Educational Psychologist

SSCI-ISI SCOPUS (1963-2023)

  1532-6985

  0046-1520

  Mỹ

Cơ quản chủ quản:  Routledge , ROUTLEDGE JOURNALS, TAYLOR & FRANCIS LTD

Lĩnh vực:
Developmental and Educational Psychology

Các bài báo tiêu biểu

Perceived Self-Efficacy in Cognitive Development and Functioning
Tập 28 Số 2 - Trang 117-148 - 1993
Albert Bandura
The Four-Phase Model of Interest Development
Tập 41 Số 2 - Trang 111-127 - 2006
Suzanne Hidi, K. Ann Renninger
Nine Ways to Reduce Cognitive Load in Multimedia Learning
Tập 38 Số 1 - Trang 43-52 - 2003
Richard E. Mayer, Roxana Moreno
Academic Emotions in Students' Self-Regulated Learning and Achievement: A Program of Qualitative and Quantitative Research
Tập 37 Số 2 - Trang 91-105 - 2002
Reinhard Pekrun, Thomas Götz, Wolfram Titz, Raymond P. Perry
Approach and avoidance motivation and achievement goals
Tập 34 Số 3 - Trang 169-189 - 1999
Andrew J. Elliot
Motivating Project-Based Learning: Sustaining the Doing, Supporting the Learning
Tập 26 Số 3-4 - Trang 369-398 - 1991
Phyllis C. Blumenfeld, Elliot Soloway, Ronald W. Marx, Joseph Krajcik, Mark Guzdial, Annemarie Sullivan Palincsar
Cognitive Load Theory and Instructional Design: Recent Developments
Tập 38 Số 1 - Trang 1-4 - 2003
Fred Paas, Alexander Renkl, John Sweller
Mindsets That Promote Resilience: When Students Believe That Personal Characteristics Can Be Developed
Tập 47 Số 4 - Trang 302-314 - 2012
David S. Yeager, Carol S. Dweck
Multimedia learning: Are we asking the right questions?
Tập 32 Số 1 - Trang 1-19 - 1997
Richard E. Mayer