Mục đíchBài báo này so sánh tác động của Công nghiệp 4.0 và công nghệ thông tin
và truyền thông (ICTs) nổi lên, chẳng hạn như Internet vạn vật (IOT), học máy,
trí tuệ nhân tạo (AI), rô-bốt và điện toán đám mây, lên 22 chỉ số hiệu suất tổ
chức dưới 9 sự kết hợp của Lean Six Sigma (LSS) và hệ thống quản lý chất lượng
(QMS).Thiết kế/phương pháp luận/cách tiếp cậnMột khảo sát trên 105 tổ chức ở Ấn
Độ ... hiện toàn bộ
#Công nghiệp 4.0 #công nghệ thông tin và truyền thông #Lean Six Sigma #hệ thống quản lý chất lượng #hiệu suất tổ chức
Faisal Talib, Mohammad Asjad, Rajesh Attri, Arshad Noor Siddiquee, Zahid A. Khan
Purpose Recent years have witnessed a significant rise in Indian healthcare
establishments (HCEs) which indicate that there is a constant need to improve
the healthcare quality services through the adoption and implementation of TQM
enablers. The purpose of this paper is to identify such enablers and then
propose a ranking model for TQM implementation in Indian HCEs for improved
performance. Desig... hiện toàn bộ
PurposeUtilizing data envelopment analysis (DEA), this paper seeks to examine
the performance of 20 Indian B‐Schools, separating their profitability and
marketability. The technique allows one to identify those management
institutions which are able to utilize their resources in a most efficient way
such that the overall goals of the organization are satisfied and total outcome
maximized. If a man... hiện toàn bộ
Maria Palazzo, Pantea Foroudi, Maria Antonella Ferri
Purpose This paper aims at exploring the relations amongst the concepts of
customer relationship management (CRM), convenience, trust, perceived service
quality, satisfaction, perceived value, loyalty, image and purchase intention in
the hotel sector.Design/methodology/approach The research was conducted using
interviews with hospitality managers and guests who had a direct connection with
the hot... hiện toàn bộ
PurposeA number of studies and writings have presented ideas about new working
practices that might be embraced in the twenty‐first century. Moreover, that,
employers would seek to gain their commitment by adopting the high working
practices of high performance working (HPW) for organisations to become
successful through their strategic approach to the human resource (HR). It is
against Watson's m... hiện toàn bộ
PurposeHo and Osada state that 5 “S” is the foundation for implementing total
quality management (TQM) philosophy and also emphasize that 5 “S” is the primary
driver for the success of TQM in any organization. Since the competitiveness of
India has been ranked comparatively low worldwide, it shows that Indian
organizations may be weak in implementing TQM. The purpose of this paper is to
assess the... hiện toàn bộ
Mục đíchMục đích của bài báo này là xem xét và xác định các mô hình chủ đạo
trong lý thuyết kiểm soát quản lý nhằm điều tra khả năng áp dụng của mô hình
xuất sắc châu Âu (EEM) như một mô hình hoặc khung kiểm soát quản lý thay
thế.Thiết kế/phương pháp/tiếp cậnBài báo mang tính chất khái niệm dựa trên một
cuộc khảo sát tài liệu.Kết quảSáu mô hình chủ đạo được xác định trong lý thuyết
kiểm soát quản ... hiện toàn bộ
PurposeThe purpose of this paper is to discuss the ongoing developments of
quality management systems theories and to summarize results of experiments that
the author has been conducting since 2003 on convergence of quality thinking and
systems thinking and the value generation process in the systems
perspective.Design/methodology/approachThe paper discusses the ongoing
developments of quality man... hiện toàn bộ