thumbnail

Springer Science and Business Media LLC

ESCI-ISI SCOPUS (2011-2023)

 

  2229-0443

 

Cơ quản chủ quản:  Springer Nature , SpringerOpen

Lĩnh vực:
Linguistics and Language

Các bài báo tiêu biểu

English language teaching in Bangladesh today: Issues, outcomes and implications
Tập 9 Số 1 - 2019
Mohammad Mosiur Rahman, Shaiful Islam, Abdul Karim, Takad Ahmed Chowdhury, Muhammad Mushfiqur Rahman, Prodhan Mahbub Ibna Seraj, Manjet Kaur Mehar Singh
Tác động của Đánh giá Năng động đến Hiểu biết Đọc trong Tiếng Anh của Người Học ở Các Mức Độ Thành Thạo Khác Nhau Dịch bởi AI
- 2012
Parviz Ajideh, Nava Nourdad
Tóm tắt

Nghiên cứu hiện tại nhằm điều tra tác động của đánh giá năng động đến sự hiểu biết đọc của người học tiếng Anh như ngôn ngữ ngoại ngữ (EFL) ở các mức độ thành thạo khác nhau. 197 sinh viên đại học Iran đã tham gia vào sáu nhóm trong nghiên cứu này. Thiết kế nghiên cứu là phi thực nghiệm. Kết quả từ bài kiểm tra MANOVA cho thấy trong khi đánh giá năng động có tác động tích cực ngay lập tức và kéo dài đến sự hiểu biết đọc của người học ở tất cả các mức độ thành thạo, các nhóm thành thạo không khác biệt đáng kể trong việc tận dụng loại hình đánh giá này.

Chinese university students’ perceptions of assessment tasks and classroom assessment environment
Tập 5 Số 1 - 2015
Liying Cheng, Yongfei Wu, Xiaoqian Liu
Development and validation of Foreign Language Teacher Support Scale (FLTSS)
Tập 12 Số 1
Majid Sadoughi, S. Yahya Hejazi
Abstract

Teacher support, as an essential type of social support and an important antecedent of many key outcomes in L2 learning, can significantly contribute to foreign language achievement. Although teacher support has received considerable attention in education and educational psychology, it has drawn scanty attention in foreign language and applied linguistics research. Therefore, the present study aimed to fill in this research gap by developing and validating a domain-specific scale to measure the types of teacher support perceived by English as a Foreign Language (EFL) learners. An initial item pool was constructed based on some generic measures of teacher support and semi-structured interviews with EFL learners. Then, the items were submitted to a panel of experts and their content validity was checked using the content validity index. After a series of exploratory and confirmatory factor analyses, the final version of the Foreign Language Teacher Support Scale (FLTSS) measuring four types of perceived teacher support, namely, emotional, instrumental, appraisal, and informational, was prepared. The results of examining different types of validity and reliability indicated that the scale is suitable for measuring different types of perceived teacher support. Some suggestions for further research are presented.