Kỹ năng cho Thành công Xã hội và Học thuật: Can thiệp Tại trường cho Rối loạn Lo âu Xã hội ở Thanh thiếu niên Dịch bởi AI Springer Science and Business Media LLC - Tập 7 - Trang 241-249 - 2004
Paige H. Fisher, Carrie Masia-Warner, Rachel G. Klein
Bài báo này mô tả Kỹ năng cho Thành công Xã hội và Học thuật (SASS), một can thiệp dựa trên nhận thức - hành vi, áp dụng trong trường học cho thanh thiếu niên mắc rối loạn lo âu xã hội. Các nghiên cứu điều trị tại phòng khám cho thanh thiếu niên lo âu xã hội được xem xét, và một luận điểm mạnh mẽ về việc vận dụng các can thiệp dựa trên bằng chứng vào môi trường học đường, chẳng hạn như SASS, được ...... hiện toàn bộ
#Kỹ năng xã hội #rối loạn lo âu xã hội #can thiệp tại trường học #thanh thiếu niên #liệu pháp hành vi nhận thức
Tương tác giữa người chăm sóc và trẻ em trong giai đoạn đầu đời và sự phát triển của trẻ em: Bài học từ Dự án Nghiên cứu Can thiệp Cô nhi viện St. Petersburg - Hoa Kỳ Dịch bởi AI Springer Science and Business Media LLC - Tập 22 - Trang 208-224 - 2018
Robert B. McCall, Christina J. Groark, Brandi N. Hawk, Megan M. Julian, Emily C. Merz, Johana M. Rosas, Rifkat J. Muhamedrahimov, Oleg I. Palmov, Natasha V. Nikiforova
Chúng tôi xem xét một loạt các nghiên cứu liên quan đến sự phát triển của trẻ em sống trong các cơ sở trợ giúp (chẳng hạn như cô nhi viện) tại Liên bang Nga hoặc được đặt vào gia đình tại Hoa Kỳ và Liên bang Nga. Các nghiên cứu này dựa trên một quần thể duy nhất, và nhiều tham số tiềm năng thường biến đổi trong tài liệu đều tương tự giữa các nghiên cứu. Trọng tâm khái niệm là vai trò của sự tương ...... hiện toàn bộ
#tương tác giữa người chăm sóc và trẻ em #sự phát triển của trẻ em #can thiệp cô nhi viện #môi trường phát triển #vấn đề hành vi #sự phát triển xã hội-tình cảm
Exploring Perinatal Indicators of Infant Social-Emotional Development: A Review of the Replicated EvidenceSpringer Science and Business Media LLC - Tập 24 - Trang 450-483 - 2021
Jennifer E. McIntosh, Craig A. Olsson, Melanie Schuijers, Evelyn S. Tan, Felicity Painter, Alexandra Schnabel, Genevieve LeBas, Shelby Higgs-Howarth, Michelle Benstead, Anna T. Booth, Delyse Hutchinson
The importance of infant social-emotional development for outcomes across the lifecourse has been amply demonstrated. Despite this, most screening measures of social-emotional development are designed for children 18 months of age and over, with a clear gap in earlier infancy. No systematic review has yet harvested the evidence for candidate indicators in the perinatal window. This paper examines ...... hiện toàn bộ
Adherence to Antiretroviral Therapy for Pediatric HIV Infection: Review of the Literature and Recommendations for ResearchSpringer Science and Business Media LLC - Tập 6 - Trang 17-30 - 2003
Ric G. Steele, Dennis Grauer
This review described and compared empirical investigations of adherence to pediatric antiretroviral therapy (ART) and predictors/correlates of adherence with regard to methodology and outcome. Thirteen empirical studies of children's adherence to ART, conducted between the years 1981 and 2002 were identified. Investigations varied by age of participant, drug therapy regimen, method of adherence a...... hiện toàn bộ
Family Systems and Ecological Perspectives on the Impact of Deployment on Military FamiliesSpringer Science and Business Media LLC - Tập 16 - Trang 245-265 - 2013
Blair Paley, Patricia Lester, Catherine Mogil
The scope of sustained military operations in Iraq and Afghanistan has placed great demands on the Armed Forces of the United States, and accordingly, military families have been faced with deployments in more rapid succession than ever before. When military parents fulfill occupational duties during wartime, military children and families face multiple challenges, including extended separations, ...... hiện toàn bộ
The Needs of Foster Children and How to Satisfy Them: A Systematic Review of the LiteratureSpringer Science and Business Media LLC - Tập 21 - Trang 1-12 - 2017
Anne Steenbakkers, Steffie Van Der Steen, Hans Grietens
Family foster care deeply influences the needs of children and how these are satisfied. To increase our knowledge of foster children’s needs and how these are conceptualized, this paper presents a systematic literature review. Sixty-four empirical articles from six databases were reviewed and categorized (inter-rater agreement K = .78) into four categories: medical, belongingness, psychological an...... hiện toàn bộ
Positive Parenting and Early Childhood Cognition: A Systematic Review and Meta-Analysis of Randomized Controlled TrialsSpringer Science and Business Media LLC - Tập 26 - Trang 362-400 - 2023
Heather Prime, Krysta Andrews, Alexandra Markwell, Andrea Gonzalez, Magdalena Janus, Andrea C. Tricco, Teresa Bennett, Leslie Atkinson
This review examines the effectiveness of positive parenting interventions aimed at improving sensitivity, responsiveness, and/or non-harsh discipline on children’s early cognitive skills, in four meta-analyses addressing general mental abilities, language, executive functioning, and pre-academics. The objectives are to assess the magnitude of intervention effectiveness and identify moderators of ...... hiện toàn bộ