American Educational Research Journal

Công bố khoa học tiêu biểu

* Dữ liệu chỉ mang tính chất tham khảo

Sắp xếp:  
Measuring Usable Knowledge
American Educational Research Journal - Tập 49 Số 3 - Trang 568-589 - 2012
Nicole Kersting, Karen B. Givvin, Belinda Thompson, Rossella Santagata, James W. Stigler
This study explores the relationships between teacher knowledge, teaching practice, and student learning in mathematics. It extends previous work that developed and evaluated an innovative approach to assessing teacher knowledge based on teachers’ analyses of classroom video clips. Teachers watched and commented on 13 fraction clips. These written analyses were coded using objective rubri...... hiện toàn bộ
Differences Among Teachers in a Task Characterized by Simultaneity, Multidimensional, and Immediacy
American Educational Research Journal - Tập 28 Số 1 - Trang 63-88 - 1991
Donna S. Sabers, Katherine Cushing, David C. Berliner
Expert, beginning, and novice teachers viewed three television monitors, each focusing on a work group of a junior high science class, simultaneously. Participants expressed their thoughts as they viewed the monitors, indicated the monitor to which they were referring, and answered questions about classroom management and instruction. Differences among the groups were found in their perce...... hiện toàn bộ
Factors Affecting Individual Persistence Rates in Undergraduate College Programs
American Educational Research Journal - Tập 15 Số 2 - Trang 233-252 - 1978
Andrew I. Kohen, Gilbert Nestel, Constantine Karmas
This study uses a sample drawn from the National Longitudinal Surveys of young men attending college in the 1960’s. Some of the principal conclusions of the multivariate analyses are: (1) Factors determining persistence vary widely with the stage of the undergraduate career; (2) race and parental SES bear no net relation to dropping out; (3) the impact of ability declines with progress to...... hiện toàn bộ
Interaction Effects Based on Class Level in an Explanatory Model of College Student Dropout Syndrome
American Educational Research Journal - Tập 22 Số 1 - Trang 35-64 - 1985
John P. Bean
A conceptual model of the factors affecting dropout syndrome (a combination of intent to leave, discussing leaving, and actual attrition) was developed emphasizing academic, social, and personal outcomes of the selection or socialization of students at an institution. The model was estimated using path analysis, and the intervening variables (college grades, institutional fit, and institu...... hiện toàn bộ
Modeling and Measuring the Structure of Professional Vision in Preservice Teachers
American Educational Research Journal - Tập 51 Số 4 - Trang 739-771 - 2014
Tina Seidel, Kathleen Stürmer
Professional vision has been identified as an important element of teacher expertise that can be developed in teacher education. It describes the use of knowledge to notice and interpret significant features of classroom situations. Three aspects of professional vision have been described by qualitative research: describe, explain, and predict classroom situations. We refer to these aspec...... hiện toàn bộ
Embedded Formative Assessment and Classroom Process Quality
American Educational Research Journal - Tập 52 Số 6 - Trang 1133-1159 - 2015
Jasmin Decristan, Eckhard Klieme, Mareike Kunter, Jan Hochweber, Gerhard Büttner, Benjamin Fauth, Annika Lena Hondrich, Svenja Rieser, Silke Hertel, Ilonca Hardy
In this study we examine the interplay between curriculum-embedded formative assessment—a well-known teaching practice—and general features of classroom process quality (i.e., cognitive activation, supportive climate, classroom management) and their combined effect on elementary school students’ understanding of the scientific concepts of floating and sinking. We used data from a cluster-...... hiện toàn bộ
Sử Dụng Kiến Thức Về Tư Duy Toán Học Của Trẻ Em Trong Giảng Dạy Lớp Học: Một Nghiên Cứu Thực Nghiệm Dịch bởi AI
American Educational Research Journal - Tập 26 Số 4 - Trang 499-531 - 1989
Thomas P. Carpenter, Élizabeth Fennema, Penelope L. Peterson, Chi-Pang Chiang, Megan Loef
Nghiên cứu này đã điều tra cách thức mà các giáo viên sử dụng kiến thức từ nghiên cứu về tư duy toán học của trẻ em và cách thức mà thành tích của học sinh bị ảnh hưởng bởi điều đó. Hai mươi giáo viên lớp một, được phân ngẫu nhiên vào một nhóm thực nghiệm, đã tham gia vào một hội thảo kéo dài một tháng, nơi họ nghiên cứu phân tích dựa trên nghiên cứu về sự phát triển kỹ năng giải quyết vấ...... hiện toàn bộ
Hướng tới một lý thuyết về sư phạm phù hợp với văn hóa Dịch bởi AI
American Educational Research Journal - Tập 32 Số 3 - Trang 465-491 - 1995
Gloria Ladson‐Billings
Trong bối cảnh các cuộc thảo luận về việc cải thiện giáo dục, đào tạo giáo viên, công bằng và đa dạng, còn rất ít công việc được thực hiện để làm cho sư phạm trở thành một lĩnh vực trung tâm của nghiên cứu. Bài viết này cố gắng thách thức những quan niệm về sự giao thoa giữa văn hóa và giảng dạy, chỉ dựa vào các quan điểm vi phân hoặc vĩ mô. Thay vào đó, bài viết nỗ lực xây dựng dựa trên ...... hiện toàn bộ
Interest and Learning From Text
American Educational Research Journal - Tập 28 Số 3 - Trang 643-659 - 1991
Ruth Garner, Patricia A. Alexander, Mark G. Gillingham, Jonna M. Kulikowich, Rachel Brown
Dewey (1913) suggested some time ago that trying to find out what is of interest to students is an important part of schooling; on the other hand, “making things interesting” is artificial and often unsuccessful. Two studies investigating the placement of interesting detail in a text about a physicist and his scientific work are reported here. In both studies, undergraduate students were ...... hiện toàn bộ
“Don’t Leave Us Behind”
American Educational Research Journal - Tập 52 Số 1 - Trang 40-72 - 2015
Ruth Enid Zambrana, Rashawn Ray, Michelle M. Espino, Corinne Castro, Beth Cohen, Jennifer Eliason
This article examines the mentoring experiences of 58 underrepresented minority (URM) faculty at 22 research-extensive institutions. Drawing on in-depth interviews and focus group data, participants discussed the importance of mentoring across the life course, the ideal attributes of mentoring relationships, the challenges to effective mentoring, and the role of political guidance. These ...... hiện toàn bộ
Tổng số: 33   
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4