Emerald

Công bố khoa học tiêu biểu

* Dữ liệu chỉ mang tính chất tham khảo

Sắp xếp:  
Sự chấp nhận ngân hàng di động tại các ngân hàng Hồi giáo: Bằng chứng từ mô hình UTAUT đã được điều chỉnh Dịch bởi AI
Emerald - Tập 10 Số 1 - Trang 357-376 - 2019
Syed Ali Raza, Nida Shah, Muhammad Ali
Mục đíchMục đích của nghiên cứu này là xem xét các yếu tố ảnh hưởng đến việc chấp nhận ngân hàng di động (M-banking) tại các ngân hàng Hồi giáo ở Pakistan bằng cách sử dụng mô hình lý thuyết chấp nhận và sử dụng công nghệ thống nhất đã được điều chỉnh (UTAUT). Kỳ vọng hiệu suất, điều kiện thuận lợi, ảnh hưởng xã hội, kỳ ...... hiện toàn bộ
Meet the Editor of… the Journal of Islamic Marketing
Emerald - Tập 1 Số 1 - 2010
Brand preference in Islamic banking
Emerald - - 2011
KhaliqAhmad, Ghulam AliRustam, Michael M.Dent
PurposeUniversity students have a clear need for bank accounts as they have fees, expenses and cash needs. The usefulness of a current account is therefore pre‐evident and Islamic banks need to focus on their brand image and the services they offer. Indeed, understanding bank selection from Muslim customer's perspective can...... hiện toàn bộ
Ý định hành vi và sự áp dụng của ngân hàng trực tuyến trong số các khách hàng của các ngân hàng Hồi giáo tại Malaysia: một phân tích sử dụng mô hình UTAUT2 Dịch bởi AI
Emerald - Tập 13 Số 5 - Trang 1171-1197 - 2022
Hassanudin Mohd Thas Thaker, Mohamed Asmy Mohd Thas Thaker, Ahmad Khaliq, Anwar Allah Pitchay, Hafezali Iqbal Hussain
Mục tiêu Nghiên cứu này nhằm điều tra ý định hành vi và sự áp dụng ngân hàng trực tuyến (IB) trong số các khách hàng của các ngân hàng Hồi giáo trong nước và nước ngoài tại Malaysia. Thiết kế/phương pháp nghiên cứu Phiếu ...... hiện toàn bộ
#ngân hàng trực tuyến #ngân hàng Hồi giáo #Malaysia #UTAUT2 #ý định hành vi #áp dụng công nghệ #nghiên cứu tài chính
Consumption of functional food model for Malay Muslims in Malaysia
Emerald - Tập 2 Số 2 - Trang 104-124 - 2011
SitiHasnah Hassan
PurposeThe purpose of this paper is to reveal and understand the consumption of functional food model for Malay Muslim consumers in Malaysia. The paper presents a new framework to understand how the majority of Malay Muslim consumers living in multicultural societies make their functional food choices in the modern world.... hiện toàn bộ
Is spiritual tourism a new strategy for marketing Islam?
Emerald - - 2010
FarooqHaq, HoYin Wong
PurposeSpiritual tourism has recently been accepted as a growing segment of tourism in business and research circles. The purpose of this paper is to suggest a new dimension in Islamic marketing and investigates spiritual tourism as a new strategy for marketing Islam as a religion.... hiện toàn bộ
Vai trò của đạo đức công việc Hồi giáo trong việc phát triển hành vi công dân tổ chức tại các cơ sở báo chí Jordan Dịch bởi AI
Emerald - - 2012
KhaledM.K. Alhyasat
Mục tiêu – Mục đích của bài báo này là xác định ảnh hưởng của đạo đức công việc Hồi giáo đối với hành vi công dân tổ chức trong các tổ chức báo chí Jordan, và chỉ ra yếu tố quan trọng nhất của đạo đức công việc Hồi giáo. ...... hiện toàn bộ
Materialism in young consumers
Emerald - Tập 3 Số 3 - Trang 255-282 - 2012
HagarAdib, NohaEl‐Bassiouny
PurposeIn the current highly commercialized environment, youth materialism is believed to be elevating. Given the adverse effects of materialism on society in general and on young consumers in particular, the purpose of this research is to gain a better understanding of youth materialism in Egypt along with parental influen...... hiện toàn bộ
E-commerce from an Islamic perspective
Emerald - Tập 1 Số 2 - 2010
AmjadShamim
Bringing the full spectrum and spirit of Muslim culture into scholarship
Emerald - Tập 4 Số 1 - 2013
Jonathan A.J.Wilson
Tổng số: 25   
  • 1
  • 2
  • 3