Tác động của Công nghiệp 4.0/ICTs, Lean Six Sigma và hệ thống quản lý chất lượng lên hiệu suất tổ chức Dịch bởi AI Tập 32 Số 4 - Trang 815-835 - 2020
Neeraj Yadav, Ravi Shankar, Surya Prakash Singh
Mục đíchBài báo này so sánh tác động của Công nghiệp 4.0 và công nghệ thông tin và truyền thông (ICTs) nổi lên, chẳng hạn như Internet vạn vật (IOT), học máy, trí tuệ nhân tạo (AI), rô-bốt và điện toán đám mây, lên 22 chỉ số hiệu suất tổ chức dưới 9 sự kết hợp của Lean Six Sigma (LSS) và hệ thống quản lý chất lượng (QMS)...... hiện toàn bộ
#Công nghiệp 4.0 #công nghệ thông tin và truyền thông #Lean Six Sigma #hệ thống quản lý chất lượng #hiệu suất tổ chức
Ranking model of total quality management enablers in healthcare establishments using the best-worst method Tập 31 Số 5 - Trang 790-814 - 2019
Faisal Talib, Mohammad Asjad, Rajesh Attri, Arshad Noor Siddiquee, Zahid A. Khan
Purpose
Recent years have witnessed a significant rise in Indian healthcare establishments (HCEs) which indicate that there is a constant need to improve the healthcare quality services through the adoption and implementation of TQM enablers. The purpose of this paper is to identify such enablers and then propose a rank...... hiện toàn bộ
Assessing performance of management institutions Tập 21 Số 1 - Trang 20-33 - 2009
RomaMitra Debnath, RaviShankar
PurposeUtilizing data envelopment analysis (DEA), this paper seeks to examine the performance of 20 Indian B‐Schools, separating their profitability and marketability. The technique allows one to identify those management institutions which are able to utilize their resources in a most efficient way such that the overall go...... hiện toàn bộ
Healthcare teamwork best practices: lessons for industry - 2011
MartínTanco, CarmenJaca, ElisabethViles, RicardoMateo, JavierSantos
PurposeSince the field of healthcare was a latecomer to the quality movement, knowledge transfer has generally flowed in one direction, from industry to healthcare. However, organisations can also be enriched by healthcare. In particular, this paper aims to show industry that important lessons can be learned regarding how t...... hiện toàn bộ
An examination of strategies employed for the integration of management systems Tập 22 Số 6 - Trang 648-669 - 2010
MuhammadAsif, Olaf A.M.Fisscher, ErikJoost de Bruijn, MarkPagell
PurposeThis paper is an empirical study of the organisational approaches used for integration of management systems (MSs) and the comparative effectiveness of such approaches.Design/methodology/approachResearch employed four case ...... hiện toàn bộ
TQM implementation elements for manufacturing excellence Tập 20 Số 6 - Trang 599-621 - 2008
MonicaSharma, RambabuKodali
PurposeTotal quality management (TQM) is considered a very important factor for the long‐term success of an organization. However, there exist a lot of international quality awards, apart from different versions of national quality awards (NQAs), developed by the governments of many countries based on these well‐established...... hiện toàn bộ
Ưu tiên các thuộc tính dịch vụ để nâng cao chất lượng các ga đường sắt Ấn Độ Dịch bởi AI Tập 24 Số 2 - Trang 167-180 - 2012
SumanaGupta, RabindranathDatta
Mục đíchNhằm mục tiêu đo lường chất lượng dịch vụ tại các ga đường sắt Ấn Độ, mục đích của bài báo này là đề xuất một phương pháp để chỉ ra mức độ quan trọng và sự thỏa mãn mà các phương pháp đánh giá chất lượng dịch vụ khác không rõ ràng cung cấp. Tổng cộng, sáu thuộc tính liên quan đến dịch vụ hành khách của một ga đường ...... hiện toàn bộ
Các đại lý du lịch tại Alicante, Tây Ban Nha: phân tích năng suất Dịch bởi AI Tập 23 Số 5 - Trang 560-577 - 2011
AlbertoÁlvarez‐Suárez, RamónFuentes
Mục đíchMục đích của bài báo này là cung cấp các phương hướng hành động dựa trên kết quả nhằm cải thiện mức năng suất trong tương lai của các đại lý du lịch tại Alicante.Thiết kế/phương pháp tiếp cậnCác chỉ số năng suất Malmquist ...... hiện toàn bộ