Public Administration Review

SCOPUS (1978-1983,1985,1988,1996-2023)SSCI-ISI

  0033-3352

  1540-6210

  Anh Quốc

Cơ quản chủ quản:  WILEY , Wiley-Blackwell

Lĩnh vực:
Public AdministrationMarketingSociology and Political Science

Các bài báo tiêu biểu

Varieties of Participation in Complex Governance
Tập 66 Số s1 - Trang 66-75 - 2006
Archon Fung

The multifaceted challenges of contemporary governance demand a complex account of the ways in which those who are subject to laws and policies should participate in making them. This article develops a framework for understanding the range of institutional possibilities for public participation. Mechanisms of participation vary along three important dimensions: who participates, how participants communicate with one another and make decisions together, and how discussions are linked with policy or public action. These three dimensions constitute a space in which any particular mechanism of participation can be located. Different regions of this institutional design space are more and less suited to addressing important problems of democratic governance such as legitimacy, justice, and effective administration.

Collaboration Processes: Inside the Black Box
Tập 66 Số s1 - Trang 20-32 - 2006
Ann Thomson, Laurie E. Paarlberg

Social science research contains a wealth of knowledge for people seeking to understand collaboration processes. The authors argue that public managers should look inside the “black box” of collaboration processes. Inside, they will find a complex construct of five variable dimensions: governance, administration, organizational autonomy, mutuality, and norms. Public managers must know these five dimensions and manage them intentionally in order to collaborate effectively.

Những Vấn Đề Khó Giải Quyết, Thách Thức Về Tri Thức và Những Người Xây Dựng Năng Lực Hợp Tác Trong Các Môi Trường Mạng Lưới Dịch bởi AI
Tập 68 Số 2 - Trang 334-349 - 2008
Edward P. Weber, Anne M. Khademian

Các mạng lưới đã trở thành một yếu tố quan trọng trong tài liệu về các cấu trúc chính trị công và tư. Nhiều đặc điểm tích cực của các mạng lưới thường được nhấn mạnh - khả năng giải quyết vấn đề, quản lý nguồn lực chung, tạo cơ hội học tập và giải quyết các mục tiêu chung - và một tài liệu tập trung vào những thách thức mà các mạng lưới đặt ra cho các nhà quản lý đang cố gắng hiện thực hóa những đặc điểm này đang được phát triển. Các tác giả chia sẻ mối quan tâm trong việc hiểu tiềm năng của các mạng lưới để quản lý các vấn đề công phức tạp hoặc "khó giải quyết". Một thách thức cơ bản trong việc quản lý hiệu quả bất kỳ vấn đề công nào trong một môi trường mạng lưới là việc chuyển giao, tiếp nhận và tích hợp tri thức giữa các đối tượng tham gia. Khi tri thức được nhìn nhận một cách thực dụng, thách thức càng trở nên mãnh liệt hơn. Quan điểm này, tác giả lập luận, đưa ra một thách thức cho tài liệu về mạng lưới cần xem xét tâm lý của các nhà quản lý - hoặc những người xây dựng năng lực hợp tác - những người đang làm việc để đạt được giải pháp cho các vấn đề khó giải quyết. Tâm lý này hướng dẫn các nhà quản lý mạng lưới khi họ áp dụng các kỹ năng, chiến lược và công cụ của mình nhằm thúc đẩy việc chuyển giao, tiếp nhận và tích hợp tri thức trong suốt mạng lưới và, cuối cùng, xây dựng năng lực hợp tác giải quyết vấn đề lâu dài.

Public–Private Partnerships: An International Performance Review
Tập 67 Số 3 - Trang 545-558 - 2007
Graeme Hodge, Carsten Greve

Public–private partnerships are enjoying a global resurgence in popularity, but there is still much confusion around notions of partnership, what can be learned from our history with partnerships, and what is new about the partnership forms that are in vogue today. Looking at one particular family of public–private partnerships, the long‐term infrastructure contract, this article argues that evaluations thus far point to contradictory results regarding their effectiveness. Despite their continuing popularity with governments, greater care is needed to strengthen future evaluations and conduct such assessments away from the policy cheerleaders.

