Ý định hành vi và sự áp dụng của ngân hàng trực tuyến trong số các khách hàng của các ngân hàng Hồi giáo tại Malaysia: một phân tích sử dụng mô hình UTAUT2 Dịch bởi AI Emerald - Tập 13 Số 5 - Trang 1171-1197 - 2022
Hassanudin Mohd Thas Thaker, Mohamed Asmy Mohd Thas Thaker, Ahmad Khaliq, Anwar Allah Pitchay, Hafezali Iqbal Hussain
Mục tiêu Nghiên cứu này nhằm điều tra ý định hành vi và sự áp dụng ngân hàng
trực tuyến (IB) trong số các khách hàng của các ngân hàng Hồi giáo trong nước và
nước ngoài tại Malaysia. Thiết kế/phương pháp nghiên cứu Phiếu khảo sát được
phân phối trong số các khách hàng của các ngân hàng Hồi giáo tại hai bang chính,
cụ thể là Kuala Lumpur và Selangor. Số lượng khách hàng tham gia là 319 (n =
319). D... hiện toàn bộ
#ngân hàng trực tuyến #ngân hàng Hồi giáo #Malaysia #UTAUT2 #ý định hành vi #áp dụng công nghệ #nghiên cứu tài chính
Consumption of functional food model for Malay Muslims in MalaysiaEmerald - Tập 2 Số 2 - Trang 104-124 - 2011
SitiHasnah Hassan
PurposeThe purpose of this paper is to reveal and understand the consumption of
functional food model for Malay Muslim consumers in Malaysia. The paper presents
a new framework to understand how the majority of Malay Muslim consumers living
in multicultural societies make their functional food choices in the modern
world.Design/methodology/approachThe data were collected through a
self‐administrat... hiện toàn bộ
Is spiritual tourism a new strategy for marketing Islam?Emerald - - 2010
FarooqHaq, HoYin Wong
PurposeSpiritual tourism has recently been accepted as a growing segment of
tourism in business and research circles. The purpose of this paper is to
suggest a new dimension in Islamic marketing and investigates spiritual tourism
as a new strategy for marketing Islam as a
religion.Design/methodology/approachIn this exploratory research, convenient
sampling was employed to select Muslim spiritual t... hiện toàn bộ
Materialism in young consumersEmerald - Tập 3 Số 3 - Trang 255-282 - 2012
HagarAdib, NohaEl‐Bassiouny
PurposeIn the current highly commercialized environment, youth materialism is
believed to be elevating. Given the adverse effects of materialism on society in
general and on young consumers in particular, the purpose of this research is to
gain a better understanding of youth materialism in Egypt along with parental
influence in the transmission of materialistic values and hence building up
recomm... hiện toàn bộ
Sự tuân thủ các thực hành tiếp thị Hồi giáo của các doanh nghiệp tại Malaysia Dịch bởi AI Emerald - - 2010
KalthomAbdullah, Mohd.Ismail Ahmad
Mục đíchBài báo nghiên cứu này nhằm khám phá nhận thức của người tiêu dùng Hồi
giáo về mức độ tuân thủ của các doanh nghiệp Malaysia đối với các thực hành tiếp
thị Hồi giáo và các chiến lược quảng bá.Thiết kế/phương pháp tiếp cậnNhững nhận
thức của người tiêu dùng Hồi giáo đã được khảo sát thông qua việc phân phát bảng
câu hỏi tự quản cho một mẫu gồm 450 người phản hồi Hồi giáo đang sinh sống tại
... hiện toàn bộ
Islamic marketing: insights from a critical perspectiveEmerald - Tập 3 Số 1 - Trang 22-34 - 2012
AliakbarJafari
PurposeThe purpose of this paper is to encourage a critical dialogue within the
realm of Journal of Islamic Marketing. It invites marketing scholars and
practitioners working on various topics related to Islam and Muslim societies to
adopt fresh theoretical and methodological positions that would enhance the
understanding of multiple marketing and market dynamics in Muslim
societies.Design/methodo... hiện toàn bộ