Studies in Philosophy and Education

AHCI-ISI SSCI-ISI SCOPUS (1960-1970,1972-1976,1979,1990-2023)

  1573-191X

  0039-3746

 

Cơ quản chủ quản:  SPRINGER , Springer Netherlands

Lĩnh vực:
EducationPhilosophy

Các bài báo tiêu biểu

Entitlement and achievement in education
Tập 13 Số 1 - Trang 33-47 - 1994
Wally Morrow
What is Equity in Education? Reflections from the Capability Approach
Tập 28 Số 5 - Trang 415-424 - 2009
Elaine Unterhalter
Hannah Arendt & Jean Baudrillard: Pedagogy in the Consumer Society
Tập 25 - Trang 457-477 - 2006
Trevor Norris
This paper considers the place of education within our “consumers’ society”, beginning with Hannah Arendt’s account of the rise of consumerism to a position of political dominance and the resulting eclipse of public life. Connections are then made between Arendt’s account of this rise and Jean Baudrillard’s account of the postmodern proliferation of signs and the transformation of the sign into a commodity. This radical “semiurgy” accelerates into a self-referential series of signs which entails the loss of reality – it contributes to the disappearance of the human subjectivity behind the creation of images. I argue that Baudrillard does not respond adequately to the dynamic that he describes so well. By contrast, Arendt’s concept of natality, I suggest, prepares the ground for a response to the forces of commodification that colonize the educational environment and threaten its critical possibilities. As youth and schools receive more and more attention from advertisers, students are sold by educational institutions to commercial interests who seek unfettered access to this “captive audience”. Yet education is profoundly compromised when youths are viewed as consumers and not as a social investment, when education is viewed merely as an opportunity to secure a new market.
Dân Chủ, Giáo Dục và Nhu Cầu về Chính Trị Dịch bởi AI
Tập 35 - Trang 29-45 - 2015
Ingerid S. Straume
Mặc dù mối quan hệ giữa giáo dục và chính trị dân chủ đã tồn tại từ khi dân chủ hình thành, nhưng nó hiếm khi được biểu đạt một cách rõ ràng trong tài liệu học thuật. Thông thường, hệ thống chính trị được coi là hiển nhiên, và giáo dục được hình dung như một công cụ cho sự ổn định và hội nhập xã hội. Nhiều cuộc thảo luận hiện đại về giáo dục công dân và dân chủ ở thế giới phương Tây phản ánh xu hướng này. Trong bài viết, tôi lập luận rằng, để hình dung tiềm năng xã hội - chính trị của giáo dục, chúng ta cần hiểu rõ hơn về dân chủ dưới góc nhìn chính trị. Điều này có nghĩa là dân chủ không thể được xem là hình thức sống chung (Dewey), cũng như một mô hình để xử lý các quan điểm sống khác nhau (chủ nghĩa tự do chính trị theo Rawls và Gutmann). Một lựa chọn thứ ba là khái niệm của Gert Biesta về sự chủ thể hóa dân chủ. Mặc dù Biesta xác định các xu hướng phi chính trị trong các chính sách giáo dục công dân, tôi lập luận rằng lựa chọn của ông vẫn chưa đủ tính chính trị. Điều thiếu sót trong Biesta chính là sự chú ý rõ ràng đến các nguyên nhân chính trị và loại hình hoạt động tập thể định nghĩa một nền dân chủ: việc tạo ra luật pháp, chuẩn mực và thể chế của chính mình. Khả năng của tập thể để đặt câu hỏi và tự quản lý được nhấn mạnh bởi khái niệm "dự án tự chủ" của Cornelius Castoriadis.
#dân chủ #giáo dục #chính trị #công dân #chủ thể hóa dân chủ
“Mental health” as an educational aim
Tập 3 - Trang 185-200 - 1964
R. S. Peters
The Educational Psychology of Self-Regulation: A Conceptual and Critical Analysis
Tập 27 Số 6 - Trang 433-448 - 2008
Jack Martin, Ann-Marie McLellan
Why is Cheating Wrong?
- 2010
Mathieu Bouville
Responsibility, Complexity Science and Education: Dilemmas and Uncertain Responses
Tập 28 Số 2 - Trang 101-118 - 2009
Tara Fenwick