Mục đíchBài báo này so sánh tác động của Công nghiệp 4.0 và công nghệ thông tin
và truyền thông (ICTs) nổi lên, chẳng hạn như Internet vạn vật (IOT), học máy,
trí tuệ nhân tạo (AI), rô-bốt và điện toán đám mây, lên 22 chỉ số hiệu suất tổ
chức dưới 9 sự kết hợp của Lean Six Sigma (LSS) và hệ thống quản lý chất lượng
(QMS).Thiết kế/phương pháp luận/cách tiếp cậnMột khảo sát trên 105 tổ chức ở Ấn
Độ ... hiện toàn bộ
#Công nghiệp 4.0 #công nghệ thông tin và truyền thông #Lean Six Sigma #hệ thống quản lý chất lượng #hiệu suất tổ chức
PurposeUtilizing data envelopment analysis (DEA), this paper seeks to examine
the performance of 20 Indian B‐Schools, separating their profitability and
marketability. The technique allows one to identify those management
institutions which are able to utilize their resources in a most efficient way
such that the overall goals of the organization are satisfied and total outcome
maximized. If a man... hiện toàn bộ
Faisal Talib, Mohammad Asjad, Rajesh Attri, Arshad Noor Siddiquee, Zahid A. Khan
Purpose Recent years have witnessed a significant rise in Indian healthcare
establishments (HCEs) which indicate that there is a constant need to improve
the healthcare quality services through the adoption and implementation of TQM
enablers. The purpose of this paper is to identify such enablers and then
propose a ranking model for TQM implementation in Indian HCEs for improved
performance. Desig... hiện toàn bộ
Maria Palazzo, Pantea Foroudi, Maria Antonella Ferri
Purpose This paper aims at exploring the relations amongst the concepts of
customer relationship management (CRM), convenience, trust, perceived service
quality, satisfaction, perceived value, loyalty, image and purchase intention in
the hotel sector.Design/methodology/approach The research was conducted using
interviews with hospitality managers and guests who had a direct connection with
the hot... hiện toàn bộ
PurposeA number of studies and writings have presented ideas about new working
practices that might be embraced in the twenty‐first century. Moreover, that,
employers would seek to gain their commitment by adopting the high working
practices of high performance working (HPW) for organisations to become
successful through their strategic approach to the human resource (HR). It is
against Watson's m... hiện toàn bộ
PurposeThis paper aims at contributing to a better knowledge of organizations'
nature, physiology and pathologies, in order to improve their fitness for
purpose. The mechanistic view of organizations has in fact delayed that. Systems
thinking is needed to bring average organizational fitness to the levels needed
by a global and closely interconnected world.Design/methodology/approachThe
paper is a... hiện toàn bộ
Mục đíchMục đích của bài báo này là để điều tra hiệu quả của đào tạo quản lý
chất lượng bằng cách xem xét những yếu tố thành công then chốt và công cụ thường
được sử dụng, thay vì phương pháp tiếp cận toàn diện.Thiết kế/phương pháp/tiếp
cậnPhương pháp nghiên cứu sử dụng một bảng câu hỏi dựa trên web. Nó bao gồm 238
câu hỏi, bao phủ 77 công cụ và 30 yếu tố thành công then chốt được lựa chọn từ
các ... hiện toàn bộ
PurposeThe aim of this study is twofold: first to diagnose service quality
perceptions of airline passengers and then links these perceptions to their
satisfaction and repurchase intentions, specifically in a new emerging market in
the Mediterranean region, North Cyprus. Airline transportation is a major and
the most extensively used way to reach North Cyprus, as it is an island state;
thus it is ... hiện toàn bộ
Mục đíchMục đích của bài báo này là cung cấp các phương hướng hành động dựa trên
kết quả nhằm cải thiện mức năng suất trong tương lai của các đại lý du lịch tại
Alicante.Thiết kế/phương pháp tiếp cậnCác chỉ số năng suất Malmquist dựa trên
đầu ra và giá trị của các thành phần sẽ được tính toán. Hơn nữa, để tránh các
vấn đề có thể phát sinh từ các kết quả này (dựa trên mẫu hữu hạn nhạy cảm với
biến ... hiện toàn bộ