International Journal of Behavioral Development

SCOPUS (1978-2023)SSCI-ISI

  0165-0254

  1464-0651

  Anh Quốc

Cơ quản chủ quản:  SAGE Publications Ltd

Lĩnh vực:
Life-span and Life-course StudiesSocial PsychologyDevelopmental and Educational PsychologySocial Sciences (miscellaneous)Developmental NeuroscienceEducation

Các bài báo tiêu biểu

The Actor–Partner Interdependence Model: A model of bidirectional effects in developmental studies
Tập 29 Số 2 - Trang 101-109 - 2005
William L. Cook, David A. Kenny
The actor–partner interdependence model (APIM) is a model of dyadic relationships that integrates a conceptual view of interdependence with the appropriate statistical techniques for measuring and testing it. In this article we present the APIM as a general, longitudinal model for measuring bidirectional effects in interpersonal relationships. We also present three different approaches to...... hiện toàn bộ
Môi Trường Phát Triển: Một Khái Niệm Tại Giao Diện Giữa Trẻ Em và Văn Hóa Dịch bởi AI
Tập 9 Số 4 - Trang 545-569 - 1986
Charles M. Super, Sara Harkness
Các tiếp cận nhân học về phát triển con người chủ yếu hướng đến người trưởng thành đã được xã hội hóa, mà không chú ý đến việc hiểu các quy trình phát triển. Ngược lại, tâm lý học phát triển truyền thống thường quan tâm đến một đứa trẻ mang tính chất không có ngữ cảnh, 'khái quát'. Sau một cái nhìn lịch sử ngắn gọn, 'môi trường phát triển' được giới thiệu như một khuôn khổ để khảo sát các...... hiện toàn bộ
The development of aggressive behaviour during childhood: What have we learned in the past century?
Tập 24 Số 2 - Trang 129-141 - 2000
Richard E. Tremblay
Research on human aggression has been a flourishing industry in the 20th century. As the attention shifted from an instinctual paradigm to a drive paradigm and a social learning paradigm, what have we learned on the development of aggressive behaviour during childhood? Are children born with an aggressive instinct or do they have to learn to aggress?This question has deep philosophical ro...... hiện toàn bộ
Disentangling the “whys” from the “whats” of aggressive behaviour
Tập 27 Số 2 - Trang 122-133 - 2003
Todd D. Little, Christopher C. Henrich, Stephanie Jones, Patricia H. Hawley
We examined the validity of a measurement system for the study of aggression that distinguishes among four principle dimensions of aggressive behaviour: overt and relational aggression (i.e., the “whats”) and instrumental and reactive aggression (i.e., the “whys”). The sample comprised 1723 adolescents (Grades 5 through 10) from Berlin, Germany. The internal validity of the measurement sy...... hiện toàn bộ
Estimating and interpreting latent variable interactions
Tập 39 Số 1 - Trang 87-96 - 2015
Julie Maslowsky, Justin Jager, Douglas Hemken
Latent variables are common in psychological research. Research questions involving the interaction of two variables are likewise quite common. Methods for estimating and interpreting interactions between latent variables within a structural equation modeling framework have recently become available. The latent moderated structural equations (LMS) method is one that is built into Mplus so...... hiện toàn bộ
Bullying: Are researchers and children/youth talking about the same thing?
Tập 32 Số 6 - Trang 486-495 - 2008
Tracy Vaillancourt, Patricia McDougall, Shelley Hymel, Amanda Krygsman, Jessie Miller, Kelley Stiver, Clinton Davis
Given the rapid increase in studies of bullying and peer harassment among youth, it becomes important to understand just what is being researched. This study explored whether the themes that emerged from children's definitions of bullying were consistent with theoretical and methodological operationalizations within the research literature, and whether the provision of a definition when a...... hiện toàn bộ
Counteracting bullying in Finland: The KiVa program and its effects on different forms of being bullied
Tập 35 Số 5 - Trang 405-411 - 2011
Christina Salmivalli, Antti Kärnä, Elisa Poskiparta
In 2006, the Finnish Ministry of Education mandated our research group to develop an antibullying program for comprehensive schools. The new program, KiVa, includes both universal and indicated actions to reduce bullying. The present study reports the effects of KiVa on nine different forms of being bullied in a sample of 5,651 fourth to sixth graders from 78 schools (39 intervention, 39 ...... hiện toàn bộ
Resiliency factors predicting psychological adjustment after political violence among Palestinian children
Tập 25 Số 3 - Trang 256-267 - 2001
Raija‐Leena Punamäki, Samir Qouta, Eyad El‐Sarraj
The effects of cognitive capacity, perceived parenting, traumatic events, and activity, which were ” rst measured in the midst of the political violence of the Intifada in 1993, were examined on post-traumatic stress disorder (PTSD), emotional disorders, school performance, and neuroticism three years later in more peaceful conditions among 86 Palestinian children of 14.04 ± 0.79 years of...... hiện toàn bộ
Giữa độ tuổi trung niên như một giai đoạn then chốt trong quá trình sống Dịch bởi AI
Tập 39 Số 1 - Trang 20-31 - 2015
Margie E. Lachman, Salom M. Teshale, Stefan Agrigoroaei
Chúng tôi cung cấp bằng chứng về tính đa chiều, sự biến đổi và khả năng thay đổi trong bản chất và phương hướng của sự thay đổi trong sức khỏe thể chất, chức năng nhận thức và hạnh phúc trong giai đoạn giữa của cuộc đời. Bức tranh về hạnh phúc ở độ tuổi trung niên dựa trên các dữ liệu dài hạn từ nghiên cứu Midlife in the United States (MIDUS) tích cực hơn nhiều so với những gì đã thể hiện...... hiện toàn bộ
#sức khỏe thể chất #chức năng nhận thức #hạnh phúc #độ tuổi trung niên #khả năng chống chịu
Gender differences in and risk factors for depression in adolescence: A 4-year longitudinal study
Tập 28 Số 1 - Trang 16-25 - 2004
Nancy L. Galambos, Bonnie J. Leadbeater, Erin T. Barker
The current study used longitudinal data (N 1/4 1322; 648 males, 674 females) from adolescents ages 12 to 19 years (in 1994) to investigate gender differences in and risk factors for depressive symptoms and major depressive episodes (MDEs). The sample had participated in three waves of Canada’s National Population Health Survey (1994, 1996, and 1998). Results showed that although there wa...... hiện toàn bộ