Educational and Psychological Measurement
SCOPUS (1941-2023)SSCI-ISI SCIE-ISI
0013-1644
1552-3888
Mỹ
Cơ quản chủ quản: SAGE Publications Inc.
Các bài báo tiêu biểu
This article reports on the development of a short questionnaire to measure work engagement—a positive work-related state of fulfillment that is characterized by vigor, dedication, and absorption. Data were collected in 10 different countries ( N = 14,521), and results indicated that the original 17-item Utrecht Work Engagement Scale (UWES) can be shortened to 9 items (UWES-9). The factorial validity of the UWES-9 was demonstrated using confirmatory factor analyses, and the three scale scores have good internal consistency and test-retest reliability. Furthermore, a two-factor model with a reduced Burnout factor (including exhaustion and cynicism) and an expanded Engagement factor (including vigor, dedication, absorption, and professional efficacy) fit best to the data. These results confirm that work engagement may be conceived as the positive antipode of burnout. It is concluded that the UWES-9 scores has acceptable psychometric properties and that the instrument can be used in studies on positive organizational behavior.
Intraclass correlation reliablity estimates are based on the assumption that the various measures are equivalent. Jöreskog's (1970) general model for the analysis of covariance structures can be used to test the validity of this assumption.
In 1997, noting that the 50th anniversary of the publication of “Coefficient Alpha and the Internal Structure of Tests” was fast approaching, Lee Cronbach planned what have become the notes published here. His aimwas to point out theways in which his views on coefficient alpha had evolved, doubting nowthat the coefficientwas the bestway of judging the reliability of an instrument to which it was applied. Tracing in these notes, in vintage Cronbach style, his thinking before, during, and after the publication of the alpha paper, his “current thoughts” on coefficient alpha are that alpha covers only a small perspective of the range of measurement uses for which reliability information is needed and that it should be viewed within a much larger system of reliability analysis, generalizability theory.
Một nghiên cứu tổng quát hóa độ tin cậy cho thang đo trạng thái-tính cách lo lắng của Spielberger (STAI) đã được thực hiện. Tổng cộng có 816 bài báo nghiên cứu sử dụng thang đo STAI từ năm 1990 đến 2000 được xem xét và phân loại thành: (a) không đề cập đến độ tin cậy (73%), (b) có đề cập đến độ tin cậy hoặc báo cáo các hệ số độ tin cậy từ nguồn khác (21%), hoặc (c) tự tính toán độ tin cậy cho dữ liệu hiện tại (6%). Các bài báo trên các tạp chí chuyên ngành y khoa thường ngắn hơn và ít có khả năng đề cập hoặc tính toán độ tin cậy so với các bài báo không thuộc lĩnh vực y khoa, có thể do sự khác biệt trong cách tiếp cận. Trung bình, các hệ số độ tin cậy cho cả tính nhất quán nội bộ và thử nghiệm lại đều chấp nhận được, nhưng có sự biến thiên trong số các ước lượng. Các hệ số thử nghiệm lại của trạng thái thấp hơn các hệ số tính nhất quán nội bộ. Sự biến đổi điểm số có dự đoán được độ tin cậy về tính nhất quán nội bộ cho điểm số trên cả hai thang đo. Các yếu tố dự đoán khác là tuổi của các đối tượng tham gia nghiên cứu, hình thức của STAI và loại thiết kế nghiên cứu.
Pilot studies are often recommended by scholars and consultants to address a variety of issues, including preliminary scale or instrument development. Specific concerns such as item difficulty, item discrimination, internal consistency, response rates, and parameter estimation in general are all relevant. Unfortunately, there is little discussion in the extant literature of how to determine appropriate sample sizes for these types of pilot studies. This article investigates the choice of sample size for pilot studies from a perspective particularly related to instrument development. Specific recommendations are made for researchers regarding how many participants they should use in a pilot study for initial scale development.