Maritime Economics & Logistics
Công bố khoa học tiêu biểu
* Dữ liệu chỉ mang tính chất tham khảo
Sắp xếp:
Development of a Strategy for Port Expansion: An Optimal Control Approach
Maritime Economics & Logistics - Tập 10 - Trang 258-274 - 2008
Development of economically efficient expansion strategies for ports and transport infrastructure in general is highly relevant in view of the increasing need for justification of public funding for such projects. Optimisation of the investment and congestion costs, taking into account economies of scale and utilisation rate, and addressing the questions of when, with what size and with what relief interval capacity a port should be expanded, constitutes a generic problem in the planning of infrastructure. The derivation of such strategy, using optimal control theory and incorporating the balance between marginal investment costs and marginal benefits (here, reduction of congestion costs), is presented in this paper. The outcome is applied to a typical port planning problem, in which the optimal expansion strategy is determined for a container port that is confronted with steady demand growth. Recommendations comprise directions for further extension of the proposed modelling approach by the (1) use of non-linear demand patterns, (2) introduction of competition and (3) consideration of internal efficiency improvement alternatives. Major investments in Dutch ports, such as a second seaward expansion of Rotterdam port – a €2.9 billion project – and the presence of fierce competition between European seaports illustrate the relevance of this research effort.
Nghiên cứu tính khả thi của dịch vụ vận tải biển nhanh Dịch bởi AI
Maritime Economics & Logistics - Tập 6 - Trang 252-269 - 2004
Mỗi tuyến đường biển đều khác nhau và sẽ đòi hỏi một giải pháp khác nhau để đảm bảo sự chấp nhận của khách hàng, khả năng sinh lợi thương mại, sự tích hợp hiệu quả và tuân thủ các yêu cầu quy định. Trong việc nghiên cứu tính khả thi của bất kỳ tuyến đường tàu nhanh nào, một đánh giá tổng thể do đó phải bao gồm một loạt các lĩnh vực, bao gồm kinh tế, thiết kế tàu, tích hợp và quy định. Cuối cùng, thách thức đối với nhà thiết kế, nhà sản xuất và nhà vận hành là đảm bảo toàn bộ hệ thống hoạt động sao cho mang lại triển vọng tốt nhất cho lợi thế cạnh tranh bền vững. Phân tích kinh tế, bao gồm đánh giá nhu cầu thị trường, là một phần quan trọng trong phương trình tổng thể, nhưng điều này phải được thực hiện đồng thời với các phân tích khác. Việc chọn cảng và các yếu tố liên quan đến nút (tức là tích hợp) là rất quan trọng trong vấn đề này, vì các cảng xác định tuyến đường cũng như cung cấp một điểm trao đổi. Không nhất thiết rằng các cảng truyền thống được sử dụng bởi các tàu thông thường trên một tuyến đường nhất định là các cảng mà các tàu nhanh kế tiếp nên sử dụng. Thực vậy, điều này có thể thực tế làm cho dịch vụ nhanh trở nên không kinh tế. Các loại dịch vụ mới có thể yêu cầu phát triển các tuyến đường mới, với các cảng dừng mới, và điều này cần những cách tiếp cận tư duy mới. Chất lượng tổng thể của một 'điểm trao đổi' cũng phải hoàn toàn phù hợp với chất lượng của các tàu được sử dụng, đảm bảo tích hợp xuất sắc, đặc biệt liên quan đến thời gian quay vòng, thông qua việc đặt vé, và các kỳ vọng của khách hàng. Việc thiếu sự đồng thuận về thiết kế tàu có nghĩa là có nhiều tùy chọn để lựa chọn và một thách thức then chốt đối với cả nhà vận hành và nhà thiết kế, liên quan đến tuyến đường và dịch vụ được coi xét, là phải có được thiết kế đúng ngay từ lần đầu. Điều này được thực hiện tốt nhất thông qua một đánh giá chi tiết về các tùy chọn thay thế, xem xét nhu cầu của người dùng, các dịch vụ cạnh tranh, và các yêu cầu vận hành và quy định. Các quy định vẫn tiếp tục thay đổi khi các tình huống mới phát sinh và điều này đặt ra những thách thức bổ sung. Thiết kế và vận hành tàu phải tính đến và, khi có thể, dự đoán các quy định thay đổi, đồng thời giảm thiểu những ảnh hưởng bất lợi mà những thay đổi này có thể có đối với kinh tế tuyến đường.
