TQM Journal
Công bố khoa học tiêu biểu
* Dữ liệu chỉ mang tính chất tham khảo
Sắp xếp:
No panaceas for organizational diseases, but better knowledge and systems thinkingPurpose This paper aims at contributing to a better knowledge of organizations' nature, physiology and pathologies, in order to improve their fitness for purpose. The mechanistic view of organizations has in fact delayed that. Systems thinking is needed to bring average organizational fitness to the levels needed by a global... ... hiện toàn bộ
TQM Journal - - 2011
The theory of attractive quality and experience offeringsPurpose The aim of this paper is to discuss the use of the theory of attractive quality and the Kano methodology in an experience context in order to understand how different experienced attributes contribute to delight and satisfaction among customers. ... hiện toàn bộ
TQM Journal - Tập 23 Số 2 - Trang 111-127 - 2011
Fuzzy assessment of FMEA for rotary switches: a case studyPurpose The purpose of this paper is to report a research in which fuzzy assessment of failure mode and effect analysis (FMEA) was examined on the design of rotary switches. Design/methodology/approach In the case study reported in t... ... hiện toàn bộ
TQM Journal - - 2012
Healthcare teamwork best practices: lessons for industryPurpose Since the field of healthcare was a latecomer to the quality movement, knowledge transfer has generally flowed in one direction, from industry to healthcare. However, organisations can also be enriched by healthcare. In particular, this paper aims to show industry that important lessons can be learned regarding how t... ... hiện toàn bộ
TQM Journal - - 2011
Applying QFD to develop a training course for clothing merchandisersPurpose The purpose of this paper is to present a case study on the development of an in‐house training course, with the focus on providing the job incumbents with the necessary knowledge and skills to achieve the performance required by the management. ... hiện toàn bộ
TQM Journal - Tập 21 Số 1 - Trang 34-45 - 2009
An investigation on the factors influencing passengers' loyalty in the North Cyprus national airlinePurpose The aim of this study is twofold: first to diagnose service quality perceptions of airline passengers and then links these perceptions to their satisfaction and repurchase intentions, specifically in a new emerging market in the Mediterranean region, North Cyprus. Airline transportation is a major and the most extens... ... hiện toàn bộ
TQM Journal - - 2008
Trách nhiệm quản lý đối với lỗi của con người Dịch bởi AI Mục đích Mục đích của bài báo này là thảo luận về tác động tiêu cực của các hệ thống quản lý đối với việc xuất hiện của các lỗi do con người gây ra. Thiết kế/phương pháp tiếp cận Bài viết tiến hành phân tích hệ thống các kịch bản, mi... ... hiện toàn bộ
TQM Journal - - 2012
#lỗi do con người #hệ thống quản lý #cải thiện hệ thống #phòng ngừa lỗi #tổ chức nhạy cảm
Nghiên cứu về hiệu quả của đào tạo quản lý chất lượng Dịch bởi AI Mục đích Mục đích của bài báo này là để điều tra hiệu quả của đào tạo quản lý chất lượng bằng cách xem xét những yếu tố thành công then chốt và công cụ thường được sử dụng, thay vì phương pháp tiếp cận toàn diện. Thiết kế/phương pháp/tiếp cận... hiện toàn bộ
TQM Journal - Tập 22 Số 2 - Trang 188-208 - 2010
Nhóm chiến lược cạnh tranh cho bệnh viện Dịch bởi AI Mục đích Nghiên cứu này phân nhóm các bệnh viện với các loại hình, quy mô và đặc điểm hoạt động khác nhau thành những nhóm chiến lược riêng biệt. Các phương pháp cạnh tranh mà các nhóm này nhấn mạnh được nghiên cứu. Ngoài ra, mức độ triển khai hiệu quả các công cụ cải tiến chất lượng cũng được xem xét. Mục đích của bài báo n... ... hiện toàn bộ
TQM Journal - Tập 23 Số 3 - Trang 301-312 - 2011
Thực hành quản lý chất lượng trong ngành xây dựng nhà ở tại Mỹ Dịch bởi AI Mục đích Các nghiên cứu về thực hành quản lý chất lượng trong ngành xây dựng nhà ở tại Mỹ vẫn còn hạn chế. Mục tiêu của bài báo này là xác định những thực hành nào đang được áp dụng, mức độ áp dụng ra sao và thảo luận về cách quản lý chất lượng có thể được tiến xa hơn trong ngành này. ... hiện toàn bộ
TQM Journal - Tập 22 Số 1 - Trang 101-110 - 2010
Tổng số: 46
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5