This manuscript examines the use of corporate women's groups to achieve a more
level organizational playing field. It first reviews the literature on the use
of such groups to bring about change, considering such topics as the origins,
purposes, membership, structure, and benefits of such groups to women and to
their organizations. Then three ongoing case studies of such groups are
summarized Corp... hiện toàn bộ
Lĩnh vực nghiên cứu giữa các tổ chức hiện không được biết đến vì đã áp dụng các
phương pháp định tính với sự nhiệt tình tương tự như các kỹ thuật khảo sát dựa
trên thống kê. Một cuộc rà soát các phát triển gần đây trong các phương pháp
định tính cho thấy nhiều kỹ thuật có thể được áp dụng một cách hiệu quả để
nghiên cứu các mạng lưới giữa các tổ chức (IO). Bài báo này mở rộng góc nhìn
định nghĩa x... hiện toàn bộ
Organizational consultants employ scientific methodologies to collect data and
generate an organizational diagnosis. Between‐method triangulation is a means of
leveraging the strengths of several methods while mitigating weaknesses. This
article briefly reviews common scientific data collection methodologies and
provides an illustration of between‐method triangulation in organizational
diagnosis. ... hiện toàn bộ
Judith L.Juodvalkis, Beth A.Grefe, MaryHogue, Daniel J.Svyantek, WilliamDeLamarter
Bài báo này nghiên cứu các tương tác giữa các định kiến về giới liên quan đến
công việc, giới tính của thí sinh và các phong cách giao tiếp được sử dụng bởi
các thí sinh nam và nữ trong quá trình phỏng vấn. Nghiên cứu này được thực hiện
dưới dạng thí nghiệm trong phòng thí nghiệm, sử dụng thiết kế hỗn hợp 2x2x2. Các
đối tượng tham gia đọc một mô tả công việc và nghe ba băng ghi âm về tất cả các
th... hiện toàn bộ
#phỏng vấn tuyển dụng #định kiến giới #phong cách giao tiếp #thí sinh nam và nữ #nghiên cứu tâm lý học xã hội
The just‐in‐time (JIT) production system is notable for its emphasis on employee
involvement and participation. However, we suggest that the role of
participation that is most typically described in the organizational behavior
(OB) literature does not match the type of participation practiced in JIT. We
introduce a theoretical framework that accounts for these different
perspectives: whereas the O... hiện toàn bộ
We propose that institutional actors do not just ceremonially comply with the
cultural values in their environment, as institutional theorists have suggested.
Instead, we argue that institutional actors can use conflicting cultural values
as tools to further their interests and, in doing so, affect significant social
problems and cause unanticipated changes in their core goals and policies. To
pre... hiện toàn bộ
In this study, we examine the developments of transactive memory systems and
collective mind and their influence on performance in virtual teams. Although
one of the oft‐cited benefits of the virtual team is the ability of its members
to contribute diverse knowledge and expertise, the question of how virtual team
members can bring their respective knowledge and expertise to solve the problems
they... hiện toàn bộ
Multiculturalism is now one of the greatest challenges in the Western society.
It supposes a deeper awareness of the various cultures involved in a given
society. Of course, the well‐known cultural and ethnic groups must basically be
involved in such a social change. But, since the arising and growth of business
ethics as a field of research, the business world as a social institution has
revealed... hiện toàn bộ
Uzoamaka P.Anakwe, Eric H.Kessler, Edward W.Christensen
This study examined the impact of cultural differences
(individualism‐collectivism) on potential users' receptivity towards distance
learning. Using a sample of 424 students enrolled in two northeastern
universities, we addressed three research questions: Would an individual's
culture affect his or her receptivity towards distance learning? Would an
individual's culture affect his or her preferenc... hiện toàn bộ
Theoretical development and integration in organizational learning and learning
organizations are currently impeded by three conceptual issues—issues of
definition, of bridging cognitive and behavioral perspectives, and of linking
individual and organizational learning. This paper reviews these issues and
suggests how they may be reconciled.
Chỉ số ảnh hưởng
Số bài báo
40
Số trích dẫn
0
Avg. Citation
0
Impact Factor (IF)
0
H-index
0
H-index (5 năm)
0
i10
0
i10-index (5 năm)
0
Các tạp chí khác
Tạp chí Truyền nhiễm Việt Nam
VNU Journal of Science: Mathematics - Physics
Tạp chí Y - Dược học quân sự
VNU Journal of Science: Earth and Environmental Sciences
Tạp chí Tai Mũi Họng Việt Nam
Tạp chí Khoa học và Công nghệ - Đại học Đà Nẵng
Journal of International Economics and Management
Tạp chí Khoa học - Công nghệ trong lĩnh vực An toàn thông tin