêu giao phối và sự khác biệt giới tính đến đánh giá quảng cáo chứa từ ngữ mang ý nghĩa tình dục Dịch bởi AI
Tập 24 - Trang 205-213 - 2016
Jungkeun Kim, Sungeun (Ange) Kim
Nghiên cứu này xem xét tác động của động lực giao phối của con người đến thái độ của họ và khả năng nhớ lại quảng cáo chứa các từ ngữ mang ý nghĩa tình dục (ví dụ: “Sexton Plumbing” và “Chúng tôi Bán Hộp”). Do những khác biệt về giới tính dựa trên các phương pháp tiến hóa và xã hội hóa, nghiên cứu này dự đoán sự đánh giá khác nhau giữa nam và nữ đối với quảng cáo chứa các từ ngữ mang ý ngh...... hiện toàn bộ
#giao phối #động lực giao phối #sự khác biệt giới tính #quảng cáo #từ ngữ mang ý nghĩa tình dục
Đạo đức Tiếp thị Quốc tế: Một Nghiên cứu Liên văn hóa Dịch bởi AI
Tập 6 - Trang 51-61 - 1998
Pascale G. Quester, Josie Simpson
Đạo đức trong tiếp thị là một vấn đề gây tranh cãi, đặc biệt là trong bối cảnh quốc tế, nơi mà văn hóa có thể ảnh hưởng đến nhận thức và giải thích về các hành vi đạo đức. Hơn nữa, nghiên cứu trong lĩnh vực này sử dụng hai phương pháp khác nhau, khiến việc tổng hợp các phát hiện thực nghiệm trở nên khó khăn. Nghiên cứu này khám phá liệu văn hóa có ảnh hưởng đến nhận thức của các nhà quản ...... hiện toàn bộ
Ambivalence and Involvement in the Satisfaction–Repurchase Loyalty Relationship
Tập 18 - Trang 151-158 - 2010
Ho Huy Tuu, Svein Ottar Olsen
This study tests the different and combined roles of involvement and ambivalence in the satisfaction–repurchase loyalty relationship. The study analyses survey data from 922 Vietnamese consumers. The study uses structural equation modelling for testing mediator and moderator effects. The results indicate that satisfaction has both positive direct and indirect effects on repurchase loyalty ...... hiện toàn bộ
Being Fair and Being Seen to be Fair: Corporate Reputation and CSR Partnerships
Tập 17 - Trang 92-98 - 2009
Nicola Mutch, Robert Aitken
Over the past two decades, corporate social responsibility (CSR) has been a growth area in managerial practice and academic consideration, as companies pursue the strategy to advance their corporate reputation goals. A popular CSR activity for many companies has been to enter into social alliance partnerships with nonprofit organisations [Berger, I., Cunningham, P., Drumwright, M., 2004. ...... hiện toàn bộ
Keep up the Good Work in Research Universities: An Importance-Performance Analysis
Tập 28 - Trang 128-138 - 2020
Siti Falindah Padlee, Vaughan Reimers, Safiek Mokhlis, Marhana Mohamed Anuar, Azlinzuraini Ahmad
The objective of this study was to measure academics’ perceptions towards three key dimensions of a higher education institution (HEI) – teaching quality, research quality and internationalisation – the latter two of which have received relatively scant attention in the context of service quality. Using five Malaysian universities as its context, and importance–performance analysis (IPA) ...... hiện toàn bộ
What do Managers’ Survey Responses Mean and What Affects Them? The Case of Market Orientation and Firm Performance
Tập 19 - Trang 137-147 - 2011
Baiding Rong, Ian F. Wilkinson
Using cross-sectional surveys to support proposed causal sequences in theoretical models is problematic, especially when the informants are managers and performance is a dependent variable. The results of such surveys reveal more about managers sensemaking processes than actual business processes, a rival causal theory that researchers tend to ignore. This problem leads to unsound conclusi...... hiện toàn bộ
What Can be Done to Enhance the Research Productivity of Junior Staff?
Tập 8 - Trang 73-79 - 2000
Mark Uncles
Research productivity is a sign of the intellectual vigour of marketing as an academic discipline. However, there are at least three impediments to research productivity: inadequate training, sub-optimal concentrations of research activity, and competing commitments. Initiatives to enhance research productivity must address these issues. This is possible through formal research training a...... hiện toàn bộ
The Influence of Culture on Retail Sales Promotion Use in Chinese Supermarkets
Tập 14 - Trang 34-46 - 2006
Lisa S. McNeill
Current challenges to supermarket retailers posed by the growing popularity of online retail, customer desensitisation to advertising, and globalisation of large grocery retail firms, has led to an increased reliance on sales promotion as a means of attracting and retaining customers. Retailers recognise the need to make the shopping experience more rewarding for the consumer (Keh and Teo...... hiện toàn bộ
Emotional Responses to Plastic Waste: Matching Image and Message Framing in Encouraging Consumers to Reduce Plastic Consumption
Tập 28 - Trang 18-29 - 2020
Felix Septianto, Michael S.W. Lee
This research investigates the role of emotion and message framing in stemming plastic consumption. Across three experimental studies examining consumer intentions, participation, and product choice, this research demonstrates that an image depicting plastic waste (vs. victims of plastic waste) elicits disgust (vs. sadness). Building on construal level theory, we show that an image of pla...... hiện toàn bộ