Manufacturing and Service Operations Management

SCOPUS (1999-2023)SCIE-ISI SSCI-ISI

  1526-5498

  1523-4614

  Mỹ

Cơ quản chủ quản:  INFORMS Institute for Operations Research and the Management Sciences , INFORMS

Lĩnh vực:
Management Science and Operations ResearchStrategy and Management

Các bài báo tiêu biểu

Telephone Call Centers: Tutorial, Review, and Research Prospects
Tập 5 Số 2 - Trang 79-141 - 2003
Noah Gans, Ger Koole, Avishai Mandelbaum
Telephone call centers are an integral part of many businesses, and their economic role is significant and growing. They are also fascinating sociotechnical systems in which the behavior of customers and employees is closely intertwined with physical performance measures. In these environments traditional operational models are of great value—and at the same time fundamentally limited—in ...... hiện toàn bộ
Selling to the Newsvendor: An Analysis of Price-Only Contracts
Tập 3 Số 4 - Trang 293-305 - 2001
Martin A. Lariviere, Evan L. Porteus
We consider a simple supply-chain contract in which a manufacturer sells to a retailer facing a newsvendor problem and the lone contract parameter is a wholesale price. We develop a mild restriction satisfied by many common distributions that assures that the manufacturer's problem is readily amenable to analysis. The manufacturer's profit and sales quantity increase with market size, but...... hiện toàn bộ
Designing a Call Center with Impatient Customers
Tập 4 Số 3 - Trang 208-227 - 2002
Ofer Garnett, Avishai Mandelbaum, Martin I. Reiman
The most common model to support workforce management of telephone call centers is the M/M/N/B model, in particular its special cases M/M/N (Erlang C, which models out busy signals) and M/M/N/N (Erlang B, disallowing waiting). All of these models lack a central prevalent feature, namely, that impatient customers might decide to leave (abandon) before their service begins. ... hiện toàn bộ
Bài Báo Được Đặt: Quản Lý Công Suất, Đầu Tư và Phòng Ngừa Rủi Ro: Rà Soát và Phát Triển Gần Đây Dịch bởi AI
Tập 5 Số 4 - Trang 269-302 - 2003
Jan A. Van Mieghem
Bài báo này rà soát tài liệu về quản lý công suất chiến lược với nội dung liên quan đến việc xác định kích thước, loại và thời điểm của các khoản đầu tư và điều chỉnh công suất trong điều kiện không chắc chắn. Đặc biệt chú ý đến những phát triển gần đây trong việc tích hợp nhiều quyết định, nhiều loại công suất, phòng ngừa và sự không ưa rủi ro. Công suất là thước đo khả năng và giới hạn ...... hiện toàn bộ
#công suất #đầu tư #quản lý rủi ro #phòng ngừa #không chắc chắn #chiến lược quản lý công suất #công suất xử lý #danh mục công suất an toàn #điều chỉnh công suất #môi trường ổn định #nhà quyết định không ưa rủi ro
Extending the Horizons: Environmental Excellence as Key to Improving Operations
Tập 8 Số 1 - Trang 5-22 - 2006
Charles J. Corbett, Robert D. Klassen
The view that adopting an environmental perspective on operations can lead to improved operations is in itself not novel; phrases such as “lean is green” are increasingly commonplace. The implication is that any operational system that has minimized inefficiencies is also more environmentally sustainable. However, in this paper we argue that the underlying mechanism is one of extending the...... hiện toàn bộ
To Pull or Not to Pull: What Is the Question?
Tập 6 Số 2 - Trang 133-148 - 2004
Wallace J. Hopp, Mark L. Spearman
The terms pull and lean production have become cornerstones of modern manufacturing practice. However, although they are widely used, they are less widely understood. In this paper, we argue that while the academic literature has steadily revealed the richness of the pull/lean concepts, the practitioner literature has progressively simplified these terms to the point that serious misunder...... hiện toàn bộ
Impact of Uncertainty and Risk Aversion on Price and Order Quantity in the Newsvendor Problem
Tập 2 Số 4 - Trang 410-423 - 2000
Vipul Agrawal, Sridhar Seshadri
We consider a single-period inventory model in which a risk-averse retailer faces uncertain customer demand and makes a purchasing-order-quantity and a selling-price decision with the objective of maximizing expected utility. This problem is similar to the classic newsvendor problem, except: (a) the distribution of demand is a function of the selling price, which is determined by the reta...... hiện toàn bộ
Industry 4.0: Opportunities and Challenges for Operations Management
Tập 22 Số 1 - Trang 113-122 - 2020
Tava Lennon Olsen, Brian Tomlin
Industry 4.0 connotes a new industrial revolution centered around cyber-physical systems. It posits that the real-time connection of physical and digital systems, along with new enabling technologies, will change the way that work is done and therefore, how work should be managed. It has the potential to break, or at least change, the traditional operations trade-offs among the competitiv...... hiện toàn bộ
Quality in Supply Chain Encroachment
Tập 18 Số 2 - Trang 280-298 - 2016
Albert Y. Ha, Xiaoyang Long, Javad Nasiry
We study a supply chain with manufacturer encroachment in which product quality is endogenous and customers have heterogeneous preferences for quality. It is known that, when quality is exogenous, encroachment could make the retailer better off. Yet, when quality is endogenous and the manufacturer has enough flexibility in adjusting quality, we find that encroachment always makes the reta...... hiện toàn bộ
Mua hàng từ nhà cung cấp gặp khó khăn tài chính và rủi ro hiệu suất Dịch bởi AI
Tập 20 Số 1 - Trang 70-84 - 2018
Christopher S. Tang, S. Alex Yang, Jing Wu
Hai phương thức tài chính sáng tạo đã xuất hiện trong những năm gần đây để giúp các nhà cung cấp có được tài chính cho sản xuất. Phương thức đầu tiên, tài chính theo đơn đặt hàng (POF), cho phép các tổ chức tài chính cung cấp khoản vay cho các nhà cung cấp bằng cách xem xét giá trị của các đơn đặt hàng do những người mua có uy tín phát hành. Phương thức thứ hai, mà chúng tôi gọi là tài ch...... hiện toàn bộ