Mixed-Scanning: A "Third" Approach to Decision-Making
Tập 27 Số 5 - Trang 385 - 1967
Amitaï Etzioni
Policy Diffusion: Seven Lessons for Scholars and Practitioners
Tập 72 Số 6 - Trang 788-796 - 2012
Charles R. Shipan, Craig Volden

The scholarship on policy diffusion in political science and public administration is extensive. This article provides an introduction to that literature for scholars, students, and practitioners. It offers seven lessons derived from that literature, built from numerous empirical studies and applied to contemporary policy debates. Based on these seven lessons, the authors offer guidance to policy makers and present opportunities for future research to students and scholars of policy diffusion.

Public Management and Educational Performance: The Impact of Managerial Networking
Tập 63 Số 6 - Trang 689-699 - 2003
Kenneth J. Meier

Policies are implemented in complex networks of organizations and target populations. Effective action often requires managers to deal with an array of actors to procure resources, build support, coproduce results, and overcome obstacles to implementation. Few large‐n studies have examined the crucial role that networks and network management can play in the execution of public policy. This study begins to fill this gap by analyzing performance over a five‐year period in more than 500 U.S. school districts using a nonlinear, interactive, contingent model of management previously developed by the authors. The core idea is that management matters in policy implementation, but its impact is often nonlinear. One way that public managers can make a difference is by leveraging resources and buffering constraints in the program context. This investigation finds empirical support for key elements of the network‐management portion of the model. Implications for public management are sketched.

Công việc của phụ nữ, Công việc của nam giới: Phân chia giới tính và Lao động cảm xúc Dịch bởi AI
Tập 64 Số 3 - Trang 289-298 - 2004
Mary E. Guy, Meredith A. Newman

Phân chia công việc—xu hướng nam và nữ làm việc trong các ngành nghề khác nhau—thường được nêu ra như một lý do khiến mức lương của phụ nữ thấp hơn so với nam giới. Tuy nhiên, điều này đặt ra câu hỏi: Có điều gì về các công việc của phụ nữ làm cho chúng có mức lương thấp hơn? Chúng tôi cho rằng lao động cảm xúc là yếu tố còn thiếu trong lời giải thích này. Những nhiệm vụ yêu cầu kỹ năng cảm xúc mà được cho là tự nhiên cho phụ nữ, chẳng hạn như chăm sóc, đàm phán, đồng cảm, làm dịu mối quan hệ rắc rối, và làm việc ở hậu trường để tạo điều kiện cho sự hợp tác, đều là những thành phần cần thiết trong nhiều công việc của phụ nữ. Những nhiệm vụ này không được đưa vào mô tả công việc và đánh giá hiệu suất, chúng trở nên vô hình và không được đền bù. Dịch vụ công phụ thuộc rất nhiều vào những kỹ năng này, tuy nhiên, các hệ thống công chức, được thiết kế dựa trên những giả định của một thời kỳ đã qua, lại không công nhận và đền bù cho lao động cảm xúc.

#Phân chia giới tính #Lao động cảm xúc #Lương phụ nữ #Nghề nghiệp của phụ nữ
From “Need to Know” to “Need to Share”: Tangled Problems, Information Boundaries, and the Building of Public Sector Knowledge Networks
Tập 69 Số 3 - Trang 392-402 - 2009
Sharon S. Dawes, Anthony M. Cresswell, Theresa A. Pardo
Partnership Arrangements: Governmental Rhetoric or Governance Scheme?
Tập 62 Số 2 - Trang 197-205 - 2002
Geert Teisman, Erik‐Hans Klijn

It has become popular to advocate partnership arrangements. Such partnerships may be seen as new forms of governance, which fit in with the imminent network society. However, the idea of partnership is often introduced without much reflection on the need to reorganize policy‐making processes and to adjust existing institutional structures.

In this contribution, we discuss the ambiguity of partnerships. An empirical basis is provided by means of an analysis of the policy making on the expansion of the Rotterdam harbor. This case indicates that although new governance schemes are being proposed and explored, they still have to comply with the existing procedures in which they are imbedded. Governments especially are not prepared to adjust to governance arrangements. Policy making continues to be based on self‐referential organizational decisions, rather than on joint interorganizational policy making. This raises questions about the added value of intended cooperative governance processes.