Learning and Instruction

SCOPUS (1991-2024)SSCI-ISI

  0959-4752

  1873-3263

  Anh Quốc

Cơ quản chủ quản:  Elsevier BV , PERGAMON-ELSEVIER SCIENCE LTD

Lĩnh vực:
EducationDevelopmental and Educational Psychology

Các bài báo tiêu biểu

Cognitive load theory, learning difficulty, and instructional design
Tập 4 Số 4 - Trang 295-312 - 1994
John Sweller
The promise of multimedia learning: using the same instructional design methods across different media
Tập 13 Số 2 - Trang 125-139 - 2003
Richard E. Mayer
Construction and interference in learning from multiple representation
Tập 13 Số 2 - Trang 141-156 - 2003
Wolfgang Schnotz, Maria Bannert
Aids to computer-based multimedia learning
Tập 12 Số 1 - Trang 107-119 - 2002
Richard E. Mayer, Roxana Moreno
Animation and learning: selective processing of information in dynamic graphics
Tập 13 Số 2 - Trang 157-176 - 2003
Richard Lowe
Overconfidence produces underachievement: Inaccurate self evaluations undermine students’ learning and retention
Tập 22 Số 4 - Trang 271-280 - 2012
John Dunlosky, Katherine A. Rawson
Improving the effectiveness of peer feedback for learning
Tập 20 Số 4 - Trang 304-315 - 2010
Sarah Gielen, Elien Peeters, Filip Dochy, Patrick Onghena, Katrien Struyven
Quality of geometry instruction and its short-term impact on students' understanding of the Pythagorean Theorem
Tập 19 Số 6 - Trang 527-537 - 2009
Frank Lipowsky, Katrin Rakoczy, Christine Pauli, Barbara Drollinger-Vetter, Eckhard Klieme, Kurt Reusser
Using subjective measures to detect variations of intrinsic cognitive load within problems
Tập 16 Số 5 - Trang 389-400 - 2006
Paul Ayres
Achievement goal orientations and subjective well-being: A person-centred analysis
Tập 18 Số 3 - Trang 251-266 - 2008
Heta Tuominen, Katariina Salmela‐Aro, Markku Niemivirta