TQM Journal

ESCI-ISI SCOPUS (2008-2023)

  1754-2731

  1754-274X

  Anh Quốc

 

Cơ quản chủ quản:  Emerald Group Publishing Ltd.

Lĩnh vực:
Decision Sciences (miscellaneous)Business, Management and Accounting (miscellaneous)Business and International ManagementStrategy and Management

Các bài báo tiêu biểu

Tác động của Công nghiệp 4.0/ICTs, Lean Six Sigma và hệ thống quản lý chất lượng lên hiệu suất tổ chức Dịch bởi AI
Tập 32 Số 4 - Trang 815-835 - 2020
Neeraj Yadav, Ravi Shankar, Surya Prakash Singh
Mục đíchBài báo này so sánh tác động của Công nghiệp 4.0 và công nghệ thông tin và truyền thông (ICTs) nổi lên, chẳng hạn như Internet vạn vật (IOT), học máy, trí tuệ nhân tạo (AI), rô-bốt và điện toán đám mây, lên 22 chỉ số hiệu suất tổ chức dưới 9 sự kết hợp của Lean Six Sigma (LSS) và hệ thống quản lý chất lượng (QMS)...... hiện toàn bộ
#Công nghiệp 4.0 #công nghệ thông tin và truyền thông #Lean Six Sigma #hệ thống quản lý chất lượng #hiệu suất tổ chức
Ranking model of total quality management enablers in healthcare establishments using the best-worst method
Tập 31 Số 5 - Trang 790-814 - 2019
Faisal Talib, Mohammad Asjad, Rajesh Attri, Arshad Noor Siddiquee, Zahid A. Khan
Purpose Recent years have witnessed a significant rise in Indian healthcare establishments (HCEs) which indicate that there is a constant need to improve the healthcare quality services through the adoption and implementation of TQM enablers. The purpose of this paper is to identify such enablers and then propose a rank...... hiện toàn bộ
Assessing performance of management institutions
Tập 21 Số 1 - Trang 20-33 - 2009
RomaMitra Debnath, RaviShankar
PurposeUtilizing data envelopment analysis (DEA), this paper seeks to examine the performance of 20 Indian B‐Schools, separating their profitability and marketability. The technique allows one to identify those management institutions which are able to utilize their resources in a most efficient way such that the overall go...... hiện toàn bộ
Examining antecedents and consequences of perceived service quality in the hotel industry: a comparison between London and New York
Tập 33 Số 7 - Trang 193-221 - 2021
Maria Palazzo, Pantea Foroudi, Maria Antonella Ferri
Purpose This paper aims at exploring the relations amongst the concepts of customer relationship management (CRM), convenience, trust, perceived service quality, satisfaction, perceived value, loyalty, image and purchase intention in the hotel sector. hiện toàn bộ
Quality and continuous improvement in medical device manufacturing
Tập 20 Số 6 - Trang 541-555 - 2008
AlanBrown, JulieEatock, DorianDixon, Brian J.Meenan, JohnAnderson
PurposeThe purpose of this paper is to compare a range of quality and continuous improvement strategies and to investigate whether there is a best choice of strategy for use within the medical devices sector.Design/methodology/approach... hiện toàn bộ
Healthcare teamwork best practices: lessons for industry
- 2011
MartínTanco, CarmenJaca, ElisabethViles, RicardoMateo, JavierSantos
PurposeSince the field of healthcare was a latecomer to the quality movement, knowledge transfer has generally flowed in one direction, from industry to healthcare. However, organisations can also be enriched by healthcare. In particular, this paper aims to show industry that important lessons can be learned regarding how t...... hiện toàn bộ
Nhóm chiến lược cạnh tranh cho bệnh viện Dịch bởi AI
Tập 23 Số 3 - Trang 301-312 - 2011
Mahmoud M.Yasin, Carlos F.Gomes, Phillip E.Miller
Mục đíchNghiên cứu này phân nhóm các bệnh viện với các loại hình, quy mô và đặc điểm hoạt động khác nhau thành những nhóm chiến lược riêng biệt. Các phương pháp cạnh tranh mà các nhóm này nhấn mạnh được nghiên cứu. Ngoài ra, mức độ triển khai hiệu quả các công cụ cải tiến chất lượng cũng được xem xét. Mục đích của bài báo n...... hiện toàn bộ
Can quality become tangible for health service users?
Tập 21 Số 4 - Trang 400-412 - 2009
MartaUgolini
Towards an integrated national quality award in Kenya
Tập 20 Số 3 - Trang 249-264 - 2008
SimmyMarwa, MohamedZairi
Total quality management meets human resource management
Tập 22 Số 1 - Trang 5-25 - 2010
DianeKeeble‐Ramsay, AndrewArmitage
PurposeA number of studies and writings have presented ideas about new working practices that might be embraced in the twenty‐first century. Moreover, that, employers would seek to gain their commitment by adopting the high working practices of high performance working (HPW) for organisations to become successful through th...... hiện toàn bộ