International Journal of STEM Education
2196-7822
Cơ quản chủ quản: SPRINGER , SpringerOpen
Các bài báo tiêu biểu
With the rapid increase in the number of scholarly publications on STEM education in recent years, reviews of the status and trends in STEM education research internationally support the development of the field. For this review, we conducted a systematic analysis of 798 articles in STEM education published between 2000 and the end of 2018 in 36 journals to get an overview about developments in STEM education scholarship. We examined those selected journal publications both quantitatively and qualitatively, including the number of articles published, journals in which the articles were published, authorship nationality, and research topic and methods over the years. The results show that research in STEM education is increasing in importance internationally and that the identity of STEM education journals is becoming clearer over time.
This commentary focuses on the difference between a theory of change and change theory, as it relates to systemic change projects in STEM higher education. A theory of change is project-specific and related to evaluation. It makes the underlying rationale of a project explicit, which supports planning, implementation, and assessment of the project. In addition, a theory of change is often required by funding agencies as part of grant proposals. In contrast, change theories represent theoretical and empirically grounded knowledge about how change occurs that goes beyond any one project. Ideally, a theory of change is informed by change theories. This essay describes the connections between a theory of change and change theory and provides examples of how change theory can inform a project’s theory of change. Grounding projects in change theory allows change agents to draw on existing knowledge and to better contribute to our collective knowledge about how to achieve meaningful change in STEM higher education.
Những phương pháp mới nổi áp dụng và tích hợp khoa học, công nghệ, kỹ thuật, nghệ thuật và toán học (STEAM) trong giáo dục đã xuất hiện trong những năm gần đây như một phương pháp sư phạm cung cấp nền giáo dục toàn diện và hấp dẫn hơn.
Phương pháp nghiên cứu được sử dụng trong công trình này mang tính chất bibliometrics. Cụ thể, đã tiến hành phân tích hiệu suất học thuật và phân tích từ đồng nghĩa. Thuật ngữ STEAM đã được phân tích trong cơ sở dữ liệu Web of Science (WoS). Các chương trình của WoS là Phân tích Kết quả, Báo cáo Tạo Trích dẫn và SciMAT đã được sử dụng. Tổng cộng có 1116 bản thảo đã được phân tích.
Kết quả cho thấy các nghiên cứu trong lĩnh vực giáo dục STEAM bắt đầu từ năm 2006 và tiếp tục không ngừng cho đến ngày nay, mặc dù sự quan tâm tạo ra trong cộng đồng khoa học không đều đặn.
Có thể kết luận rằng các nghiên cứu STEAM chưa có một hướng nghiên cứu thiết lập và vững chắc theo thời gian, mặc dù có thể quan sát rằng các xu hướng trong khía cạnh này tập trung vào nhánh khoa học của giáo dục. Ngoài ra, các chủ đề nghiên cứu về STEAM bao gồm các điểm liên quan đến sự khác biệt giới tính, ảnh hưởng của STEAM đối với những người thuộc các chủng tộc khác nhau, các kỹ năng mà sinh viên phát triển, và đào tạo giáo viên để thực hiện các quá trình dạy và học với STEAM.