Journal of Research in Interactive Marketing

SSCI-ISI SCOPUS (2010-2023)

  2040-7122

  2040-7130

  Anh Quốc

Cơ quản chủ quản:  Emerald Group Publishing Ltd.

Lĩnh vực:
Marketing

Các bài báo tiêu biểu

Influence of consumers’ perceived risk on consumers’ online purchase intention
Tập 12 Số 3 - Trang 309-327 - 2018
Shaizatulaqma Kamalul Ariffin, T. R. Madan Mohan, Yen-Nee Goh
Purpose This paper aims to examine the relationship between six factors of consumers’ perceived risk and consumers’ online purchase intentions. In particular, this study will examine the relationship between financial risk, product risk, security risk, time risk, social risk and psychological risk and online purchase in...... hiện toàn bộ
New frontiers and future directions in interactive marketing: Inaugural Editorial
Tập 15 Số 1 - Trang 1-9 - 2021
Cheng Lu Wang
Spreading the word through likes on Facebook
Tập 7 Số 4 - Trang 269-294 - 2013
Kunal Swani, George R. Milne, Brian P. Brown
Purpose – This research aims to investigate the message strategies most likely to promote online “word-of-mouth” (WOM) activity for business-to-business (B2B)/business-to-consumer as well as product/service Facebook accounts. ...... hiện toàn bộ
Enhancing the value co-creation process: artificial intelligence and mobile banking service platforms
Tập 15 Số 1 - Trang 68-85 - 2021
Elizabeth H. Manser Payne, James W. Peltier, Victor A. Barger
Purpose The purpose of this study is to investigate the relationships that influence the value co-creation process and lead to consumer comfort with artificial intelligence (AI) and mobile banking (AIMB) service platforms. Design/methodology/...... hiện toàn bộ
The impact of source credible online reviews on purchase intention
Tập 13 Số 2 - Trang 142-161 - 2019
Uttam Chakraborty
Purpose This study aims to highlight the importance of brand equity dimensions which act as a mediator between online reviews and consumer’s purchase intention. In particular, the present study tries to determine which the Aaker’s (1991) brand equity dimensions have the mediating roles between source credible online rev...... hiện toàn bộ
One size doesn’t fit all: a uses and gratifications analysis of social media platforms
Tập 14 Số 2 - Trang 269-284 - 2020
Mark J. Pelletier, Alexandra Krallman, F. Gérard Adams, Tyler Hancock
Purpose This research study aims to investigate consumer usage motivations for three of the top social media platforms today: Facebook, Twitter and Instagram. Additionally, through understanding various platform distinctions, firms can understand which social media platforms consumers prefer to use to co-create with bra...... hiện toàn bộ
Fostering brand–consumer interactions in social media: the role of social media uses and gratifications
Tập 14 Số 3 - Trang 337-354 - 2020
Yufan Sunny Qin
Purpose An increasing number of brands are using algorithms to embed brand-related content to targeted consumers’ social media pages. This paper aims to analyze how do consumers’ motives of using social media in general influence their potential brand–consumer interactions and the following branding outcomes. To examine...... hiện toàn bộ
Cách tương tác và sự sống động ảnh hưởng đến trải nghiệm mua sắm thực tế ảo của người tiêu dùng: vai trò trung gian của sự hiện diện từ xa Dịch bởi AI
Tập 15 Số 3 - Trang 502-525 - 2021
Jung-Hwan Kim, Minjeong Kim, Minjung Park, Jungmin Yoo
Mục đíchMục đích của nghiên cứu là điều tra tác động của sự tương tác và độ sống động lên sự hữu ích cảm nhận và sự thích thú cảm nhận, cũng như các tác động tiếp theo của chúng đến phản ứng hành vi của người tiêu dùng trong bối cảnh cửa hàng nội thất thực tế ảo. Xem xét sự thiếu hụt nghiên cứu thực nghiệm về thực tế ảo,...... hiện toàn bộ
#Thực tế ảo #trải nghiệm mua sắm #sự tương tác #sự sống động #người tiêu dùng #hành vi tiêu dùng
Online shopping experience in an emerging e-retailing market
Tập 12 Số 2 - Trang 193-214 - 2018
Ernest Emeka Izogo, Chanaka Jayawardhena
Purpose While e-commerce has been widely cited as the new marketing frontier, thus necessitating the need to deliver seamless shopping experiences across various online channels to achieve success, very few firms have the well withal to clearly tie customer experience investments to marketing outcomes. Theoretically spe...... hiện toàn bộ
Behavioral consequences of customer inspiration: the role of social media inspirational content and cultural orientation
Tập 14 Số 4 - Trang 431-459 - 2020
Ernest Emeka Izogo, Mercy Mpinganjira
Purpose Although previous research emphasized the importance of inspiration in influencing consumer behavior, there is no categorical response to how social-media inspirational content inspires consumers across cultures. This paper aims to take on this agenda through a vignette experimental study. <...... hiện toàn bộ