thumbnail

International Journal of STEM Education

SSCI-ISI SCIE-ISI SCOPUS (2014-2023)

  2196-7822

 

 

Cơ quản chủ quản:  SPRINGER , SpringerOpen

Lĩnh vực:
Education

Các bài báo tiêu biểu

Race and gender differences in how sense of belonging influences decisions to major in STEM
Tập 5 Số 1 - 2018
Katherine D. Rainey, Melissa Dancy, Roslyn Arlin Mickelson, Elizabeth Stearns, Stephanie Möller
Research and trends in STEM education: a systematic review of journal publications
- 2020
Yeping Li, Ke Wang, Yu Xiao, Jeffrey E. Froyd
AbstractWith the rapid increase in the number of scholarly publications on STEM education in recent years, reviews of the status and trends in STEM education research internationally support the development of the field. For this review, we conducted a systematic analysis of 798 articles in STEM education published between 2000 and the end of 2018 in 36 journals to...... hiện toàn bộ
The influence of active learning practices on student anxiety in large-enrollment college science classrooms
- 2018
Katelyn M. Cooper, Virginia R. Downing, Sara E. Brownell
Change theory and theory of change: what’s the difference anyway?
Tập 7 Số 1 - 2020
Daniel L. Reinholz, Tessa C. Andrews
AbstractThis commentary focuses on the difference between a theory of change and change theory, as it relates to systemic change projects in STEM higher education. A theory of change is project-specific and related to evaluation. It makes the underlying rationale of a project explicit, which supports planning, implementation, and assessment of the project. In addit...... hiện toàn bộ
Giáo dục STEAM: phân tích bibliometrics về hiệu suất và từ đồng nghĩa trong Web of Science Dịch bởi AI
Tập 8 Số 1
José-Antonio Marín-Marin, Antonio-José Moreno-Guerrero, Pablo Dúo-Terrón, Jesús López Belmonte
Tóm tắt Bối cảnh Những phương pháp mới nổi áp dụng và tích hợp khoa học, công nghệ, kỹ thuật, nghệ thuật và toán học (STEAM) trong giáo dục đã xuất hiện trong những năm gần đây như một phương pháp sư phạm cung cấp nền giáo dục toàn diện và hấp dẫn hơn. ...... hiện toàn bộ
#STEAM; giáo dục; phân tích bibliometrics; cơ sở dữ liệu Web of Science; hiệu suất học thuật; từ đồng nghĩa
Research mentoring and scientist identity: insights from undergraduates and their mentors
Tập 5 Số 1 - 2018
Rachael D. Robnett, Paul A. Nelson, Eileen L. Zurbriggen, Faye J. Crosby, Martin M. Chemers
A descriptive study of race and gender differences in how instructional style and perceived professor care influence decisions to major in STEM
- 2019
Katherine D. Rainey, Melissa H. Dancy, Roslyn Arlin Mickelson, Elizabeth Stearns, Stephanie Möller