Journal of Global Entrepreneurship Research

ESCI-ISI

  2251-7316

  2228-7566

 

Cơ quản chủ quản:  SpringerOpen

Lĩnh vực:
Business

Các bài báo tiêu biểu

Women entrepreneurship: research review and future directions
Tập 6 Số 1 - 2016
Vanita Yadav, Jeemol Unni
Triple Helix and academic entrepreneurial intention: understanding motivating factors for academic spin-off among young researchers
Tập 9 - Trang 1-15 - 2019
Altaf Hussain Samo, Noor Ul Huda
Academic Spin-off is receiving a growing attention in entrepreneurship research due to increase in the number of ventures coming out from academia working at universities. The role of triple helix is key among many factors that derive young researchers to establish new venture as an outcome of their research. Thus, there is a need to determine the factors that derive young researchers for venture creation in order to identify and understand the determinants of Academic Entrepreneurial Intention (AEI) and how they are influenced by different helices of Triple Helix Model (THM). This study used sample of 310 young academic researchers studying/working in different universities of Pakistan. The finding of this study highlighted that government and academia have significantly positive relationship with the academic entrepreneurial intentions of young researchers while industry has positive, but insignificant relationship. The findings of this study have implication for promoting academic spin-off from developed and developing countries context.
Examining start-up Intention of Indians through cognitive approach: a study using GEM data
Tập 7 Số 1 - 2017
Mohd Yasir Arafat, Imran Saleem
Influence of high-performance work system on employee service performance and OCB: the mediating role of resilience
Tập 9 Số 1 - 2019
Kashif Nadeem, Amir Riaz, Rizwan Qaiser Danish
Financial performance of banks in Pakistan after Merger and Acquisition
Tập 4 Số 1 - 2014
Qamar Abbas, Ahmed Imran Hunjra, Rauf I. Azam, Muhammad Ijaz, Maliha Zahid
Performance of women owned enterprises accessing credit from village credit and savings associations in Kenya
- 2014
Castro N. Gichuki, Milcah Mulu-Mutuku, Lydia Nkatha Kinuthia
Các khía cạnh ẩn giấu trong cuộc sống của các doanh nhân xã hội: phân tích nội dung Dịch bởi AI
Tập 9 Số 1 - 2019
Ruchita Pangriya
Tóm tắt

Doanh nhân xã hội đã được định nghĩa là doanh nhân với mục tiêu xã hội; doanh nhân xã hội là một tác nhân thay đổi. Tài liệu cho thấy doanh nhân xã hội được coi là một lĩnh vực nghiên cứu còn non trẻ và cần có những đánh giá quan sát kỹ lưỡng để phát triển, điều này mở ra nhiều cơ hội nghiên cứu (Hoogendoorn, Pennings, & Thurik, Báo cáo ERIM, tham khảo số ERS-2009-044-ORG, 2010; Hand & Lewis, Tạp chí Đổi mới Xã hội Stanford, 2016). Công việc về doanh nhân xã hội đang gia tăng; tuy nhiên, rất ít sự chú ý đã được dành cho các đặc điểm và yếu tố động lực cho doanh nhân xã hội. Để lấp đầy khoảng trống này, nghiên cứu này khám phá các đặc điểm và động lực của doanh nhân xã hội. Một kỹ thuật phân tích nội dung đã được sử dụng để phân tích dữ liệu. Những cuộc phỏng vấn, bài phát biểu và bài viết về chín doanh nhân xã hội đã được phân tích. Kết quả cho thấy giáo dục, trải nghiệm toàn cầu, kinh nghiệm làm việc trước đó, sự sáng tạo, sự đồng cảm, gốc rễ cộng đồng và sự hài lòng là những đặc điểm chính của một doanh nhân xã hội. Sự tự vượt lên bản thân, những ý tưởng độc đáo và đổi mới để giải quyết những vấn đề đau đầu, cảm hứng và kinh nghiệm cá nhân thúc đẩy một cá nhân trở thành doanh nhân xã hội. Kết quả của nghiên cứu này sẽ đóng góp cho thực tiễn và nghiên cứu trong lĩnh vực doanh nhân xã hội. Nghiên cứu hiện tại sẽ góp phần vào tài liệu đang phát triển nhằm giải thích hồ sơ của một doanh nhân xã hội và các yếu tố động lực.