Dựa trên kinh nghiệm từ các bối cảnh của Thế giới Thứ Tư, với trọng tâm là bối
cảnh Alaska, bài báo này nhằm mở rộng hiểu biết của chúng ta về các quy trình
học tập trong và tại giao điểm của các thế giới quan và hệ thống tri thức đa
dạng. Chúng tôi phác thảo lý do để xây dựng một chương trình bao quát các sáng
kiến giáo dục được phối hợp chặt chẽ với sự nổi lên của một thế hệ học giả bản
địa mới,... hiện toàn bộ
#tri thức bản địa #phương thức tiếp nhận tri thức #học giả bản địa #giáo dục #bối cảnh Alaska
This article examines the complex relationship between Asian American student
identity(ies) and perceptions regarding future opportunity and attitudes toward
schooling. The article argues that identity and attitudes toward schooling are
not static, as some have argued, but are negotiated through experiences and
relationships inside and outside of school. Data for this article were collected
as par... hiện toàn bộ
Nghiên cứu này là một sự tổng hợp của các nghiên cứu dân tộc học được thực hiện
trong các lớp học đa văn hóa và liên dân tộc ở cả Bắc Mỹ và Úc. Nó thiết lập
chín khẳng định về việc giảng dạy phù hợp với văn hóa trong các bối cảnh như
vậy. Nghiên cứu lập luận rằng cả những hiểu biết và thực hành trong lớp học được
bao gồm trong các khẳng định này cung cấp cho giáo viên các điểm khởi đầu tiềm
năng, ... hiện toàn bộ
This article evaluates the efforts of three teachers at a predominantly white
middle school to create a multicultural U.S. history curriculum by focusing on
the experiences of enslaved African Americans during the Civil War. I argue that
this focus unintentionally undermines students' ability to use history as a
resource for thinking about contemporary race relations. I conclude with some
suggesti... hiện toàn bộ
Existing shortcomings in the immigrant education literature include a neglect of
the formal dimensions of schooling, preimmigration education, and Mexican
students. An ethnographic case study based on a cultural‐ecological conceptual
framework was designed to examine these issues from a transnational perspective.
This article presents findings from the project's initial phase—a study of
primary (g... hiện toàn bộ
Ethnic minority students in the Netherlands have substantial educational
disadvantages compared with Dutch students. Equally striking are the differences
in school performance among the various ethnic minority groups. In this article,
the educational position of ethnic minority students in the Netherlands is
explored from a cultural‐ecological perspective. The article concludes that
cultural as we... hiện toàn bộ
Young children's experience with nonverbally organized social interaction
constitutes a primary kind of enculturation. As they acquire the ability to
participate in everyday interactions, they simultaneously learn the cultural
meanings embedded in them. This article describes the acquisition by Mazahua
children of a separate‐but‐together interactional style. An appreciation of the
nonverbal meanin... hiện toàn bộ
In this article, discourse analysis focuses on the orientation of teachers' and
children's classroom discourse toward the construction of a consensual version
of science knowledge, even though a consensus is not always reached. This
orientation, in which children and teachers shared as active participants the
activity's proposals, can be seen as a collective way of developing the zone of
proximal ... hiện toàn bộ