TQM Journal

Công bố khoa học tiêu biểu

* Dữ liệu chỉ mang tính chất tham khảo

Sắp xếp:  
No panaceas for organizational diseases, but better knowledge and systems thinking
TQM Journal - - 2011
TitoConti
PurposeThis paper aims at contributing to a better knowledge of organizations' nature, physiology and pathologies, in order to improve their fitness for purpose. The mechanistic view of organizations has in fact delayed that. Systems thinking is needed to bring average organizational fitness to the levels needed by a global...... hiện toàn bộ
The theory of attractive quality and experience offerings
TQM Journal - Tập 23 Số 2 - Trang 111-127 - 2011
ClaesHögström
PurposeThe aim of this paper is to discuss the use of the theory of attractive quality and the Kano methodology in an experience context in order to understand how different experienced attributes contribute to delight and satisfaction among customers.... hiện toàn bộ
Fuzzy assessment of FMEA for rotary switches: a case study
TQM Journal - - 2012
S.Vinodh, S.Aravindraj, RaviSathya Narayanan, N.Yogeshwaran
PurposeThe purpose of this paper is to report a research in which fuzzy assessment of failure mode and effect analysis (FMEA) was examined on the design of rotary switches.Design/methodology/approachIn the case study reported in t...... hiện toàn bộ
Healthcare teamwork best practices: lessons for industry
TQM Journal - - 2011
MartínTanco, CarmenJaca, ElisabethViles, RicardoMateo, JavierSantos
PurposeSince the field of healthcare was a latecomer to the quality movement, knowledge transfer has generally flowed in one direction, from industry to healthcare. However, organisations can also be enriched by healthcare. In particular, this paper aims to show industry that important lessons can be learned regarding how t...... hiện toàn bộ
Applying QFD to develop a training course for clothing merchandisers
TQM Journal - Tập 21 Số 1 - Trang 34-45 - 2009
Catherine Y.P.Chan, G.Taylor, W.C.Ip
PurposeThe purpose of this paper is to present a case study on the development of an in‐house training course, with the focus on providing the job incumbents with the necessary knowledge and skills to achieve the performance required by the management.... hiện toàn bộ
An investigation on the factors influencing passengers' loyalty in the North Cyprus national airline
TQM Journal - - 2008
HalilNadiri, KashifHussain, ErdoğanHaktan Ekiz, ŞamilErdoğan
PurposeThe aim of this study is twofold: first to diagnose service quality perceptions of airline passengers and then links these perceptions to their satisfaction and repurchase intentions, specifically in a new emerging market in the Mediterranean region, North Cyprus. Airline transportation is a major and the most extens...... hiện toàn bộ
Trách nhiệm quản lý đối với lỗi của con người Dịch bởi AI
TQM Journal - - 2012
Jan M.Myszewski
Mục đíchMục đích của bài báo này là thảo luận về tác động tiêu cực của các hệ thống quản lý đối với việc xuất hiện của các lỗi do con người gây ra.Thiết kế/phương pháp tiếp cậnBài viết tiến hành phân tích hệ thống các kịch bản, mi...... hiện toàn bộ
#lỗi do con người #hệ thống quản lý #cải thiện hệ thống #phòng ngừa lỗi #tổ chức nhạy cảm
Nghiên cứu về hiệu quả của đào tạo quản lý chất lượng Dịch bởi AI
TQM Journal - Tập 22 Số 2 - Trang 188-208 - 2010
BenClegg, ChrisRees, MikeTitchen
Mục đíchMục đích của bài báo này là để điều tra hiệu quả của đào tạo quản lý chất lượng bằng cách xem xét những yếu tố thành công then chốt và công cụ thường được sử dụng, thay vì phương pháp tiếp cận toàn diện.Thiết kế/phương pháp/tiếp cận... hiện toàn bộ
Nhóm chiến lược cạnh tranh cho bệnh viện Dịch bởi AI
TQM Journal - Tập 23 Số 3 - Trang 301-312 - 2011
Mahmoud M.Yasin, Carlos F.Gomes, Phillip E.Miller
Mục đíchNghiên cứu này phân nhóm các bệnh viện với các loại hình, quy mô và đặc điểm hoạt động khác nhau thành những nhóm chiến lược riêng biệt. Các phương pháp cạnh tranh mà các nhóm này nhấn mạnh được nghiên cứu. Ngoài ra, mức độ triển khai hiệu quả các công cụ cải tiến chất lượng cũng được xem xét. Mục đích của bài báo n...... hiện toàn bộ
Thực hành quản lý chất lượng trong ngành xây dựng nhà ở tại Mỹ Dịch bởi AI
TQM Journal - Tập 22 Số 1 - Trang 101-110 - 2010
DenisLeonard
Mục đíchCác nghiên cứu về thực hành quản lý chất lượng trong ngành xây dựng nhà ở tại Mỹ vẫn còn hạn chế. Mục tiêu của bài báo này là xác định những thực hành nào đang được áp dụng, mức độ áp dụng ra sao và thảo luận về cách quản lý chất lượng có thể được tiến xa hơn trong ngành này.... hiện toàn bộ
Tổng số: 46   
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5