The US Coast Guard Vessel Inspection Programme: A Probability Analysis
Maritime Economics & Logistics - Tập 7 - Trang 156-172 - 2005
This study investigates the probabilities of vessel safety and pollution inspections by type of vessel by the US Coast Guard based upon individual vessel inspections for the years 1992–2001. Probit estimates of vessel safety (versus pollution) inspection equations suggest that fishing, passenger, recreation and tug boats are less (more) likely to be inspected for safety (pollution), whereas tank barges and US flag vessels are more (less) likely to be inspected for safety (pollution). Also, vessel safety and pollution inspection probabilities by vessel type vary by Coast Guard district and time. The probability of a US flag vessel being inspected for safety has increased over the time period of the study. The results bring into question the effectiveness of the Coast Guard in reducing the oil-spill pollution of tank barges and improving the safety of fishing boats.
Analysing the Relative Efficiency of Container Terminals of Mercosur using DEA
Maritime Economics & Logistics - Tập 8 - Trang 331-346 - 2006
Maritime transport is extremely important for the world economy, and similarly for the Brazilian economy. The objective of this paper is to analyse the relative efficiency of operations in container terminals of Mercosur in the years of 2002, 2003 and 2004, using the data envelopment analysis technique in a model BCC, with five inputs (number of cranes, number of berths, number of employees, terminal area, amount of yard equipment) and two outputs (TEUs handled and average number of containers handled per hour/ship). The units of analysis are 15 Brazilian, six Argentinean and two Uruguayan container terminals. The analysis shows that 60% of the terminals were efficient in the 3-year period. Benchmarking analysis of Zarate, Rio Cubatão and Teconvi revealed that those terminals served as reference for inefficient terminals more often than other terminals.
Environmental efficiency of transportation sectors in China and Korea
Maritime Economics & Logistics - Tập 19 Số 1 - Trang 68-93 - 2017
This article analyzes the carbon efficiency of the transportation sectors in China and Korea. It also investigates the effect of environmental regulations on efficiency and the opportunity costs of complying with these regulations. The main methodology employed is the Slacks-Based Measure Data Envelopment Analysis (SBM-DEA). The results show that Korea has improved its environmental efficiency in the transportation sector in recent years and it seems to have been relatively less affected by environmental regulations, whereas China has slightly deteriorated in its environmental efficiency for the same period and it has been relatively more affected by environmental regulations. The average opportunity cost of China’s provincial transportation industry, in complying with environmental regulations, tripled from US$590 million in 2004 to $1.8 billion in 2009. The unit loss per ton of Carbon dioxide (CO2) emission doubled from $64 in 2004 to $115 in 2009. In contrast, the average opportunity cost in Korea’s provincial transportation industry slightly increased for the same period. Similarly, the unit loss per ton of CO2 emission in Korea increased from $44 in 2004 to $57 in 2007, but then gradually dropped to $48 in 2009. In implementing its visionary low-carbon economy, the Chinese government needs to consider not only ways to improve overall environmental efficiency at a national level, but also the opportunity costs of complying with environmental regulations at a provincial level.
The dynamic relationship between freight markets and commodity prices revealed
Maritime Economics & Logistics - - 2018
A study of the relationships between quality management practices and organizational performance in the shipping industry
Maritime Economics & Logistics - Tập 15 - Trang 1-31 - 2013
It is generally accepted that firms that pursue sound quality management practices will become more competitive due to enhanced business excellence and performance. However, relatively little research has studied the relationships between quality management practices and organizational performance in the shipping industry. We conduct this study to plug this gap in the literature. We conduct a large-scale industry survey to collect data and develop three measures of organizational performance, namely operational performance, financial performance and customer satisfaction. From the literature we identify four key quality management practices, namely top management commitment and participation, quality information and performance measurement, employee training and empowerment, and customer focus. Through regression analysis, we find that all four quality management practices are positively associated with the three empirically developed organizational performance measures. This study contributes to research by establishing the links between quality management practices and organizational performance in the shipping industry, and provides managerial insights on how shipping firms should plan, tailor and implement their quality management efforts to attain their desired organizational performance measures.
Special Issue: Ports and shipping – Issues in optimization
Maritime Economics & Logistics - Tập 13 Số 2 - Trang 99-101 - 2011
Cargo prioritization and terminal allocation problem for inland waterway disruptions
Maritime Economics & Logistics - Tập 19 - Trang 403-427 - 2017
To mitigate inland waterway disruption impacts, we introduce the cargo prioritization and terminal allocation problem (CPTAP) to minimize the total value loss of disrupted barge cargoes. CPTAP is formulated as a nonlinear binary integer program, and problems of realistic size can be efficiently and effectively solved with a genetic algorithm approach. The final solution identifies an accessible alternative terminal for each disrupted barge and the prioritized offloading turn that each barge takes at its assigned terminal. Implementation of CPTAP results in reduced cargo value loss and response time when compared with a naïve minimize distance approach.
Emissions intensity comparisons and consumption-based CO2 accounting of transportation services
Maritime Economics & Logistics - Tập 26 Số 1 - Trang 131-150 - 2024
Tổng số: 422
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 10