TQM Journal

ESCI-ISI SCOPUS (2008-2023)

  1754-2731

  1754-274X

  Anh Quốc

 

Cơ quản chủ quản:  Emerald Group Publishing Ltd.

Lĩnh vực:
Decision Sciences (miscellaneous)Business, Management and Accounting (miscellaneous)Business and International ManagementStrategy and Management

Các bài báo tiêu biểu

Tác động của Công nghiệp 4.0/ICTs, Lean Six Sigma và hệ thống quản lý chất lượng lên hiệu suất tổ chức Dịch bởi AI
Tập 32 Số 4 - Trang 815-835 - 2020
Neeraj Yadav, Ravi Shankar, Surya Prakash Singh
Mục đíchBài báo này so sánh tác động của Công nghiệp 4.0 và công nghệ thông tin và truyền thông (ICTs) nổi lên, chẳng hạn như Internet vạn vật (IOT), học máy, trí tuệ nhân tạo (AI), rô-bốt và điện toán đám mây, lên 22 chỉ số hiệu suất tổ chức dưới 9 sự kết hợp của Lean Six Sigma (LSS) và hệ thống quản lý chất lượng (QMS)...... hiện toàn bộ
#Công nghiệp 4.0 #công nghệ thông tin và truyền thông #Lean Six Sigma #hệ thống quản lý chất lượng #hiệu suất tổ chức
Assessing performance of management institutions
Tập 21 Số 1 - Trang 20-33 - 2009
RomaMitra Debnath, RaviShankar
PurposeUtilizing data envelopment analysis (DEA), this paper seeks to examine the performance of 20 Indian B‐Schools, separating their profitability and marketability. The technique allows one to identify those management institutions which are able to utilize their resources in a most efficient way such that the overall go...... hiện toàn bộ
Ranking model of total quality management enablers in healthcare establishments using the best-worst method
Tập 31 Số 5 - Trang 790-814 - 2019
Faisal Talib, Mohammad Asjad, Rajesh Attri, Arshad Noor Siddiquee, Zahid A. Khan
Purpose Recent years have witnessed a significant rise in Indian healthcare establishments (HCEs) which indicate that there is a constant need to improve the healthcare quality services through the adoption and implementation of TQM enablers. The purpose of this paper is to identify such enablers and then propose a rank...... hiện toàn bộ
Examining antecedents and consequences of perceived service quality in the hotel industry: a comparison between London and New York
Tập 33 Số 7 - Trang 193-221 - 2021
Maria Palazzo, Pantea Foroudi, Maria Antonella Ferri
Purpose This paper aims at exploring the relations amongst the concepts of customer relationship management (CRM), convenience, trust, perceived service quality, satisfaction, perceived value, loyalty, image and purchase intention in the hotel sector. hiện toàn bộ
Quality performance measurement practices in manufacturing companies
Tập 21 Số 1 - Trang 72-86 - 2009
AliUyar
PurposeThe purpose of this paper is to present the results of a survey study on quality performance measurement practices in the Turkish top 500 manufacturing companies. The study evaluates both financial and non‐financial aspects of quality performance measures in Turkish manufacturing companies.... hiện toàn bộ
Quality and continuous improvement in medical device manufacturing
Tập 20 Số 6 - Trang 541-555 - 2008
AlanBrown, JulieEatock, DorianDixon, Brian J.Meenan, JohnAnderson
PurposeThe purpose of this paper is to compare a range of quality and continuous improvement strategies and to investigate whether there is a best choice of strategy for use within the medical devices sector.Design/methodology/approach... hiện toàn bộ
Towards an integrated national quality award in Kenya
Tập 20 Số 3 - Trang 249-264 - 2008
SimmyMarwa, MohamedZairi
Trách nhiệm quản lý đối với lỗi của con người Dịch bởi AI
- 2012
Jan M.Myszewski
Mục đíchMục đích của bài báo này là thảo luận về tác động tiêu cực của các hệ thống quản lý đối với việc xuất hiện của các lỗi do con người gây ra.Thiết kế/phương pháp tiếp cậnBài viết tiến hành phân tích hệ thống các kịch bản, mi...... hiện toàn bộ
#lỗi do con người #hệ thống quản lý #cải thiện hệ thống #phòng ngừa lỗi #tổ chức nhạy cảm
Sustainable value creation in SMEs: a case study
- 2013
MariaVincenza Ciasullo, OrlandoTroisi
PurposeThe purpose of this paper is to study how a small to medium‐size enterprise (SME) in Campania (Italy) integrated sustainability into its corporate strategy, and how its sustainable corporate strategies reflect on intangible assets.Design/method...... hiện toàn bộ
An examination of strategies employed for the integration of management systems
Tập 22 Số 6 - Trang 648-669 - 2010
MuhammadAsif, Olaf A.M.Fisscher, ErikJoost de Bruijn, MarkPagell
PurposeThis paper is an empirical study of the organisational approaches used for integration of management systems (MSs) and the comparative effectiveness of such approaches.Design/methodology/approachResearch employed four case ...... hiện toàn bộ