thumbnail

Emerald

 

 

 

 

Cơ quản chủ quản:  N/A

Lĩnh vực:

Các bài báo tiêu biểu

A critical review of knowledge management as a management tool
Tập 4 Số 3 - Trang 204-216 - 2000
Maria Mårtensson
Service quality in hospitals: more favourable than you might think
Tập 13 Số 3 - Trang 197-206 - 2003
M. Sadiq Sohail
This paper examines and measures the quality of services provided by private hospitals in Malaysia. Empirical research is used to determine patients’ expectations and perceptions of the quality of service, and a comprehensive scale adapted from SERVQUAL is empirically evaluated for its usefulness in the Malaysian hospital environment. Results based on testing the mean differences between e...... hiện toàn bộ
Điều gì khiến maven hoạt động? Khảo sát các động cơ thúc đẩy việc bắt đầu phân tán thông tin của các maven thị trường Dịch bởi AI
Tập 21 Số 2 - Trang 109-122 - 2004
Gianfranco Walsh, Kevin P. Gwinner, Scott R. Swanson
Với sự gia tăng cạnh tranh và mức độ phức tạp ngày càng cao của thông tin thương mại, giao tiếp giữa các cá nhân vẫn giữ vai trò quan trọng đối với các nhà tiếp thị. Các maven thị trường, là những người tiêu dùng có kiến thức chung về sản phẩm và đóng vai trò là người phổ biến thông tin sản phẩm, giữ vai trò trung tâm trong việc ảnh hưởng đến quyết định mua hàng của người khác. Nghiên cứu ...... hiện toàn bộ
#maven thị trường #động cơ #phân tán thông tin #truyền miệng #hành vi tiêu dùng
Research on outsourcing results: current literature and future opportunities
Tập 44 Số 1 - Trang 44-55 - 2006
Bin Jiang, Amer Qureshi
PurposeOutsourcing emerged as a popular operational strategy in the 1990s and most of current literature was established in the same time. However, the result of outsourcing is still vague. The purpose of this article is to point out gaps in the current literature and examine the link between outsourcing implementation and ...... hiện toàn bộ
Quản trị doanh nghiệp, cấu trúc sở hữu, tiền mặt nắm giữ và giá trị doanh nghiệp trên Sàn giao dịch chứng khoán Ghana Dịch bởi AI
Tập 10 Số 5 - Trang 488-499 - 2009
Zangina Isshaq, Godfred A. Bokpin, Joseph Mensah Onumah
Mục đíchMục đích của bài báo này là để xem xét mối tương tác giữa quản trị doanh nghiệp, cấu trúc sở hữu, tiền mặt nắm giữ và giá trị doanh nghiệp trên Sàn giao dịch chứng khoán Ghana.Thiết kế/phương pháp/tiếp cậnMột phương pháp h...... hiện toàn bộ
Overall equipment effectiveness of a manufacturing line (OEEML)
Tập 20 Số 1 - Trang 8-29 - 2008
Marcello Braglia, Marco Frosolini, Francesco Zammori
Market orientation in the service sector of the transition economies of central Europe
Tập 37 Số 1/2 - Trang 86-106 - 2003
Graham Hooley, John Fahy, Gordon Greenley, József Beracs, Krzysztof Fonfara, Boris Snoj
The Narver and Slater market orientation scale is tested in the context of service firms in the transition economies of central Europe and found to be both valid and reliable. The survey examined levels of market orientation in 205 business to business services companies and 141 consumer services companies in Hungary, Poland and Slovenia. As predicted by the predominantly western marketing...... hiện toàn bộ
Corporate turnaround and financial distress
Tập 20 Số 3 - Trang 304-320 - 2005
Malcolm Smith, Christopher Graves
PurposeDrawing on variables cited in the turnaround literature, this study aims to explore whether information contained within annual reports is useful in distinguishing between distressed companies that enact a turnaround and those that fail.Design/...... hiện toàn bộ
Food labelling from a consumer perspective
Tập 99 Số 6 - Trang 212-219 - 1997
Margareta Wandel
Posits that food labelling is one medium by which consumers can acquire knowledge about the food they consider buying. This type of information is becoming increasingly important in a food market where direct contact with the personnel over the counter is declining. Reports the results from a pilot study and a consumer survey including 1050 respondents. Reveals that the majority of consume...... hiện toàn bộ
Leadership style and post‐merger satisfaction
Tập 16 Số 1 - Trang 22-33 - 1997
Teresa Joyce Covin, Thomas A. Kolenko, Kevin W. Sightler, R. Keith Tudor
Explores the relationship between leadership style and post‐merger satisfaction, noting from the results that leadership style is significantly related to merger satisfaction for both acquiring and acquired firm employees, but that effective leadership style profiles vary for these two groups of employees. Shows that, for acquiring firm employees, the use of reward power is the strongest p...... hiện toàn bộ