Mục tiêu của nghiên cứu này là khámphá cách thức những khía cạnh khác nhau của
sự tiện lợi trực tuyến ảnh hưởng đến ý định chấp nhận ngân hàng di động
(m-banking). Kết quả từ 432 người dùng ngân hàng cho thấy sự tiện lợi trong việc
truy cập, sự tiện lợi trong giao dịch, và sự tiện lợi trong việc sở hữu/sau sở
hữu dự đoán ý định chấp nhận m-banking, với yếu tố chính là sự tiện lợi trong
việc sở hữu... hiện toàn bộ
#m-banking #ý định chấp nhận #sự tiện lợi trực tuyến #thương mại di động
Đạo đức trong tiếp thị là một vấn đề gây tranh cãi, đặc biệt là trong bối cảnh
quốc tế, nơi mà văn hóa có thể ảnh hưởng đến nhận thức và giải thích về các hành
vi đạo đức. Hơn nữa, nghiên cứu trong lĩnh vực này sử dụng hai phương pháp khác
nhau, khiến việc tổng hợp các phát hiện thực nghiệm trở nên khó khăn. Nghiên cứu
này khám phá liệu văn hóa có ảnh hưởng đến nhận thức của các nhà quản lý về các... hiện toàn bộ
Nghiên cứu này xem xét tác động của động lực giao phối của con người đến thái độ
của họ và khả năng nhớ lại quảng cáo chứa các từ ngữ mang ý nghĩa tình dục (ví
dụ: “Sexton Plumbing” và “Chúng tôi Bán Hộp”). Do những khác biệt về giới tính
dựa trên các phương pháp tiến hóa và xã hội hóa, nghiên cứu này dự đoán sự đánh
giá khác nhau giữa nam và nữ đối với quảng cáo chứa các từ ngữ mang ý nghĩa tình
... hiện toàn bộ
#giao phối #động lực giao phối #sự khác biệt giới tính #quảng cáo #từ ngữ mang ý nghĩa tình dục
Why do firms design web sites the way that they do? The internet literature has
suggested several thing that should affect web site design. Firms may have
strategic motivations to use the internet. For example these may include to
reduce costs, increase sales, or enhance image. A web page may also have certain
functional roles it might play like selling or communicating. All of these
should impact... hiện toàn bộ
Charities have difficulty raising money to execute their plans, which are mainly
focused on addressing social challenges. As a big proportion of donations come
from individual consumers, understanding their different characteristics and
psychological states is important. Power has a psychological quality that varies
during everyday interactions and influences consumers’ actions. Investigating
the ... hiện toàn bộ
This paper examines the evolution of consumer perceived brand innovativeness
through its relationship with product innovativeness. A survey of 617
respondents measured consumer perceptions, brand attitude, and purchase
intention, with data analysed using structural equation modelling. Results
indicate that after exposure to a product innovation, consumers’ existing
perception of brand innovativene... hiện toàn bộ
Choices can be difficult and emotion-laden when decision making involves
trade-offs between valued goals ( Luce et al., 1997 ). This research examines
dejection and agitation emotions aroused subsequent to choices. The rationale of
this research is that if the choices people make fit in with their goals, they
will be more satisfied than if the choices do not fit in with their goals. This
research ... hiện toàn bộ
Intuition is essential to marketing scholarship and practice. Furthermore, under
certain business conditions, it becomes invaluable as a primary mode of decision
making. Reflecting this perspective, conceptual research on the topic is
abundant. Empirical studies in business school settings that address marketing
intuitive decision making are scarce. Without application of intuitive thinking
at the... hiện toàn bộ
In this article, we present an analysis of young migrant consumer culture based
on an empirical study of xin yimin living in Australia. We treat xin yimin's
desire for appropriating culture to fit a Western ideology of identity. Based on
six different types of projective data we develop a meaning of mimic consumption
and motivating forces behind this behaviour. Young xin yimin has an embodied
pass... hiện toàn bộ