Anthropology and Education Quarterly
Công bố khoa học tiêu biểu
* Dữ liệu chỉ mang tính chất tham khảo
Dựa trên kinh nghiệm từ các bối cảnh của Thế giới Thứ Tư, với trọng tâm là bối cảnh Alaska, bài báo này nhằm mở rộng hiểu biết của chúng ta về các quy trình học tập trong và tại giao điểm của các thế giới quan và hệ thống tri thức đa dạng. Chúng tôi phác thảo lý do để xây dựng một chương trình bao quát các sáng kiến giáo dục được phối hợp chặt chẽ với sự nổi lên của một thế hệ học giả bản địa mới, những người tìm cách đưa vai trò của tri thức và học tập bản địa từ biên lề trở thành trung tâm của nghiên cứu giáo dục, từ đó đối mặt với một số vấn đề giáo dục khó khăn và nổi bật nhất trong thời đại của chúng ta.
Nghiên cứu này là một sự tổng hợp của các nghiên cứu dân tộc học được thực hiện trong các lớp học đa văn hóa và liên dân tộc ở cả Bắc Mỹ và Úc. Nó thiết lập chín khẳng định về việc giảng dạy phù hợp với văn hóa trong các bối cảnh như vậy. Nghiên cứu lập luận rằng cả những hiểu biết và thực hành trong lớp học được bao gồm trong các khẳng định này cung cấp cho giáo viên các điểm khởi đầu tiềm năng, được thông báo bởi thực tiễn tốt nhất hiện tại, cho praxis – tự phản ánh về các thực hành của chính họ trong khuôn khổ của nền dân chủ tham gia cho tất cả mọi người.
This article evaluates the efforts of three teachers at a predominantly white middle school to create a multicultural U.S. history curriculum by focusing on the experiences of enslaved African Americans during the Civil War. I argue that this focus unintentionally undermines students' ability to use history as a resource for thinking about contemporary race relations. I conclude with some suggestions for creating a multicultural history curriculum that will benefit both white students and students of color.
This article examines the complex relationship between Asian American student identity(ies) and perceptions regarding future opportunity and attitudes toward schooling. The article argues that identity and attitudes toward schooling are not static, as some have argued, but are negotiated through experiences and relationships inside and outside of school. Data for this article were collected as part of a larger ethnographic study on Asian American high school students.
In this article, discourse analysis focuses on the orientation of teachers' and children's classroom discourse toward the construction of a consensual version of science knowledge, even though a consensus is not always reached. This orientation, in which children and teachers shared as active participants the activity's proposals, can be seen as a collective way of developing the zone of proximal development (ZPD) in a cooperative context where the ZPD is the social product of the interaction, rather than the individual effect of the action undertaken by an adult on a child. Discourse orientation toward consensus can be seen as a cultural feature of the interactional dynamics in some school classes in Mexico.
Existing shortcomings in the immigrant education literature include a neglect of the formal dimensions of schooling, preimmigration education, and Mexican students. An ethnographic case study based on a cultural‐ecological conceptual framework was designed to examine these issues from a transnational perspective. This article presents findings from the project's initial phase—a study of primary (grades 1–6) schooling in an immigrant‐sending community in Mexico, including a description of the national curriculum, which was observed to be of high quality, “radical” from a U.S. perspective, and internationally oriented. The modal instructional characteristics observed were teacher direction, verbal interactivity, and group orientation. These distinct patterns of schooling observed in this case are discussed in terms of their implications for immigrant education in the United States, as well as for our continuing efforts to understand the complexity of immigrant and ethnic minority education.
Ethnic minority students in the Netherlands have substantial educational disadvantages compared with Dutch students. Equally striking are the differences in school performance among the various ethnic minority groups. In this article, the educational position of ethnic minority students in the Netherlands is explored from a cultural‐ecological perspective. The article concludes that cultural as well as educational differences between schools and parents have an impact on the school performance of ethnic minority students and that Ogbu's typology needs to be reconsidered.
Young children's experience with nonverbally organized social interaction constitutes a primary kind of enculturation. As they acquire the ability to participate in everyday interactions, they simultaneously learn the cultural meanings embedded in them. This article describes the acquisition by Mazahua children of a separate‐but‐together interactional style. An appreciation of the nonverbal meanings involved can further our understanding of the nature of culturally defined interactional styles and their impact on school learning.
- 1