Mục tiêu của nghiên cứu này là khámphá cách thức những khía cạnh khác nhau của sự tiện lợi trực tuyến ảnh hưởng đến ý định chấp nhận ngân hàng di động (m-banking). Kết quả từ 432 người dùng ngân hàng cho thấy sự tiện lợi trong việc truy cập, sự tiện lợi trong giao dịch, và sự tiện lợi trong việc sở hữu/sau sở hữu dự đoán ý định chấp nhận m-banking, với yếu tố chính là sự tiện lợi trong việ...... hiện toàn bộ
#m-banking #ý định chấp nhận #sự tiện lợi trực tuyến #thương mại di động
Đạo đức trong tiếp thị là một vấn đề gây tranh cãi, đặc biệt là trong bối cảnh quốc tế, nơi mà văn hóa có thể ảnh hưởng đến nhận thức và giải thích về các hành vi đạo đức. Hơn nữa, nghiên cứu trong lĩnh vực này sử dụng hai phương pháp khác nhau, khiến việc tổng hợp các phát hiện thực nghiệm trở nên khó khăn. Nghiên cứu này khám phá liệu văn hóa có ảnh hưởng đến nhận thức của các nhà quản ...... hiện toàn bộ
Nghiên cứu này xem xét tác động của động lực giao phối của con người đến thái độ của họ và khả năng nhớ lại quảng cáo chứa các từ ngữ mang ý nghĩa tình dục (ví dụ: “Sexton Plumbing” và “Chúng tôi Bán Hộp”). Do những khác biệt về giới tính dựa trên các phương pháp tiến hóa và xã hội hóa, nghiên cứu này dự đoán sự đánh giá khác nhau giữa nam và nữ đối với quảng cáo chứa các từ ngữ mang ý ngh...... hiện toàn bộ
#giao phối #động lực giao phối #sự khác biệt giới tính #quảng cáo #từ ngữ mang ý nghĩa tình dục
Complex systems generate complex information structures. Understanding and managing the behavior of systems, including business systems, requires the study of these complex structures to gain greater understanding of the processes and mechanisms at play in their generation, self-replication and evolution. However, the study of the information generated by such complex structures requires ...... hiện toàn bộ
In service experiences, customers often look to create their own magic in the service environment, through interaction with other customers, not the producer of the experience (the provider) at all. The current study examines the bar environment, where hedonically-driven service encounter experiences are constructed, not by the provider, but by the social interactions of the consumers of ...... hiện toàn bộ
Diana Denise F. Basa-Martinez, Janet Y. Cabrera, LA G. Dionaldo, Jonathan Gavino R. Orillo, Paul John M. Ramos, Lanndon A. Ocampo
The use of web-based surveys is currently increasing due to its cost-effectiveness and agility as it provides access to market researchers to web-connected populations who are unlikely to answer through traditional survey methods. However, survey response rates in market research are in general decline and among survey platforms, web-based surveys have the highest rates of non-response. T...... hiện toàn bộ
This research investigates the role of emotion and message framing in stemming plastic consumption. Across three experimental studies examining consumer intentions, participation, and product choice, this research demonstrates that an image depicting plastic waste (vs. victims of plastic waste) elicits disgust (vs. sadness). Building on construal level theory, we show that an image of pla...... hiện toàn bộ
Christina Kwai-Choi Lee, Margo Buchanan-Oliver, Micael-Lee Johnstone
The aim of this paper was to explore the attitudes and associations of smoking among adolescents to highlight the implications for the development of social policy. We report the results of a study based on a series of in-depth focus group discussions among school children. Several themes are identified, providing some indication of the susceptibility factors that can lead to smoking behav...... hiện toàn bộ
The aim of this study is twofold and is conducted in two separate studies. The first study validated the Customer Satisfaction Survey (CSS) Scale in the fast food industry with an Australian sample. Nicholls et al. (1998) developed the CSS as a way to assess key service elements. The authors tested it in multiple service industries and Gilbert et al. (2004) tested it across cultures. Both...... hiện toàn bộ
This study investigated the idiosyncratic nature of brand value by examining customer brand assessments of how well a brand matches the self-concept, how significant a brand is in a customer's life, favourable attitudes toward a brand, their relationships and their influence on overall brand value. Drawing from a sample of 210 generation Y (18-25 year old) wearers of athletic footwear in ...... hiện toàn bộ