Giới thiệu về Số Đặc Biệt: Nội dung và Tổ chức Sách Giáo Khoa - Tầm Quan Trọng đối với Hiểu Biết Đọc trong Các Khối Lớp Tiểu Học? Dịch bởi AI Technology, Knowledge and Learning - Tập 26 - Trang 243-249 - 2021
Kausalai Wijekumar, Shuai Zhang, R. M. Joshi, Anita Peti-Stantic
Sách giáo khoa là nguồn tài liệu chính hỗ trợ việc dạy và học về đọc hiểu trên toàn thế giới. Giáo viên trong lớp học và trường học dựa vào các tài liệu này để hướng dẫn phạm vi và trình tự giảng dạy, và kỳ vọng chúng cung cấp hướng dẫn giảng dạy dựa trên bằng chứng nhằm thúc đẩy khả năng hiểu biết. Các lý thuyết về hiểu biết khi đọc được tổng hợp để xác định từ vựng, việc tạo ra các ý chính, tóm ...... hiện toàn bộ
#sách giáo khoa #hiểu biết đọc #giảng dạy #thực hành dựa trên bằng chứng #tiểu học
Supporting in-Service Special Educational Needs Teachers to Stay Engaged: A Two-Step Hierarchical Linear Regression AnalysisTechnology, Knowledge and Learning - - 2023
Alexandros-Stamatios Antoniou, Garyfalia Charitaki, Dimitris Mastrogiannis
This study aims to propose and evaluate a model for work engagement in Special Educational Needs (SEN) teachers in Greece, in order to get insights into the effect of parameters such as job satisfaction, burnout and other personal characteristics. The sample consisted of 503 female and 161 male teachers of both primary and secondary education, working in special and mainstream educational settings...... hiện toàn bộ
A Model and Tool to Support Pedagogical Scenario Building for Connectivist MOOCTechnology, Knowledge and Learning - Tập 25 - Trang 899-927 - 2020
Aicha Bakki, Lahcen Oubahssi, Sébastien George, Chihab Cherkaoui
The work presented in this paper examines part of a broader issue in the field of technology-enhanced learning and focused on Massive Open Online Courses environments (MOOC). The main goal is to provide an approach, models and tools to assist teachers in the scenario design process and the operationalization of pedagogical scenarios in a connectivist MOOC context. The major contribution of this wo...... hiện toàn bộ
Balancing Student Success: Assessing Supplemental Instruction Through Coarsened Exact MatchingTechnology, Knowledge and Learning - Tập 22 - Trang 335-352 - 2017
Maureen A. Guarcello, Richard A. Levine, Joshua Beemer, James P. Frazee, Mark A. Laumakis, Stephen A. Schellenberg
Supplemental Instruction (SI) is a voluntary, non-remedial, peer-facilitated, course-specific intervention that has been widely demonstrated to increase student success, yet concerns persist regarding the biasing effects of disproportionate participation by already higher-performing students. With a focus on maintaining access for all students, a large, public university in the Western United Stat...... hiện toàn bộ
Pre-service Teachers' Use of General Social Networking Sites Linked to Current Scenarios: Nature and CharacteristicsTechnology, Knowledge and Learning - Tập 28 Số 3 - Trang 1325-1349 - 2023
Diego Calderón-Garrido, Raquel Gil Fernández
AbstractSocial networking sites form part of everyday life in classrooms at all educational levels. Within these, general social networking sites (GSNSs) offer pre-service teachers flexibility, versatility and the possibility of forming educational communities by connecting formal, non-formal and informal settings. This research analyses the nature, intensity, and ...... hiện toàn bộ