VNU JOURNAL OF ECONOMICS AND BUSINESS

Công bố khoa học tiêu biểu

* Dữ liệu chỉ mang tính chất tham khảo

Sắp xếp:  
Giảm nghèo bền vững và trợ giúp các đối tượng yếu thế ở Hà Nội: Những vấn đề đặt ra và giải pháp hoàn thiện
VNU JOURNAL OF ECONOMICS AND BUSINESS - Tập 26 Số 3 - 2010
Tóm tắt. Hà Nội là trung tâm kinh tế - chính trị - văn hóa - khoa học kỹ thuật của cả nước. Trong những năm qua, cùng với sự tăng trưởng và phát triển kinh tế, Hà Nội cũng đang đứng trước những thách thức to lớn, nhất là trong thực hiện giảm nghèo bền vững và trợ giúp các đối tượng bảo trợ xã hội, làm tăng khoảng cách giàu nghèo và số lượng các nhóm yếu thế. Tất cả những vấn đề đó đặt ra cho Thủ đ...... hiện toàn bộ
Multidimensional Organisational Commitment of Public Servants in the Public Sector of Hanoi Capital
VNU JOURNAL OF ECONOMICS AND BUSINESS - Tập 2 Số 2 - 2022
Nguyen Danh Nam
The study aims to analyse the impact of personality traits on multidimensional organisational commitment of public servants working at the Administrative units and in Public non-business units of the Hanoi People’s Committee in Vietnam. From the data provided by 587 public servants at the Administrative units and Public non-business units, the structural equation model was applied to evaluate the ...... hiện toàn bộ
Agricultural Development in Japan: Experience and Implications for Vietnam
VNU JOURNAL OF ECONOMICS AND BUSINESS - Tập 35 Số 1 - Trang - 2019
Vinh Bao Ngoc
Currently, Japanese agriculture is leading at the top of the world in terms of quality and yield. The rising process to become the world's leading agriculture of Japan begins with changes in macro-policy level since World War II. Japan has moved from the first steps to reforming agricultural land to build self-control farmers, promoting the conversion of production structure from rice to products ...... hiện toàn bộ
Brand Governance of Universities Looking from the Academic Perspective
VNU JOURNAL OF ECONOMICS AND BUSINESS - Tập 36 Số 3 - 2020
Luu Thi Mai Anh
Brand governance of a university is considered as the whole of solutions and resources to locate the university brand through quality accreditation, university ranking, and evaluation of stakeholders,... A quality university brand must have high academic ratings and reputation. In the general trend, the universities can choose a set of quantitative indicators in the QS-starred rankings for interna...... hiện toàn bộ
Is Population Growth a Requisite for National Economic Growth? A Revisit of the Debate Using Panel Data Analysis
VNU JOURNAL OF ECONOMICS AND BUSINESS - - 2022
Osobase Anthony Onogiese, Ohioze Wilson Friday, Samuel Olayinka Musa, Tope Joshua OJO, Charles Ayobola Olufolake
This current paper reassesses the controversial discourse regarding the impact of population growth on national economies using data from 66 countries that constitute 85 per cent of the global population. The panel data spans through the periods 2001-2019. The variables include GDP per capita (regressand), aggregate population, fertility rate, life expectancy, crude death rate and gross fixed capi...... hiện toàn bộ
Sở giao dịch hàng hóa tại Việt Nam: Trường hợp giao dịch kỳ hạn cà phê
VNU JOURNAL OF ECONOMICS AND BUSINESS - Tập 33 Số 3 - 2017
Nguyen Thi Nhung
Giao dịch kỳ hạn đã bắt đầu xuất hiện tại Việt Nam từ năm 2000. Đối với mặt hàng cà phê, giao dịch kỳ hạn qua các ngân hàng thương mại được biết đến từ năm 2004 và chính thức giao dịch qua Sở Giao dịch Hàng hóa Việt Nam (VNX) từ cuối năm 2010 và Trung tâm Giao dịch Cà phê Buôn Ma Thuột (BCEC) năm 2011. Đến nay, kết quả giao dịch kỳ hạn cà phê tại Việt Nam vẫn rất khiêm tốn. Thông qua phân tích các...... hiện toàn bộ
Customer Based Brand Equity and University Brand Management
VNU JOURNAL OF ECONOMICS AND BUSINESS - Tập 35 Số 4 - 2019
Tran Viet Dung
As Vietnam integrated deeply into the world economy, higher institutions are on a rise and faced with strong competition, university brand management has played an increasingly important role. Following brand equity theories and customer based brand equity models, the paper proposes an analytical framework which adopts Aeker’s four components (1991) including brand awareness, brand associations, p...... hiện toàn bộ
Local Economic Governance and the Development of the Business Sector in Vietnam
VNU JOURNAL OF ECONOMICS AND BUSINESS - Tập 33 Số 5E - 2017
Dao Thi Bich Thuy
Local economic governance plays an important role in the development of the business sector. To assess its impact on business sector growth in Vietnam, this empirical study is conducted at the local level with all 63 provinces nationwide in the period from 2006 to 2014. The Provincial Competitiveness Index (PCI) is used as a measurement for local economic governance. The finding reveals that overa...... hiện toàn bộ
Improving Socio-economic Efficiency of Ho Chi Minh City’s FDI Enterprises Towards Sustainable Development
VNU JOURNAL OF ECONOMICS AND BUSINESS - Tập 35 Số 5E - 2019
Nguyen Duc Hoang Tho
Ho Chi Minh City (HCMC) is known as the economic leader of Vietnam. This city also makes a major contribution to Vietnam’s state budget revenue. The reality of the socio-economic development of HCMC reveals that the Foreign Direct Investment (FDI) sector has made important and effective contributions in terms of exports, state budget revenue, job creation and income. However, the investment effici...... hiện toàn bộ
Đôi điều bàn về Chính phủ và Bộ trưởng
VNU JOURNAL OF ECONOMICS AND BUSINESS - Tập 24 Số 4 - 2008
Tóm tắt. Trên cơ sở nghiên cứu các bản Hiến pháp, pháp luật về Chính phủ, Quy chế làm việc củaChính phủ Việt Nam và thực tiễn hoạt động của Chính phủ, của bộ và các chức vụ của Chính phủ,tác giả bài viết đã bàn luận thêm về Chính phủ, và chỉ ra những mâu thuẫn, bất cập của Hiến phápquy định về địa vị chính trị - Hiến pháp của Chính phủ và những bất cập của pháp luật về quan hệgiữa Thủ tướng và các...... hiện toàn bộ
Tổng số: 593   
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10