Springer Science and Business Media LLC
Công bố khoa học tiêu biểu
* Dữ liệu chỉ mang tính chất tham khảo
Sắp xếp:
Đường đi thứ ba của Trường Tư duy Hệ mở: Ứng dụng lý thuyết miền tại các cảng New Zealand Dịch bởi AI
Springer Science and Business Media LLC - Tập 13 - Trang 257-277 - 2000
Trường Tư duy Hệ mở (Open-Systems Thinking - OST) được xác định với Emery và Trist là một phương pháp quan trọng nhưng chưa được sử dụng triệt để trong tư duy hệ thống. Các đặc điểm chính của OST được mô tả, bao gồm bốn "đường đi" mà OST đã phát triển. Đường đi thứ ba, tập trung vào các miền liên tổ chức, được xem xét chi tiết. Sau đó, nó được áp dụng vào một trường hợp liên quan đến các động lực xã hội phức tạp trong và xung quanh các cảng ở New Zealand. Bài tập này cho phép chúng tôi làm sáng tỏ một số khoảng trống trong các biểu diễn trước đó về nghiên cứu miền cảng, đánh giá đường đi thứ ba của OST về tính liên quan đối với thực hành hệ thống, và giúp đưa OST vào bàn cùng với các phương pháp hệ thống khác đang cạnh tranh để thu hút sự chú ý của các nhà nghiên cứu, quản lý thực hành, sinh viên và tư vấn viên.
#Tư duy hệ mở #miền liên tổ chức #động lực xã hội #nghiên cứu cảng #New Zealand
Ứng dụng Động lực Hệ thống trong Quản lý Rủi ro Môi trường của Quản lý Dự án đối với Các Bên Liên quan bên ngoài Dịch bởi AI
Springer Science and Business Media LLC - Tập 27 - Trang 211-225 - 2013
Các rủi ro môi trường phát sinh từ các yếu tố bên ngoài có thể dễ dàng khiến một dự án nằm ngoài tầm kiểm soát của quản lý. Các nhà quản lý dự án muốn tránh tác động của các yếu tố bên ngoài cần phải hiểu các vấn đề giữa dự án và các bên liên quan bên ngoài có thể xảy ra. Hầu hết các kỹ thuật quản lý rủi ro truyền thống được sử dụng để tạo ra danh sách các rủi ro đã được xác định dựa trên kinh nghiệm và ý kiến của các chuyên gia hoặc thành viên cốt lõi, do đó mối quan hệ giữa các rủi ro hoặc các đặc điểm phản hồi là không thể phát hiện. Động lực hệ thống (SD) có thể sử dụng động lực và phản hồi để hỗ trợ những người ra quyết định trong việc hiểu cấu trúc và các đặc điểm của một hệ thống phức tạp. Do đó, nghiên cứu này áp dụng SD để đề xuất một quy trình 7 bước nhằm giải quyết một vấn đề quản lý rủi ro môi trường một cách có hệ thống và hiệu quả. Quy trình này cho phép các nhà quản lý dự án giảm thiểu tác động tiêu cực của các mối đe dọa đến dự án. Cuối cùng, nghiên cứu này tiến hành một nghiên cứu trường hợp đơn giản của một dự án phát triển khu công nghiệp để trình bày tính khả thi của phương pháp đề xuất.
#Quản lý rủi ro môi trường #Động lực hệ thống #Quản lý dự án #Bên liên quan bên ngoài #Quy trình 7 bước
Hướng tới một Góc Nhìn Hệ Thống Phê Phán về Khu Vực Phi Lợi Nhuận Dịch bởi AI
Springer Science and Business Media LLC - Tập 25 - Trang 355-364 - 2011
Các nhà kinh tế học truyền thống giải thích khu vực phi lợi nhuận dựa trên vai trò của nó trong việc điều chỉnh sự thất bại của thị trường. Giải thích này thường được công nhận là quá hẹp và không thể xem xét đầy đủ sự đa dạng của khu vực phi lợi nhuận. Để lấp đầy khoảng trống này, bài báo phác thảo một góc nhìn hệ thống phê phán về vai trò của khu vực phi lợi nhuận. Dựa trên lý thuyết thể chế dị biệt, bài báo lập luận rằng các công ty vì lợi nhuận có xu hướng tự nhiên là sẽ gạt ra ngoài một số hoạt động có ý nghĩa xã hội. Vai trò của khu vực phi lợi nhuận là nội tại hóa những hoạt động này và do đó trải dài ranh giới giữa khu vực vì lợi nhuận và xã hội rộng lớn hơn. Đồng thời, khu vực phi lợi nhuận cũng có thể thể hiện các vấn đề tự gạt ra ngoài do sự quản lý ngày càng tăng, chuyên nghiệp hóa và những hệ quả phụ khác của chủ nghĩa tân tự do. Những vấn đề này hạn chế khả năng của khu vực phi lợi nhuận trong việc nội tại hóa các hoạt động có liên quan đến xã hội nhưng có thể được phát hiện thông qua phê phán ranh giới nội bộ của khu vực này.
