TQM Journal

ESCI-ISI SCOPUS (2008-2025)

  1754-2731

  1754-274X

  Anh Quốc

 

Cơ quản chủ quản:  Emerald Group Publishing Ltd.

Lĩnh vực:
Decision Sciences (miscellaneous)Business, Management and Accounting (miscellaneous)Business and International ManagementStrategy and Management

Các bài báo tiêu biểu

Tác động của Công nghiệp 4.0/ICTs, Lean Six Sigma và hệ thống quản lý chất lượng lên hiệu suất tổ chức Dịch bởi AI
Tập 32 Số 4 - Trang 815-835 - 2020
Neeraj Yadav, Ravi Shankar, Surya Prakash Singh
Mục đíchBài báo này so sánh tác động của Công nghiệp 4.0 và công nghệ thông tin và truyền thông (ICTs) nổi lên, chẳng hạn như Internet vạn vật (IOT), học máy, trí tuệ nhân tạo (AI), rô-bốt và điện toán đám mây, lên 22 chỉ số hiệu suất tổ chức dưới 9 sự kết hợp của Lean Six Sigma (LSS) và hệ thống quản lý chất lượng (QMS).Thiết kế/phương pháp luận/cách tiếp cậnMột khảo sát trên 105 tổ chức ở Ấn Độ ... hiện toàn bộ
#Công nghiệp 4.0 #công nghệ thông tin và truyền thông #Lean Six Sigma #hệ thống quản lý chất lượng #hiệu suất tổ chức
Assessing performance of management institutions
Tập 21 Số 1 - Trang 20-33 - 2009
RomaMitra Debnath, RaviShankar
PurposeUtilizing data envelopment analysis (DEA), this paper seeks to examine the performance of 20 Indian B‐Schools, separating their profitability and marketability. The technique allows one to identify those management institutions which are able to utilize their resources in a most efficient way such that the overall goals of the organization are satisfied and total outcome maximized. If a man... hiện toàn bộ
Ranking model of total quality management enablers in healthcare establishments using the best-worst method
Tập 31 Số 5 - Trang 790-814 - 2019
Faisal Talib, Mohammad Asjad, Rajesh Attri, Arshad Noor Siddiquee, Zahid A. Khan
Purpose Recent years have witnessed a significant rise in Indian healthcare establishments (HCEs) which indicate that there is a constant need to improve the healthcare quality services through the adoption and implementation of TQM enablers. The purpose of this paper is to identify such enablers and then propose a ranking model for TQM implementation in Indian HCEs for improved performance. Desig... hiện toàn bộ
Examining antecedents and consequences of perceived service quality in the hotel industry: a comparison between London and New York
Tập 33 Số 7 - Trang 193-221 - 2021
Maria Palazzo, Pantea Foroudi, Maria Antonella Ferri
Purpose This paper aims at exploring the relations amongst the concepts of customer relationship management (CRM), convenience, trust, perceived service quality, satisfaction, perceived value, loyalty, image and purchase intention in the hotel sector.Design/methodology/approach The research was conducted using interviews with hospitality managers and guests who had a direct connection with the hot... hiện toàn bộ
Total quality management meets human resource management
Tập 22 Số 1 - Trang 5-25 - 2010
DianeKeeble‐Ramsay, AndrewArmitage
PurposeA number of studies and writings have presented ideas about new working practices that might be embraced in the twenty‐first century. Moreover, that, employers would seek to gain their commitment by adopting the high working practices of high performance working (HPW) for organisations to become successful through their strategic approach to the human resource (HR). It is against Watson's m... hiện toàn bộ
No panaceas for organizational diseases, but better knowledge and systems thinking
- 2011
TitoConti
PurposeThis paper aims at contributing to a better knowledge of organizations' nature, physiology and pathologies, in order to improve their fitness for purpose. The mechanistic view of organizations has in fact delayed that. Systems thinking is needed to bring average organizational fitness to the levels needed by a global and closely interconnected world.Design/methodology/approachThe paper is a... hiện toàn bộ
Nghiên cứu về hiệu quả của đào tạo quản lý chất lượng Dịch bởi AI
Tập 22 Số 2 - Trang 188-208 - 2010
BenClegg, ChrisRees, MikeTitchen
Mục đíchMục đích của bài báo này là để điều tra hiệu quả của đào tạo quản lý chất lượng bằng cách xem xét những yếu tố thành công then chốt và công cụ thường được sử dụng, thay vì phương pháp tiếp cận toàn diện.Thiết kế/phương pháp/tiếp cậnPhương pháp nghiên cứu sử dụng một bảng câu hỏi dựa trên web. Nó bao gồm 238 câu hỏi, bao phủ 77 công cụ và 30 yếu tố thành công then chốt được lựa chọn từ các ... hiện toàn bộ
An investigation on the factors influencing passengers' loyalty in the North Cyprus national airline
- 2008
HalilNadiri, KashifHussain, ErdoğanHaktan Ekiz, ŞamilErdoğan
PurposeThe aim of this study is twofold: first to diagnose service quality perceptions of airline passengers and then links these perceptions to their satisfaction and repurchase intentions, specifically in a new emerging market in the Mediterranean region, North Cyprus. Airline transportation is a major and the most extensively used way to reach North Cyprus, as it is an island state; thus it is ... hiện toàn bộ
Champions in transition: the role of process orientation
Tập 23 Số 3 - Trang 326-342 - 2011
UmaKumar, KayvanMiri‐Lavassani, BaharMovahedi, VinodKumar
Các đại lý du lịch tại Alicante, Tây Ban Nha: phân tích năng suất Dịch bởi AI
Tập 23 Số 5 - Trang 560-577 - 2011
AlbertoÁlvarez‐Suárez, RamónFuentes
Mục đíchMục đích của bài báo này là cung cấp các phương hướng hành động dựa trên kết quả nhằm cải thiện mức năng suất trong tương lai của các đại lý du lịch tại Alicante.Thiết kế/phương pháp tiếp cậnCác chỉ số năng suất Malmquist dựa trên đầu ra và giá trị của các thành phần sẽ được tính toán. Hơn nữa, để tránh các vấn đề có thể phát sinh từ các kết quả này (dựa trên mẫu hữu hạn nhạy cảm với biến ... hiện toàn bộ