TQM Journal

ESCI-ISI SCOPUS (2008-2025)

  1754-2731

  1754-274X

  Anh Quốc

 

Cơ quản chủ quản:  Emerald Group Publishing Ltd.

Lĩnh vực:
Decision Sciences (miscellaneous)Business, Management and Accounting (miscellaneous)Business and International ManagementStrategy and Management

Các bài báo tiêu biểu

Tác động của Công nghiệp 4.0/ICTs, Lean Six Sigma và hệ thống quản lý chất lượng lên hiệu suất tổ chức Dịch bởi AI
Tập 32 Số 4 - Trang 815-835 - 2020
Neeraj Yadav, Ravi Shankar, Surya Prakash Singh
Mục đíchBài báo này so sánh tác động của Công nghiệp 4.0 và công nghệ thông tin và truyền thông (ICTs) nổi lên, chẳng hạn như Internet vạn vật (IOT), học máy, trí tuệ nhân tạo (AI), rô-bốt và điện toán đám mây, lên 22 chỉ số hiệu suất tổ chức dưới 9 sự kết hợp của Lean Six Sigma (LSS) và hệ thống quản lý chất lượng (QMS).Thiết kế/phương pháp luận/cách tiếp cậnMột khảo sát trên 105 tổ chức ở Ấn Độ ... hiện toàn bộ
#Công nghiệp 4.0 #công nghệ thông tin và truyền thông #Lean Six Sigma #hệ thống quản lý chất lượng #hiệu suất tổ chức
Ranking model of total quality management enablers in healthcare establishments using the best-worst method
Tập 31 Số 5 - Trang 790-814 - 2019
Faisal Talib, Mohammad Asjad, Rajesh Attri, Arshad Noor Siddiquee, Zahid A. Khan
Purpose Recent years have witnessed a significant rise in Indian healthcare establishments (HCEs) which indicate that there is a constant need to improve the healthcare quality services through the adoption and implementation of TQM enablers. The purpose of this paper is to identify such enablers and then propose a ranking model for TQM implementation in Indian HCEs for improved performance. Desig... hiện toàn bộ
Assessing performance of management institutions
Tập 21 Số 1 - Trang 20-33 - 2009
RomaMitra Debnath, RaviShankar
PurposeUtilizing data envelopment analysis (DEA), this paper seeks to examine the performance of 20 Indian B‐Schools, separating their profitability and marketability. The technique allows one to identify those management institutions which are able to utilize their resources in a most efficient way such that the overall goals of the organization are satisfied and total outcome maximized. If a man... hiện toàn bộ
Examining antecedents and consequences of perceived service quality in the hotel industry: a comparison between London and New York
Tập 33 Số 7 - Trang 193-221 - 2021
Maria Palazzo, Pantea Foroudi, Maria Antonella Ferri
Purpose This paper aims at exploring the relations amongst the concepts of customer relationship management (CRM), convenience, trust, perceived service quality, satisfaction, perceived value, loyalty, image and purchase intention in the hotel sector.Design/methodology/approach The research was conducted using interviews with hospitality managers and guests who had a direct connection with the hot... hiện toàn bộ
Total quality management meets human resource management
Tập 22 Số 1 - Trang 5-25 - 2010
DianeKeeble‐Ramsay, AndrewArmitage
PurposeA number of studies and writings have presented ideas about new working practices that might be embraced in the twenty‐first century. Moreover, that, employers would seek to gain their commitment by adopting the high working practices of high performance working (HPW) for organisations to become successful through their strategic approach to the human resource (HR). It is against Watson's m... hiện toàn bộ
5 “S” and TQM status in Indian organizations
- 2009
Vinod KumarKhanna
PurposeHo and Osada state that 5 “S” is the foundation for implementing total quality management (TQM) philosophy and also emphasize that 5 “S” is the primary driver for the success of TQM in any organization. Since the competitiveness of India has been ranked comparatively low worldwide, it shows that Indian organizations may be weak in implementing TQM. The purpose of this paper is to assess the... hiện toàn bộ
Xem xét mô hình xuất sắc châu Âu từ góc độ kiểm soát quản lý Dịch bởi AI
- 2008
SuMi Dahlgaard‐Park
Mục đíchMục đích của bài báo này là xem xét và xác định các mô hình chủ đạo trong lý thuyết kiểm soát quản lý nhằm điều tra khả năng áp dụng của mô hình xuất sắc châu Âu (EEM) như một mô hình hoặc khung kiểm soát quản lý thay thế.Thiết kế/phương pháp/tiếp cậnBài báo mang tính chất khái niệm dựa trên một cuộc khảo sát tài liệu.Kết quảSáu mô hình chủ đạo được xác định trong lý thuyết kiểm soát quản ... hiện toàn bộ
Can quality become tangible for health service users?
Tập 21 Số 4 - Trang 400-412 - 2009
MartaUgolini
Systems thinking in quality management
- 2010
TitoConti
PurposeThe purpose of this paper is to discuss the ongoing developments of quality management systems theories and to summarize results of experiments that the author has been conducting since 2003 on convergence of quality thinking and systems thinking and the value generation process in the systems perspective.Design/methodology/approachThe paper discusses the ongoing developments of quality man... hiện toàn bộ