Kích thích OPAC: Điều chỉnh giao diện người dùng Macintosh cho Danh mục Online Notis Dịch bởi AI Reference Services Review - - 1992
KristinAntelman
Các thư viện hiện nay đang trải qua một giai đoạn sôi động trong sự tiến hóa của giao diện người dùng đối với thông tin trực tuyến. Người dùng trung bình tại các trường cao đẳng hoặc đại học thường phải đối mặt với nhiều giao diện khác nhau chỉ trong một lần truy cập phòng tham khảo: từ giao diện văn bản đơn giản, trên nền tảng máy chủ của thư mục trực tuyến cho đến nhiều giao diện hấp dẫn...... hiện toàn bộ
Sử dụng hài hước trong giảng dạy thư viện Dịch bởi AI Reference Services Review - - 2006
Billie E.Walker
Mục đíchĐể chứng minh rằng hài hước có thể được sử dụng như một kỹ thuật giảng dạy bởi các thư viện viên hướng dẫn.Thiết kế/phương pháp tiếp cậnBởi vì một số sinh viên có cảm giác lo âu về thư viện mà Constance Mellon đề cập đến, ...... hiện toàn bộ
Reference Services Review: content analysis, 2006‐2011Reference Services Review - Tập 40 Số 2 - Trang 182-198 - 2012
KatyMahraj
PurposeThe purpose of this paper is to present a retrospective analysis of the content published in Reference Services Review from 2006 through 2011.Design/methodology/approachThe author manually reviewe...... hiện toàn bộ
Faculty‐librarian collaboration for nursing information literacy: a tiered approachReference Services Review - - 2001
Jennifer L.Dorner, Susan E.Taylor, KayHodson‐Carlton
In an effort to systematically ensure that nursing students have the information literacy skills they need to succeed as healthcare professionals, instruction librarians and faculty members at Ball State University in Muncie, Indiana, are collaborating in designing a tiered approach to building student research skills, year by year. A series of information literacy competencies for the nur...... hiện toàn bộ
An evaluation of a training and assistance program for the CD‐ROM Databases: Reflections on the processReference Services Review - Tập 20 Số 2 - Trang 41-48 - 1992
Richard F.Kenny, EileenSchroeder
Compact disk database systems have been proliferating in libraries for the past several years. Producers have promoted them as user‐friendly, self‐instructional systems that require little on‐site assistance for use. Libraries have placed the systems out for use and have sometimes found this assumption questionable. Numerous articles have appeared on planning for these new reference tools,...... hiện toàn bộ
Key issues surrounding virtual chat reference modelReference Services Review - - 2009
Gang (Gary)Wan, DennisClark, JohnFullerton, GailMacmillan, Deva E.Reddy, JaneStephens, DanielXiao
PurposeThe purpose of this study is to investigate the use of co‐browse in live chat, customers' question types, referral to subject experts, and patrons' usage patterns as experienced in the virtual reference (VR) chat reference services at Texas A&M University Libraries.... hiện toàn bộ
Periodical Indexing Ondisc: A Comparative Analysis of InfoTrac Use in Three Illinois LibrariesReference Services Review - - 1989
CharlesForrest, KarenChapman, JoyceWright
Optical discs are having a significant impact on information retrieval in libraries. They provide access to bibliographic and numeric data in an efficient manner, retrieving information in seconds that would take a patron using a printed source much longer to find. InfoTrac, a periodical database produced by Information Access Company, is an example of an application of this technology. Th...... hiện toàn bộ
Reference works for literary theoryReference Services Review - Tập 20 Số 4 - Trang 49-95 - 1992
RobertKieft
The heady system of high‐pressure Continental air that drifted across the Atlantic and collided with the traditional cyclonic patterns of U.S. literary academe in the mid‐1960s precipitated a “Theory Revolution” that has brought a couple of decades of stormy and stimulating weather to the campus. The collision has produced occasionally furious debate and resulted for higher education in th...... hiện toàn bộ
The Companion Course: A Pilot Project to Teach Discipline‐Specific Library Research SkillsReference Services Review - - 1998
ColleenBell, JuanitaBenedicto
In early 1997, fueled by reports from the university administration of declining enrollments and student retention problems, the University of Oregon Library System formed a task force to explore opportunities to boost student retention. The most popular recommendation from the task force was to develop library courses that would address discipline‐specific information needs in a number of...... hiện toàn bộ