TQM Journal

ESCI-ISI SCOPUS (2008-2023)

  1754-2731

  1754-274X

  Anh Quốc

 

Cơ quản chủ quản:  Emerald Group Publishing Ltd.

Lĩnh vực:
Decision Sciences (miscellaneous)Business, Management and Accounting (miscellaneous)Business and International ManagementStrategy and Management

Các bài báo tiêu biểu

Tác động của Công nghiệp 4.0/ICTs, Lean Six Sigma và hệ thống quản lý chất lượng lên hiệu suất tổ chức Dịch bởi AI
Tập 32 Số 4 - Trang 815-835 - 2020
Neeraj Yadav, Ravi Shankar, Surya Prakash Singh
Mục đíchBài báo này so sánh tác động của Công nghiệp 4.0 và công nghệ thông tin và truyền thông (ICTs) nổi lên, chẳng hạn như Internet vạn vật (IOT), học máy, trí tuệ nhân tạo (AI), rô-bốt và điện toán đám mây, lên 22 chỉ số hiệu suất tổ chức dưới 9 sự kết hợp của Lean Six Sigma (LSS) và hệ thống quản lý chất lượng (QMS)...... hiện toàn bộ
#Công nghiệp 4.0 #công nghệ thông tin và truyền thông #Lean Six Sigma #hệ thống quản lý chất lượng #hiệu suất tổ chức
Assessing performance of management institutions
Tập 21 Số 1 - Trang 20-33 - 2009
RomaMitra Debnath, RaviShankar
PurposeUtilizing data envelopment analysis (DEA), this paper seeks to examine the performance of 20 Indian B‐Schools, separating their profitability and marketability. The technique allows one to identify those management institutions which are able to utilize their resources in a most efficient way such that the overall go...... hiện toàn bộ
Ranking model of total quality management enablers in healthcare establishments using the best-worst method
Tập 31 Số 5 - Trang 790-814 - 2019
Faisal Talib, Mohammad Asjad, Rajesh Attri, Arshad Noor Siddiquee, Zahid A. Khan
Purpose Recent years have witnessed a significant rise in Indian healthcare establishments (HCEs) which indicate that there is a constant need to improve the healthcare quality services through the adoption and implementation of TQM enablers. The purpose of this paper is to identify such enablers and then propose a rank...... hiện toàn bộ
Examining antecedents and consequences of perceived service quality in the hotel industry: a comparison between London and New York
Tập 33 Số 7 - Trang 193-221 - 2021
Maria Palazzo, Pantea Foroudi, Maria Antonella Ferri
Purpose This paper aims at exploring the relations amongst the concepts of customer relationship management (CRM), convenience, trust, perceived service quality, satisfaction, perceived value, loyalty, image and purchase intention in the hotel sector. hiện toàn bộ
The continuing evolution of Lean Six Sigma
Tập 24 Số 6 - Trang 542-555 - 2012
JohnMaleyeff, Edward A.Arnheiter, VenkatVenkateswaran
PurposeThe purpose of this paper is to identify upcoming challenges related to the implementation of Lean Six Sigma (LSS) principles and techniques. Particular emphasis is placed on the changes needed to ensure that LSS continues to support an organization's competitiveness.... hiện toàn bộ
Emerging concepts for implementing strategy
- 2010
GraemeCocks
PurposeEarlier research by the author defined the practices of 11 of Australia's long‐term high performing organisations over the 25 year period from 1982 to 2007. It highlighted the importance of effective execution and leadership as key characteristics of these winning organisations. This paper aims to build on these find...... hiện toàn bộ
Quality performance measurement practices in manufacturing companies
Tập 21 Số 1 - Trang 72-86 - 2009
AliUyar
PurposeThe purpose of this paper is to present the results of a survey study on quality performance measurement practices in the Turkish top 500 manufacturing companies. The study evaluates both financial and non‐financial aspects of quality performance measures in Turkish manufacturing companies.... hiện toàn bộ
Leadership in global business environment through a vision creation process
- 2010
RobertKaraszewski
PurposeFew works have dealt with the impact of a corporation's country of origin on the perception of the qualities and behaviour expected of its leaders. This paper seeks to focus on these aspects with special attention to the specific nature of the Japanese leadership style. The choice of Japan was conditioned neither by ...... hiện toàn bộ
Nghiên cứu về hiệu quả của đào tạo quản lý chất lượng Dịch bởi AI
Tập 22 Số 2 - Trang 188-208 - 2010
BenClegg, ChrisRees, MikeTitchen
Mục đíchMục đích của bài báo này là để điều tra hiệu quả của đào tạo quản lý chất lượng bằng cách xem xét những yếu tố thành công then chốt và công cụ thường được sử dụng, thay vì phương pháp tiếp cận toàn diện.Thiết kế/phương pháp/tiếp cận... hiện toàn bộ
Xem xét mô hình xuất sắc châu Âu từ góc độ kiểm soát quản lý Dịch bởi AI
- 2008
SuMi Dahlgaard‐Park
Mục đíchMục đích của bài báo này là xem xét và xác định các mô hình chủ đạo trong lý thuyết kiểm soát quản lý nhằm điều tra khả năng áp dụng của mô hình xuất sắc châu Âu (EEM) như một mô hình hoặc khung kiểm soát quản lý thay thế.Thiết kế/phương pháp/...... hiện toàn bộ