Medical Education
Công bố khoa học tiêu biểu
* Dữ liệu chỉ mang tính chất tham khảo
Mặc dù các hoạt động học tập chia sẻ đang dần được giới thiệu cho sinh viên y tế, nhưng vẫn chưa thể đo lường được tác động của các can thiệp giáo dục đối với thái độ của sinh viên. Mục tiêu chính của nghiên cứu này là phát triển một thang đo đánh giá dựa trên các yếu tố đầu ra mong muốn của việc học chia sẻ, để đánh giá sự 'sẵn sàng' của sinh viên y tế cho các hoạt động học tập chia sẻ.
Nghiên cứu khảo sát với 120 sinh viên đại học trong 8 chuyên ngành y tế.
Phân tích thành phần chính đã cho ra một thang đo 3 yếu tố với 19 mục và có độ tin cậy nội bộ là 0.9. Các yếu tố ban đầu được đặt tên là 'làm việc nhóm và hợp tác', 'định danh nghề nghiệp' và 'vai trò nghề nghiệp'.
Thang đo mới có thể được sử dụng để khám phá sự khác biệt trong nhận thức và thái độ của sinh viên đối với việc học đa nghề. Cần phải thực hiện thêm nghiên cứu để xác thực thang đo trong một quần thể lớn hơn.
A challenge to competency‐based medical education is the verification of skill acquisition. Digital badges represent an innovative instruction strategy involving the credentialing of competencies to provide evidence for achievement. Despite increasing interest in digital badges, there has been no synthesis of the health care education literature regarding this credentialing strategy. The present authors proposed to address this gap by conducting the first systematic review of digital badges in health care education, to reveal pedagogical and research limitations, and to provide an evidence‐based foundation for the design and implementation of digital badges.
A systematic search of the medical education literature from January 2008 to March 2019 was conducted using MEDLINE, Web of Science, CAB Abstracts and ScienceDirect. Included studies described digital badges in academic or professional medical education programmes in any health care profession. Included studies were appraised and quality assessment, methodological scoring, quantitative analysis and thematic extraction were conducted.
A total of 1050 relevant records were screened for inclusion; 201 full text articles were then assessed for eligibility, which resulted in the identification of 30 independent papers for analysis. All records had been published since 2013; 77% were journal articles, and 83% involved academic health care education programmes. Scores for quality were relatively moderate. Thematic analyses revealed implications for the design and implementation of digital badges: learner characteristics may moderate student outcomes; the novelty effect can negate the value of digital badges, and educators may overcome instruction‐related challenges with digital badges using design and implementation strategies such as the creation of badging ecosystems.
The results indicate a growing momentum for the use of digital badges as an innovative instruction and credentialing strategy within higher education and provide evidence for outcomes within a learner‐centred, competency‐based model of medical education. There is a paucity of research to support the design and implementation of this credentialing system in health care education. The potential benefits necessitate future high‐quality analyses reporting institutional, patient and workplace‐based outcomes to evaluate the effectiveness and moderating conditions of digital badges.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5