Tóm tắtTeleology, giải thích sự tồn tại của một đặc điểm dựa trên chức năng của nó, thường được coi là một trở ngại hoặc hiểu lầm trong giáo dục tiến hóa. Các nhà nghiên cứu thường sử dụng tính từ "teleological" để chỉ những hiểu lầm của học sinh về mục đích và thiết kế trong tự nhiên. Tuy nhiên, điều này có thể gây hiểu nhầm. Trong bài luận này, tôi giải thích rằn...... hiện toàn bộ
AbstractThe controversy of biological evolution due to conflicts with personal beliefs and worldviews is a phenomenon that spans many cultures. Acceptance of evolution is essential for global advancement in science, technology, and agriculture. Previous research has tended to focus on the factors that can influence acceptance of evolution by culture or c...... hiện toàn bộ
In an informal survey, only five percent of 306 college freshmen students in an introductory biology course provided a correct scientific definition for the theory of evolution. The other respondents provided answers that ranged from “organisms improving themselves” (42 percent) to “monkeys becoming humans” (seven percent). Some of the potential reasons for the lack of understanding of the concept...... hiện toàn bộ
Paul Kuschmierz, Andra Meneganzin, Rianne Pinxten, Telmo Pievani, Dragana Cvetković, Evangelia Mavrikaki, Dittmar Graf, Anna Beniermann
AbstractBackgroundRelatively little information is available regarding the level of acceptance of evolution and knowledge about evolution in different educational settings in Europe. The aim of the present study is to fill this gap and provide a comprehensive overview of the current state of research regarding evolutionary knowled...... hiện toàn bộ
AbstractHigh school science students are often unwilling to learn about evolution due to a perceived conflict with their religious beliefs. Other students are able to understand evolution despite the fact that they do not believe in evolution. According to Cobern (Sci Educ 80:579–610, 1996), students can wall off that which is believed from that which is...... hiện toàn bộ