American Educational Research Journal

SCOPUS (1978,1982,1986,1996-2023)SSCI-ISI

  0002-8312

  1935-1011

  Mỹ

Cơ quản chủ quản:  SAGE Publications Ltd , SAGE Publications Inc.

Lĩnh vực:
Education

Các bài báo tiêu biểu

Hướng tới một lý thuyết về sư phạm phù hợp với văn hóa Dịch bởi AI
Tập 32 Số 3 - Trang 465-491 - 1995
Gloria Ladson‐Billings
Trong bối cảnh các cuộc thảo luận về việc cải thiện giáo dục, đào tạo giáo viên, công bằng và đa dạng, còn rất ít công việc được thực hiện để làm cho sư phạm trở thành một lĩnh vực trung tâm của nghiên cứu. Bài viết này cố gắng thách thức những quan niệm về sự giao thoa giữa văn hóa và giảng dạy, chỉ dựa vào các quan điểm vi phân hoặc vĩ mô. Thay vào đó, bài viết nỗ lực xây dựng dựa trên ...... hiện toàn bộ
Investigating Self-Regulation and Motivation: Historical Background, Methodological Developments, and Future Prospects
Tập 45 Số 1 - Trang 166-183 - 2008
Barry J. Zimmerman
The topic of how students become self-regulated as learners has attracted researchers for decades. Initial attempts to measure self-regulated learning (SRL) using questionnaires and interviews were successful in demonstrating significant predictions of students’ academic outcomes. The present article describes the second wave of research, which has involved the development of online measu...... hiện toàn bộ
What Kind of Citizen? The Politics of Educating for Democracy
Tập 41 Số 2 - Trang 237-269 - 2004
Joel Westheimer, Joseph Kahne
Educators and policymakers increasingly pursue programs that aim to strengthen democracy through civic education, service learning, and other pedagogies. Their underlying beliefs, however, differ. This article calls attention to the spectrum of ideas about what good citizenship is and what good citizens do that are embodied in democratic education programs. It offers analyses of a 2-year s...... hiện toàn bộ
Concerns of Teachers: A Developmental Conceptualization
Tập 6 Số 2 - Trang 207-226 - 1969
Frances Fuller
Building Student Capacity for Mathematical Thinking and Reasoning: An Analysis of Mathematical Tasks Used in Reform Classrooms
Tập 33 Số 2 - Trang 455-488 - 1996
Mary Kay Stein, Barbara W. Grover, Marjorie Henningsen
This article focuses on mathematical tasks as important vehicles for building student capacity for mathematical thinking and reasoning. A stratified random sample of 144 mathematical tasks used during reform-oriented instruction was analyzed in terms of (a) task features (number of solution strategies, number and kind of representations, and communication requirements) and (b) cognitive d...... hiện toàn bộ
Sử Dụng Kiến Thức Về Tư Duy Toán Học Của Trẻ Em Trong Giảng Dạy Lớp Học: Một Nghiên Cứu Thực Nghiệm Dịch bởi AI
Tập 26 Số 4 - Trang 499-531 - 1989
Thomas P. Carpenter, Élizabeth Fennema, Penelope L. Peterson, Chi-Pang Chiang, Megan Loef
Nghiên cứu này đã điều tra cách thức mà các giáo viên sử dụng kiến thức từ nghiên cứu về tư duy toán học của trẻ em và cách thức mà thành tích của học sinh bị ảnh hưởng bởi điều đó. Hai mươi giáo viên lớp một, được phân ngẫu nhiên vào một nhóm thực nghiệm, đã tham gia vào một hội thảo kéo dài một tháng, nơi họ nghiên cứu phân tích dựa trên nghiên cứu về sự phát triển kỹ năng giải quyết vấ...... hiện toàn bộ
Verbal and Math Self-Concepts: An Internal/External Frame of Reference Model
Tập 23 Số 1 - Trang 129-149 - 1986
Herbert W. Marsh
The purpose of this investigation is to examine empirical support for the internal/external (I/E) frame of reference model that describes the relation between Verbal and Math self-concepts, and between these academic self-concepts and verbal and math achievement. The empirical tests are based on all studies (n = 6,010; age range = 7–35+ years) that have employed the Self Description Quest...... hiện toàn bộ
Quality of Learning With an Active Versus Passive Motivational Set
Tập 21 Số 4 - Trang 755-765 - 1984
Carl Benware, Edward L. Deci
This study tested whether students who learned with an active orientation would be more intrinsically motivated to learn and would learn more than students who learned with a passive orientation. The active orientation was created by having subjects learn material with the expectation of teaching it to another student; the passive orientation was created by having subjects learn the same ...... hiện toàn bộ
Academic Optimism of Schools: A Force for Student Achievement
Tập 43 Số 3 - Trang 425-446 - 2006
Wayne K. Hoy, C. John Tarter, Anita Woolfolk Hoy
Researchers have been challenged to go beyond socioeconomic status in the search for school-level characteristics that make a difference in student achievement. The purpose of the present study was to identify a new construct, academic optimism, and then use it to explain student achievement while controlling for socioeconomic status, previous achievement, and urbanicity. The study focuse...... hiện toàn bộ
The Implicit Prejudiced Attitudes of Teachers
Tập 47 Số 2 - Trang 497-527 - 2010
Linda van den Bergh, Eddie Denessen, Lisette Hornstra, Marinus Voeten, Rob W. Holland
Ethnic minority students are at risk for school failure and show a heightened susceptibility to negative teacher expectancy effects. In the present study, whether the prejudiced attitudes of teachers relate to their expectations and the academic achievement of their students is examined. The prejudiced attitudes of 41 elementary school teachers were assessed via self-report and an Implici...... hiện toàn bộ