Australasian Marketing Journal

ESCI-ISI SCOPUS (2003-2025)

  1441-3582

  1839-3349

  ÚC

 

Cơ quản chủ quản:  SAGE Publications Ltd

Lĩnh vực:
MarketingEconomics and Econometrics

Phân tích ảnh hưởng

Các bài báo tiêu biểu

Sự Tiện Lợi Trong Ý Định Chấp Nhận Ngân Hàng Di Động? Dịch bởi AI
Tập 28 Số 4 - Trang 273-285 - 2020
Amit Shankar, Bikramjit Rishi
Mục tiêu của nghiên cứu này là khámphá cách thức những khía cạnh khác nhau của sự tiện lợi trực tuyến ảnh hưởng đến ý định chấp nhận ngân hàng di động (m-banking). Kết quả từ 432 người dùng ngân hàng cho thấy sự tiện lợi trong việc truy cập, sự tiện lợi trong giao dịch, và sự tiện lợi trong việc sở hữu/sau sở hữu dự đoán ý định chấp nhận m-banking, với yếu tố chính là sự tiện lợi trong việc sở hữu... hiện toàn bộ
#m-banking #ý định chấp nhận #sự tiện lợi trực tuyến #thương mại di động
Đạo đức Tiếp thị Quốc tế: Một Nghiên cứu Liên văn hóa Dịch bởi AI
Tập 6 - Trang 51-61 - 1998
Pascale G. Quester, Josie Simpson
Đạo đức trong tiếp thị là một vấn đề gây tranh cãi, đặc biệt là trong bối cảnh quốc tế, nơi mà văn hóa có thể ảnh hưởng đến nhận thức và giải thích về các hành vi đạo đức. Hơn nữa, nghiên cứu trong lĩnh vực này sử dụng hai phương pháp khác nhau, khiến việc tổng hợp các phát hiện thực nghiệm trở nên khó khăn. Nghiên cứu này khám phá liệu văn hóa có ảnh hưởng đến nhận thức của các nhà quản lý về các... hiện toàn bộ
Ảnh hưởng của việc kích hoạt mục tiêu giao phối và sự khác biệt giới tính đến đánh giá quảng cáo chứa từ ngữ mang ý nghĩa tình dục Dịch bởi AI
Tập 24 - Trang 205-213 - 2016
Jungkeun Kim, Sungeun (Ange) Kim
Nghiên cứu này xem xét tác động của động lực giao phối của con người đến thái độ của họ và khả năng nhớ lại quảng cáo chứa các từ ngữ mang ý nghĩa tình dục (ví dụ: “Sexton Plumbing” và “Chúng tôi Bán Hộp”). Do những khác biệt về giới tính dựa trên các phương pháp tiến hóa và xã hội hóa, nghiên cứu này dự đoán sự đánh giá khác nhau giữa nam và nữ đối với quảng cáo chứa các từ ngữ mang ý nghĩa tình ... hiện toàn bộ
#giao phối #động lực giao phối #sự khác biệt giới tính #quảng cáo #từ ngữ mang ý nghĩa tình dục
The relationship between electronic word-of-mouth motivations and message characteristics: The sender’s perspective
Tập 21 - Trang 66-74 - 2013
Kenneth B. Yap, Budi Soetarto, Jillian C. Sweeney
How Well do Firms Implement Strategy When They Design Internet Web Pages?
Tập 7 - Trang 59-73 - 1999
Hans Liangjian Yu
Why do firms design web sites the way that they do? The internet literature has suggested several thing that should affect web site design. Firms may have strategic motivations to use the internet. For example these may include to reduce costs, increase sales, or enhance image. A web page may also have certain functional roles it might play like selling or communicating. All of these should impact... hiện toàn bộ
Effects of Power and Implicit Theories on Donation
Tập 28 - Trang 98-107 - 2020
Mary Khalil, Saira Khan, Felix Septianto
Charities have difficulty raising money to execute their plans, which are mainly focused on addressing social challenges. As a big proportion of donations come from individual consumers, understanding their different characteristics and psychological states is important. Power has a psychological quality that varies during everyday interactions and influences consumers’ actions. Investigating the ... hiện toàn bộ
A Model and Empirical Test of Evolving Consumer Perceived Brand Innovativeness and its two-way Relationship with Consumer Perceived Product Innovativeness
Tập 28 - Trang 171-180 - 2020
Rahil Shams, Mark Brown, Frank Alpert
This paper examines the evolution of consumer perceived brand innovativeness through its relationship with product innovativeness. A survey of 617 respondents measured consumer perceptions, brand attitude, and purchase intention, with data analysed using structural equation modelling. Results indicate that after exposure to a product innovation, consumers’ existing perception of brand innovativene... hiện toàn bộ
Understanding Choice-Goal Compatibility, Dissonance and Decision Satisfaction
Tập 19 - Trang 14-21 - 2011
Wei Shao, Guanglin Shao
Choices can be difficult and emotion-laden when decision making involves trade-offs between valued goals ( Luce et al., 1997 ). This research examines dejection and agitation emotions aroused subsequent to choices. The rationale of this research is that if the choices people make fit in with their goals, they will be more satisfied than if the choices do not fit in with their goals. This research ... hiện toàn bộ
Using Intuitive Awakening for Business Students to Enhance Strategic Thinking Skills
Tập 26 - Trang 157-162 - 2018
Melvin Prince, Constantinos Priporas
Intuition is essential to marketing scholarship and practice. Furthermore, under certain business conditions, it becomes invaluable as a primary mode of decision making. Reflecting this perspective, conceptual research on the topic is abundant. Empirical studies in business school settings that address marketing intuitive decision making are scarce. Without application of intuitive thinking at the... hiện toàn bộ
Consumption of Young Xin Yimin: The Role of Identity and Tacit Motives
Tập 23 - Trang 311-318 - 2015
Tanvir Ahmed, Gillian Sullivan Mort, Clare D'Souza
In this article, we present an analysis of young migrant consumer culture based on an empirical study of xin yimin living in Australia. We treat xin yimin's desire for appropriating culture to fit a Western ideology of identity. Based on six different types of projective data we develop a meaning of mimic consumption and motivating forces behind this behaviour. Young xin yimin has an embodied pass... hiện toàn bộ