Journal of Marketing

Công bố khoa học tiêu biểu

* Dữ liệu chỉ mang tính chất tham khảo

Sắp xếp:  
Do Satisfied Customers Really Pay More? A Study of the Relationship between Customer Satisfaction and Willingness to Pay
Journal of Marketing - Tập 69 Số 2 - Trang 84-96 - 2005
Christian Homburg, Nicole Koschate, Wayne D. Hoyer
Two experimental studies (a lab experiment and a study involving a real usage experience over time) reveal the existence of a strong, positive impact of customer satisfaction on willingness to pay, and they provide support for a nonlinear, functional structure based on disappointment theory (i.e., an inverse S-shaped form). In addition, the second study examines dynamic aspects of the rel...... hiện toàn bộ
Does Competitive Environment Moderate the Market Orientation-Performance Relationship?
Journal of Marketing - Tập 58 Số 1 - Trang 46 - 1994
Stanley F. Slater, John C. Narver
Importance-Performance Analysis
Journal of Marketing - Tập 41 Số 1 - Trang 77-79 - 1977
John A. Martilla, John James
An easily-applied technique for measuring attribute importance and performance can further the development of effective marketing programs.
Servicescapes: The Impact of Physical Surroundings on Customers and Employees
Journal of Marketing - Tập 56 Số 2 - Trang 57-71 - 1992
Mary Jo Bitner
A typology of service organizations is presented and a conceptual framework is advanced for exploring the impact of physical surroundings on the behaviors of both customers and employees. The ability of the physical surroundings to facilitate achievement of organizational as well as marketing goals is explored. Literature from diverse disciplines provides theoretical grounding for the fra...... hiện toàn bộ
The Commodification of the American West: Marketers’ Production of Cultural Meanings at the Trade Show
Journal of Marketing - Tập 64 Số 4 - Trang 82-109 - 2000
Lisa Peñaloza
The author employs critical ethnographic methods to examine empirically marketers’ processes of producing cultural meanings at a western stock show and rodeo. Western cultural meanings and values of freedom, naturalism, competition, and family values are produced by marketers in attracting a nonranch audience; juxtaposing business, education, and entertainment; making ample references to ...... hiện toàn bộ
Determinants of Distribution Intensity
Journal of Marketing - Tập 60 Số 4 - Trang 39-51 - 1996
Gary L. Frazier, Walfried M. Lassar
Within many categories of consumer products, manufacturers differ markedly in how intensively they distribute their brands among retailers. The authors enhance understanding of why such differences in distribution intensity occur. Literature in the marketing and economics disciplines on brand and channel management, agency theory, and credible commitments, combined with extensive field in...... hiện toàn bộ
Patterns of Credible Commitments: Territory and Brand Selectivity in Industrial Distribution Channels
Journal of Marketing - Tập 61 Số 2 - Trang 19-34 - 1997
Adam J. Fein, Erin Anderson
The authors propose a new theoretical rationale that explains the paired existence of both a manufacturer's decision to limit the number of intermediaries operating in a specific geographic market and a distributor's decision to limit brand assortment in a product category. Using transaction cost reasoning, they suggest that channel selectivity agreements can be understood as interrelated...... hiện toàn bộ
Marketing and Technology: A Strategic Coalignment
Journal of Marketing - Tập 51 Số 3 - Trang 1 - 1987
Noël Capon, Rashi Glazer
Tác Động của Định Hướng Thị Trường Đến Lợi Nhuận Kinh Doanh Dịch bởi AI
Journal of Marketing - Tập 54 Số 4 - Trang 20-35 - 1990
John C. Narver, Stanley F. Slater
Các học giả và thực hành marketing đã quan sát hơn ba thập kỷ rằng hiệu suất kinh doanh bị ảnh hưởng bởi định hướng thị trường, tuy nhiên đến nay vẫn chưa có một thước đo hợp lệ cho định hướng thị trường và do đó chưa có phân tích hệ thống về tác động của nó đến hiệu suất của doanh nghiệp. Các tác giả báo cáo sự phát triển của một thước đo hợp lệ cho định hướng thị trường và phân tích tác ...... hiện toàn bộ
#định hướng thị trường #hiệu suất kinh doanh #lợi nhuận #doanh nghiệp hàng hóa #doanh nghiệp phi hàng hóa
Mô Hình Khái Niệm Về Chất Lượng Dịch Vụ Và Những Ảnh Hưởng Đến Nghiên Cứu Tương Lai Dịch bởi AI
Journal of Marketing - Tập 49 Số 4 - Trang 41-50 - 1985
A. Parasuraman, Valarie A. Zeithaml, Leonard L. Berry
Việc đạt được chất lượng trong sản phẩm và dịch vụ đã trở thành một mối quan tâm chủ yếu trong thập niên 1980. Trong khi chất lượng của hàng hóa hữu hình đã được các nhà tiếp thị mô tả và đo lường, thì chất lượng trong dịch vụ vẫn chủ yếu chưa được định nghĩa và nghiên cứu. Các tác giả cố gắng khắc phục tình trạng này bằng cách báo cáo những hiểu biết thu được từ một cuộc điều tra khám ph...... hiện toàn bộ
Tổng số: 185   
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10