thumbnail

Journal of Abnormal Child Psychology

  1573-2835

  0091-0627

 

 

Cơ quản chủ quản:  N/A

Phân tích ảnh hưởng

Các bài báo tiêu biểu

A Meta-analytic Review of Components Associated with Parent Training Program Effectiveness
Tập 36 Số 4 - Trang 567-589 - 2008
Jennifer W. Kaminski, Linda Anne Valle, Jill Filene, Cynthia L. Boyle
Empirically based assessment of the behavioral/emotional problems of 2- and 3- year-old children
Tập 15 Số 4 - Trang 629-650 - 1987
Thomas M. Achenbach, Craig Edelbrock, Catherine T. Howell
More than the Terrible Twos: The Nature and Severity of Behavior Problems in Clinic-Referred Preschool Children
Tập 28 - Trang 33-46 - 2000
Kate Keenan, Lauren S. Wakschlag
The primary goals of this study are to describe the nature and severity of disruptive behavior problems in clinic-referred preschoolers from low-income environments and to explore the validity of DSM-IV disruptive disorders for young children. We examine the relation between DSM-IV symptoms, standardized behavior checklists, and observational ratings as a means of exploring measurement validity in...... hiện toàn bộ
Hành vi bạo lực phản ứng và chủ động trong thời thơ ấu: Mối quan hệ với tình trạng bạn bè và các chiều kích ngữ cảnh xã hội Dịch bởi AI
Tập 17 - Trang 455-471 - 1989
Joseph M. Price, Kenneth A. Dodge
Mặc dù đã có một lượng bằng chứng tích lũy cho thấy mối liên hệ giữa hành vi bạo lực hướng về bạn bè và sự từ chối xã hội, rất ít chú ý đã được dành cho các mối quan hệ giữa các phân loại cụ thể của hành vi bạo lực và sự từ chối xã hội. Mục đích của cuộc điều tra này là xem xét mối quan hệ giữa hai phân loại hành vi bạo lực (bạo lực phản ứng và bạo lực chủ động) và tình trạng bạn bè của trẻ em tro...... hiện toàn bộ
#hành vi bạo lực #hành vi phản ứng #hành vi chủ động #tình trạng bạn bè #sự từ chối xã hội
Disruptive boys with stable and unstable high fighting behavior patterns during junior elementary school
- 1991
Richard E. Tremblay, Rolf Loeber, Claude Gagnon, Pierre Charlebois, Serge Larivée, Marc Leblanc
The pupil evaluation inventory
Tập 4 Số 1 - Trang 83-97 - 1976
Eugene G. Pekarik, Ronald J. Prinz, Diane E. Liebert, Sheldon Weintraub, John M. Neale
Deficient inhibitory control in attention deficit hyperactivity disorder
- 1995
Russell Schachar, Rosemary Tannock, Michael Marriott, Gordon D. Logan
Social-cognitive and cognitive correlates of depression in children
Tập 12 Số 4 - Trang 605-620 - 1984
Nadine J. Kaslow, Lynn P. Rehm, Alexander W. Siegel
Developmental theories of parental contributors to antisocial behavior
Tập 21 Số 5 - Trang 493-518 - 1993
Daniel S. Shaw, Richard Q. Bell