thumbnail

Emerald

ESCI-ISI SCOPUS (1994-2023)

  1462-6004

 

 

 

Cơ quản chủ quản:  Emerald Group Publishing Ltd.

Lĩnh vực:
Strategy and ManagementBusiness, Management and Accounting (miscellaneous)

Các bài báo tiêu biểu

Social entrepreneurship
Tập 14 Số 3 - Trang 418-434 - 2007
Eleanor Shaw, Sara Carter
PurposeThe purpose of this paper is to address the emerging practice of social entrepreneurship by exploring the historical and theoretical antecedents of social enterprise and its contemporary practice. By exploring key theoretical concepts, the paper draws comparisons between “for‐profit” and social entrepreneurs. The pap...... hiện toàn bộ
Marketing for survival: a comparative case study of SME software firms
Tập 19 Số 4 - Trang 712-728 - 2012
Sara Parry, Rosalind Jones, Jennifer Rowley, Beata Kupiec‐Teahan
PurposeThis study seeks to explore the success and failure of two similar small software technology firms from a marketing perspective. Using a dyadic approach, the research aims to compare the degree of customer orientation and innovativeness exhibited in both firms and to understand contributing factors for success and fa...... hiện toàn bộ
Acceptance and usage of social media as a platform among student entrepreneurs
Tập 24 Số 2 - Trang 375-393 - 2017
Noorshella Che Nawi, Abdullah Al Mamun, Noorul Azwin Md Nasir, Noorlisa Maria bt A. Hamid Shokery, Nursalihah Binti Ahmad Raston, Syed Ali Fazal
Purpose While it is perceived that adoption reflects acceptance, the purpose of this paper is to argue that individual usage is critical and cannot be guaranteed by mere adoption. This study, therefore, focuses on the factors (i.e. performance expectancy, perceived trust, perceived risk, facilitating condition, and perc...... hiện toàn bộ
The impact of product management on SME performance
Tập 18 Số 4 - Trang 695-714 - 2011
David C. Roach
PurposeThe purpose of this paper is to examine the impact of product management as a set of organizational capabilities. It aims to investigate product management as a set of boundary spanning capabilities, by empirically relating these to firm performance. hiện toàn bộ
Handbook of Research in Entrepreneurship Education – Volume 1: A General Perspective
Tập 15 Số 2 - Trang 419-421 - 2008
HarryMatlay
Developing the small business market for business development services in Chengdu
Tập 15 Số 4 - Trang 656-674 - 2008
DavidSmallbone, JianzhongXiao, LeiXu
PurposeThe purpose of the paper is to assess the state of the business development services (BDS) market in Chengdu, with a view to identifying demand and/or supply side deficiencies, which public policy might help to address.Design/methodology/approa...... hiện toàn bộ
Indian agri‐seed industry: understanding the entrepreneurial process
Tập 17 Số 3 - Trang 455-474 - 2010
SushilKumar, JabirAli
PurposeThe paper aims to discuss and analyse the entrepreneurial process in Indian seed business and factors affecting entrepreneurship in this sector.Design/methodology/approachThe paper is based on in‐depth personal interviews w...... hiện toàn bộ
Taking control of word of mouth marketing: the case of an entrepreneurial hotelier
Tập 9 Số 4 - Trang 349-357 - 2002
DavidStokes, WendyLomax
Marketing in entrepreneurial contexts, such as small business, relies heavily on word of mouth (WOM) recommendations for customer acquisition. However, we know little about how WOM processes work for small firms, or how owner‐managers can influence them. This case study of an entrepreneurial owner of an independent hotel is used to illustrate the problems associated with WOM, and potential...... hiện toàn bộ
The hologram effect in entrepreneurial “social commercial” enterprises
Tập 18 Số 4 - Trang 655-672 - 2011
DeniseCrossan, PatIbbotson, JimBell
PurposeThe paper's purpose is to present qualitative findings describing entrepreneurial differentiations between non‐profit organisations along a social economic continuum. The paper aims to focus on those non‐profit organisations classified as “social” and those more entrepreneurial behaving organisations classified as “s...... hiện toàn bộ
Khám Phá Mô Hình Bên Trong - Ra Ngoài: Tích Hợp Thương Mại Điện Tử Tại Các Doanh Nghiệp Vừa Và Nhỏ Tại Vương Quốc Anh Dịch bởi AI
- 2003
ElizabethDaniel
Tích hợp tổ chức được coi là một "khả năng động" quan trọng và là một vấn đề chiến lược đáng lưu ý cho các doanh nghiệp trong tương lai. Nghiên cứu này nhằm khám phá vấn đề này trong bối cảnh cụ thể của thương mại điện tử và tích hợp hệ thống thông tin, bằng cách xem xét mô hình được đề xuất bởi Poon và Swatman, trong trường hợp các doanh nghiệp vừa và nhỏ (SMEs) tại Vương quốc Anh. Poon ...... hiện toàn bộ
#tích hợp tổ chức #thương mại điện tử #hệ thống thông tin #doanh nghiệp vừa và nhỏ #Vương quốc Anh