Public Administration Review
SCOPUS (1978-1983,1985,1988,1996-2023)SSCI-ISI
0033-3352
1540-6210
Anh Quốc
Cơ quản chủ quản: WILEY , Wiley-Blackwell
Các bài báo tiêu biểu
Policies are implemented in complex networks of organizations and target populations. Effective action often requires managers to deal with an array of actors to procure resources, build support, coproduce results, and overcome obstacles to implementation. Few large‐n studies have examined the crucial role that networks and network management can play in the execution of public policy. This study begins to fill this gap by analyzing performance over a five‐year period in more than 500 U.S. school districts using a nonlinear, interactive, contingent model of management previously developed by the authors. The core idea is that management matters in policy implementation, but its impact is often nonlinear. One way that public managers can make a difference is by leveraging resources and buffering constraints in the program context. This investigation finds empirical support for key elements of the network‐management portion of the model. Implications for public management are sketched.
Phân chia công việc—xu hướng nam và nữ làm việc trong các ngành nghề khác nhau—thường được nêu ra như một lý do khiến mức lương của phụ nữ thấp hơn so với nam giới. Tuy nhiên, điều này đặt ra câu hỏi: Có điều gì về các công việc của phụ nữ làm cho chúng có mức lương thấp hơn? Chúng tôi cho rằng lao động cảm xúc là yếu tố còn thiếu trong lời giải thích này. Những nhiệm vụ yêu cầu kỹ năng cảm xúc mà được cho là tự nhiên cho phụ nữ, chẳng hạn như chăm sóc, đàm phán, đồng cảm, làm dịu mối quan hệ rắc rối, và làm việc ở hậu trường để tạo điều kiện cho sự hợp tác, đều là những thành phần cần thiết trong nhiều công việc của phụ nữ. Những nhiệm vụ này không được đưa vào mô tả công việc và đánh giá hiệu suất, chúng trở nên vô hình và không được đền bù. Dịch vụ công phụ thuộc rất nhiều vào những kỹ năng này, tuy nhiên, các hệ thống công chức, được thiết kế dựa trên những giả định của một thời kỳ đã qua, lại không công nhận và đền bù cho lao động cảm xúc.
It has become popular to advocate partnership arrangements. Such partnerships may be seen as new forms of governance, which fit in with the imminent network society. However, the idea of partnership is often introduced without much reflection on the need to reorganize policy‐making processes and to adjust existing institutional structures.
In this contribution, we discuss the ambiguity of partnerships. An empirical basis is provided by means of an analysis of the policy making on the expansion of the Rotterdam harbor. This case indicates that although new governance schemes are being proposed and explored, they still have to comply with the existing procedures in which they are imbedded. Governments especially are not prepared to adjust to governance arrangements. Policy making continues to be based on self‐referential organizational decisions, rather than on joint interorganizational policy making. This raises questions about the added value of intended cooperative governance processes.