Describing the Necessity of Multi-Methodological Approach for Viable System Model: Case Study of Viable System Model and System Dynamics Multi-Methodology
Springer Science and Business Media LLC - Tập 32 - Trang 13-37 - 2018
The purpose of this paper is to develop a framework based on the Viable System Model (VSM) and the System Dynamics (SD) that dynamizes and simulates VSM. Failure in non-systemic solutions for management problems, urges managers to search for alternative management solutions. Therefore, managers chose Systems Thinking to tackle management complexity in organizations. In recent years, the need for alternative management solutions has given rise to increased popularity of methodologies such as system dynamics and viable system models. Moreover, managers are the victims of systemic failure in non-systemic organizational methodologies due to the one-dimensional and non-holistic views of the organizations (each methodology presents one dimension and viewpoint to the organization). To address the above issues and to facilitate complexity management in organizations, such methodologies should be reconciled and applied together in the form of a complementary multi-methodological approach. Therefore, to close this gap in the literature, this paper seeks to develop a new multi-methodological approach based on Viable System Model (VSM) and System Dynamics (SD). In this context, a dynamic model is developed that handles and manages knowledge throughout the organization together with a general SD framework that models organizational problem-solving. VSM literature review shows there are demands for such dynamic knowledge-based organizational design and diagnosis methodology. The developed multi-methodological approach enables the design of a dynamic complexity handling structure and its associated processes in any given organization. This research result is providing an approach that is more suitable and comprehensive as it dynamizes VSM and covers for the weaknesses of both SD and VSM. Then, the multi-methodology is applied in a management consulting company and the results are presented. The application of the multi-methodology and proposed policy results demonstrates improved organizational problem-solving abilities in terms of speed and manageability of problems.
An evaluation of theories of information with regard to the semantic and pragmatic aspects of information systems
Springer Science and Business Media LLC - Tập 9 - Trang 187-209 - 1996
It is argued here that the discipline of information systems does not have a clear and substantive conceptualization of its most fundamental category, namely, information itself. As a first stage in addressing the problem, this paper evaluates a wide range of theories or concepts of information in order to assess their suitability as a basis for information systems. Particular importance is placed on the extent to which they deal with the semantic and pragmatic dimensions of information and its relation to meaning. It is concluded that Dretske's analysis of knowledge and information provides the most suitable basis for further development.
Developing Ourselves as Police Leaders: How Can We Inquire Collaboratively in a Hierarchical Organization?
Springer Science and Business Media LLC - Tập 15 - Trang 191-206 - 2002
This paper gives a practical account of a recent 18-month long action inquiry project, in which the author facilitated (and co-inquired with) a mixed group of police managers with the intention of improving our own leadership practices. Six phases of the inquiry are identified—doing the groundwork, getting the group together, creating a safe environment, sustaining the inquiry, accounting for the learning, and bridging the gaps. It is argued that such forms of collaborative inquiry are particularly well suited to addressing the uniquely complex phenomenon of leadership, and some tangible benefits for members of the project and for the organization as a whole are identified. Particular attention is paid to the politics and practicalities of doing collaborative inquiry in an overtly hierarchical organization, concluding that action inquiry must be crafted to its particular circumstances and context to realize its considerable potential to help us improve both individual practice and organizational performance.
The Ontological Status of Critique
Springer Science and Business Media LLC - Tập 14 - Trang 407-449 - 2001
Two previous papers by the author are summarized in order to provide the context for the arguments and results of the present paper. The author's previous research has identified the exact place where critique is epistemologically actioned and this enables the present paper to argue for the attribution of ontological status to critique. Since it is commonly acknowledged that a lack of critique results in dogmatism or bounded rationality, these latter two are investigated—in greater depth than previously considered in the literature—and, though they are shown to be inescapable, they provide a route toward a fundamental principle which systemically brings together ontological, epistemological, ethical, and emancipatory concerns. The principle can be stated as follows: One is more or less emancipated depending upon the extent to which one is aware of critique-bounded emancipation as an ontological necessity and thus to the degree to which one ceases to attempt escaping from practical critique into the realms of dogmatic emancipation and rationally bounded emancipation. The paper provides accurate definitions of critique and emancipation, showing that one cannot be considered without the other, thus framing the manner in which further discussion of these two intimately related issues can be continued. In keeping with the author's previous published research, the relevance of von Bertalanffy's deliberations to Critical Systems Thinking, as well as Sartre's philosophy to systems thinking in general, is upheld.
Video-Based Action Learning and Research: Increased Transformative Capacity among Team Leaders of a Youth Care Protection Agency
Springer Science and Business Media LLC - Tập 35 - Trang 855-876 - 2022
Public organizations need to learn and evolve continuously to keep up with emerging complexities. This may require a transformational organizational change, including culture, strategy, structure and working methods for service delivery. The aim of the study is to understand how a video-based reflection method could support an action learning (AL) and action research (AR) process to enhance transformative capacity among a group of team leaders in a changing youth care organization. Sixteen team leaders participated in the video-reflection process. The steps were: (1) all leaders were filmed leading a team meeting; (2) each leader reflected on a peer’s video; and (3) reflections were analyzed, and themes were abstracted. (4) Related to these themes, video fragments were compiled to share with the leaders in Focus Group Discussions (FGDs), where the leaders discussed the videos and formulated key lessons. (5) Key lessons were summarized in a report. Data collection included: video-recordings, evaluation sheets and field notes acquired during the process of video-reflection and seven months later, interviews with team leaders (n = 11) about their learning experiences. This study shows greater transformative capacity in most of the team leaders. Awareness of their work practice, as well as the process of reflexive monitoring during the FGDs, contributed to widening the scope of their reflective reality, and thus their sense of agency in adapting their practices, such as moderating their occasionally controlling behavior, being able to structure the team meetings effectively, and understanding when to use specific leadership roles.
Tổng số: 992
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 10