Trách nhiệm quản lý đối với lỗi của con người Dịch bởi AI TQM Journal - - 2012
Jan M.Myszewski
Mục đíchMục đích của bài báo này là thảo luận về tác động tiêu cực của các hệ thống quản lý đối với việc xuất hiện của các lỗi do con người gây ra.Thiết kế/phương pháp tiếp cậnBài viết tiến hành phân tích hệ thống các kịch bản, mi...... hiện toàn bộ
#lỗi do con người #hệ thống quản lý #cải thiện hệ thống #phòng ngừa lỗi #tổ chức nhạy cảm
Ưu tiên các thuộc tính dịch vụ để nâng cao chất lượng các ga đường sắt Ấn Độ Dịch bởi AI TQM Journal - Tập 24 Số 2 - Trang 167-180 - 2012
SumanaGupta, RabindranathDatta
Mục đíchNhằm mục tiêu đo lường chất lượng dịch vụ tại các ga đường sắt Ấn Độ, mục đích của bài báo này là đề xuất một phương pháp để chỉ ra mức độ quan trọng và sự thỏa mãn mà các phương pháp đánh giá chất lượng dịch vụ khác không rõ ràng cung cấp. Tổng cộng, sáu thuộc tính liên quan đến dịch vụ hành khách của một ga đường ...... hiện toàn bộ
Các đại lý du lịch tại Alicante, Tây Ban Nha: phân tích năng suất Dịch bởi AI TQM Journal - Tập 23 Số 5 - Trang 560-577 - 2011
AlbertoÁlvarez‐Suárez, RamónFuentes
Mục đíchMục đích của bài báo này là cung cấp các phương hướng hành động dựa trên kết quả nhằm cải thiện mức năng suất trong tương lai của các đại lý du lịch tại Alicante.Thiết kế/phương pháp tiếp cậnCác chỉ số năng suất Malmquist ...... hiện toàn bộ
Total quality management in Sri Lankan service organizationsTQM Journal - - 2012
SamanYapa
PurposeThe purpose of this paper is to report the results of an investigation on the use of total quality management (TQM) tools, techniques and concepts among Sri Lankan service organizations.Design/methodology/approachThis resea...... hiện toàn bộ
The continuing evolution of Lean Six SigmaTQM Journal - Tập 24 Số 6 - Trang 542-555 - 2012
JohnMaleyeff, Edward A.Arnheiter, VenkatVenkateswaran
PurposeThe purpose of this paper is to identify upcoming challenges related to the implementation of Lean Six Sigma (LSS) principles and techniques. Particular emphasis is placed on the changes needed to ensure that LSS continues to support an organization's competitiveness.... hiện toàn bộ
Criteria requirements of the European business excellence model: a suggested approachTQM Journal - - 2009
Evanthia P.Vorria, George A.Bohoris
PurposeThe European Business Excellence Model (EBEM) is nowadays a familiar framework, used for a spectrum of purposes, with the most frequent aim from its full deployment being the attainment of organizational success. The EBEM's requirements, however, involve abstruse management concepts and thus, there is, frequently, a ...... hiện toàn bộ
Leadership, empowerment and customer satisfaction in teaching institutionsTQM Journal - Tập 23 Số 4 - Trang 388-402 - 2011
SeemaArif, MaryamIlyas
PurposeBy studying the leadership role of management and faculty in a Pakistani University to find out gaps in the delivery of technology integrated services in enrolment and advisory capacity offered at the beginning of every new term at the University of Central Punjab in Lahore, Pakistan, this paper seeks to find the imp...... hiện toàn bộ
Employee significance within stakeholder‐accountable performance management systemsTQM Journal - Tập 20 Số 5 - Trang 463-475 - 2008
JohnSimmons
PurposeResearch has not fully recognised the significance of employee stakeholders to the design and effective operation of performance management systems. The purpose of the paper is to demonstrate the centrality of employees within the stakeholder systems model of performance management it proposes.... hiện toàn bộ