thumbnail

Evolution: Education and Outreach

SCOPUS (2008-2023)

  1936-6434

  1936-6426

 

 

Cơ quản chủ quản:  BioMed Central Ltd.

Lĩnh vực:
EducationEcology, Evolution, Behavior and Systematics

Các bài báo tiêu biểu

The Importance of Understanding the Nature of Science for Accepting Evolution
- 2008
Tania Lombrozo, Anastasia Thanukos, M. K. Weisberg
The Role of Teleological Thinking in Learning the Darwinian Model of Evolution
Tập 4 Số 1 - Trang 145-152 - 2011
Leonardo González Galli, Elsa Meinardi
Những “nhận thức sai lầm về teleology” của học sinh trong giáo dục tiến hóa: tại sao điểm khởi đầu về thiết kế, chứ không phải teleology tự nó, mới là vấn đề Dịch bởi AI
Tập 13 Số 1 - 2020
Kostas Kampourakis
Tóm tắtTeleology, giải thích sự tồn tại của một đặc điểm dựa trên chức năng của nó, thường được coi là một trở ngại hoặc hiểu lầm trong giáo dục tiến hóa. Các nhà nghiên cứu thường sử dụng tính từ "teleological" để chỉ những hiểu lầm của học sinh về mục đích và thiết kế trong tự nhiên. Tuy nhiên, điều này có thể gây hiểu nhầm. Trong bài luận này, tôi giải thích rằn...... hiện toàn bộ
A Global Perspective of the Variables Associated with Acceptance of Evolution
- 2012
Benjamin C. Heddy, Louis S. Nadelson
Abstract The controversy of biological evolution due to conflicts with personal beliefs and worldviews is a phenomenon that spans many cultures. Acceptance of evolution is essential for global advancement in science, technology, and agriculture. Previous research has tended to focus on the factors that can influence acceptance of evolution by culture or c...... hiện toàn bộ
“Little Monkeys on the Grass…” How People for and Against Evolution Fail to Understand the Theory of Evolution
Tập 3 - Trang 416-419 - 2010
Steven R. Jakobi
In an informal survey, only five percent of 306 college freshmen students in an introductory biology course provided a correct scientific definition for the theory of evolution. The other respondents provided answers that ranged from “organisms improving themselves” (42 percent) to “monkeys becoming humans” (seven percent). Some of the potential reasons for the lack of understanding of the concept...... hiện toàn bộ
Towards common ground in measuring acceptance of evolution and knowledge about evolution across Europe: a systematic review of the state of research
- 2020
Paul Kuschmierz, Andra Meneganzin, Rianne Pinxten, Telmo Pievani, Dragana Cvetković, Evangelia Mavrikaki, Dittmar Graf, Anna Beniermann
AbstractBackgroundRelatively little information is available regarding the level of acceptance of evolution and knowledge about evolution in different educational settings in Europe. The aim of the present study is to fill this gap and provide a comprehensive overview of the current state of research regarding evolutionary knowled...... hiện toàn bộ
Depicting the Tree of Life: the Philosophical and Historical Roots of Evolutionary Tree Diagrams
Tập 4 Số 3 - Trang 515-538 - 2011
Nathalie Gontier
Cognitive Apartheid: On the Manner in Which High School Students Understand Evolution without Believing in Evolution
Tập 5 Số 4 - Trang 619-628 - 2012
Ronald S. Hermann
Abstract High school science students are often unwilling to learn about evolution due to a perceived conflict with their religious beliefs. Other students are able to understand evolution despite the fact that they do not believe in evolution. According to Cobern (Sci Educ 80:579–610, 1996), students can wall off that which is believed from that which is...... hiện toàn bộ