Cựu Thanh Niên Từ Chương Trình Nuôi Dưỡng và Giáo Dục Đại Học: Một Nghiên Cứu Mô Tả về Thành Tựu Sau Trung Học của Những Thanh Niên Trong Chương Trình Nuôi Dưỡng tại Texas

Child and Adolescent Social Work Journal - Tập 36 - Trang 399-408 - 2018
Toni Watt1, Monica Faulkner2, Sheila Bustillos3, Elissa Madden4
1Texas State University, San Marcos, USA
2University of Texas at Austin, Austin, USA
3Texas Women’s University, Denton, USA
4Baylor University, Waco, USA

Tóm tắt

Vào năm 1993, Texas đã trở thành một trong những tiểu bang đầu tiên thông qua chế độ miễn giảm học phí và phí cho những thanh niên từng sống trong môi trường nuôi dưỡng. Trong nghiên cứu hiện tại, chúng tôi đã xem xét những thành tựu sau trung học của một nhóm thanh niên nuôi dưỡng tại Texas. Những thanh niên từng được nuôi dưỡng đã được theo dõi từ độ tuổi 18 đến 24. Dữ liệu học tập cho thấy chỉ có 1.5% thanh niên nhận bằng cử nhân và 2% nhận bằng cao đẳng hoặc chứng chỉ, mặc dù đã có chế độ miễn giảm học phí và phí. Mặc dù chúng tôi không thể đánh giá được mối liên hệ nguyên nhân, nhưng dữ liệu mô tả của chúng tôi chỉ ra rằng chế độ miễn giảm có thể mang lại lợi ích tiềm năng về số lượng đăng ký, tỷ lệ giữ chân và tốt nghiệp sau trung học. Tuy nhiên, kết quả cho thấy một tỷ lệ đáng kể thanh niên được giải phóng khỏi môi trường nuôi dưỡng khi đăng ký vào trường cao đẳng (là đối tượng đủ điều kiện miễn phí), không sử dụng chế độ miễn giảm (46%). Ngoài ra, tỷ lệ tốt nghiệp của những người nhận miễn giảm, mặc dù cao hơn so với những người không nhận, vẫn thấp. Những phát hiện từ nghiên cứu cho thấy rằng chế độ miễn giảm có thể là một chiến lược khả thi để thúc đẩy giáo dục đại học cho những thanh niên trong chương trình nuôi dưỡng. Tuy nhiên, để cải thiện đáng kể các kết quả sau trung học cho những thanh niên nuôi dưỡng, luật học phí cần phải được bổ sung bằng các sáng kiến được thiết kế đặc biệt nhằm thúc đẩy việc sử dụng chế độ miễn giảm cũng như giữ chân và tốt nghiệp tại trường cao đẳng.

Từ khóa

#chương trình nuôi dưỡng #giáo dục đại học #thành tựu học tập #tỷ lệ tốt nghiệp #miễn giảm học phí

Tài liệu tham khảo

Bureau of Labor Statistics. (2015). College enrollment and work activity of recent high school and college graduates summary. Retrieved from https://www.bls.gov/news.release/hsgec.nr0.htm.

Casey Family Programs. (2010). Supporting success: Improving higher education outcomes for students from foster care. Seattle: Casey Family Programs.

Casey Family Programs. (2016). Improving higher education outcomes for young adults in foster care: Readings, resources, program links. Seattle: Casey Family Programs.

Cohen, R. K. (2013). Other states’ postsecondary educational assistance for former foster children. Retrieved from https://www.cga.ct.gov/2013/rpt/2013-R-0471.html.

Courtney, M. E., Dworsky, A., Brown, A., Cary, C., Love, K., & Vorhies, V. (2011). Midwest evaluation of former foster youth: Outcomes at age 26. Chicago: Chapin Hall Center for Children at the University of Chicago.

Day, A., Dworsky, A., & Feng, W. (2013). An analysis of foster care placement history and postsecondary graduation rates. Research in Higher Education Journal, 19, 1–17.

Dworsky, A., & Courtney, M. (2010). Does extending foster care beyond age 18 improve postsecondary educational attainment? In Chapin hall issue brief. Chicago: Chapin Hall Center for Children at the University of Chicago.

Education Reach for Texans. Texas Post-Secondary Program. Retrieved from http://www.educationreachfortexans.org/postsecondary.html.

Fostering Success Michigan. Fostering Academic Achievement Nationwide (FAAN). Retrieved from http://fosteringsuccessmichigan.com/network/fostering-academic-achievement-nationwide-faan.

Government Accounting Office. (2016). Higher education: Actions needed to improve access to federal financial assistance for homeless and foster youth. Retrieved from http://www.gao.gov/products/GAO-16-343.

Gross, J. P., & Geiger, J. M. (2017). How foster care alumni finance postsecondary education. Draft paper presented at the Association for the Study of Higher Education Annual Conference 2017 in Houston, TX.

Hahn, R. D., & Price, D. (2008) Promises lost: College qualified students who don’t enroll in college. Institute for Higher Education Policy. Retrieved from http://www.ihep.org/sites/default/files/uploads/docs/pubs/promiselostcollegequalr pt.pdf.

National Center for Education Statistics (NCES). (2009). Integrated postsecondary education data system: Enrollment survey [Data file]. Retrieved from http://www.higheredinfo.org/dbrowser.

National Center for Education Statistics (NCES). (2015a). Integrated Postsecondary Education Data System: 2015 Enrollment retention [Data file]. Retrieved from http://www.higheredinfo.org/dbrowser.

National Center for Educational Studies (NCES). (2015b). Integrated Postsecondary Education Data System: 2015 Graduation rate survey [Data file]. Retrieved from http://www.higheredinfo.org/dbrowser.

National Center for Homeless Education. (2016). The educational rights of children and youth experiencing homelessness: What service providers need to know. Washington, DC: National Center for Homeless Education.

Okpych, N. J., Courtney, M., & Dennis, K. (2017). Memo from CalYOUTH: Predictors of high school completion and college entry at ages 19/20. Chicago: Chapin Hall at the University of Chicago.

Romanelli, L. H., Landsverk, J., Levitt, J. M., Leslie, L. K., Hurley, M. N., Bellonci, C., … Jensen, P. S. (2009). Best practices for mental health in child welfare: Screening, assessment, and treatment guidelines. Child Welfare, 8, 163–188.

Rosenberg, R., & Youngmi, K. (2017). Aging out of foster care: Homelessness, post-secondary education, and employment. Journal of Public Child Welfare. Retrieved from http://www.tandfonline.com/doi/full/https://doi.org/10.1080/15548732.2017.1347551.

Steele, B. (2015). Postsecondary preparatory programs for veterans. Planning For Higher Education, 43(2), 63–70.

U.S. Department of Education and U.S. Department of Health and Human Services. (2016). Non-regulatory guidance: Ensuring educational stability for children in foster care. Retrieved from https://www2.ed.gov/policy/elsec/leg/essa/edhhsfostercarenonregulatorguide.pdf.

Watt, T. T., Kim, S., & Garrison, K. (2018). The relationship between state supports and post-secondary enrollment among youth aging out of foster care: An analysis of the National Youth in Transition Database. Child Welfare, 96(3), 1–20.

Wolanin, T. R. (2005). Higher education opportunities for foster youth: A primer for policymakers. Retrieved from http://www.ihep.org/Publications/publications-detail.cfm?id=58.