thumbnail

Cognitive Development

SSCI-ISI SCOPUS (1986-2023)

  0885-2014

 

 

Cơ quản chủ quản:  ELSEVIER SCIENCE INC , Elsevier Ltd.

Lĩnh vực:
Developmental and Educational PsychologyExperimental and Cognitive Psychology

Các bài báo tiêu biểu

Mother-child conversations about the past: Relationships of style and memory over time
Tập 8 Số 4 - Trang 403-430 - 1993
Elaine Reese, Catherıne A. Haden, Robyn Fıvush
“Did you have fun?”
Tập 16 Số 2 - Trang 693-715 - 2001
Qi Wang
Theory of mind finds its Piagetian perspective: why alternative naming comes with understanding belief
Tập 17 Số 3-4 - Trang 1451-1472 - 2002
Josef Perner, Sandra Stummer, Manuel Sprung, Martin Doherty
Predicting children's literacy from mother-child conversations
Tập 10 Số 3 - Trang 381-405 - 1995
Elaine Reese
Opening windows into the mind: mothers’ preferences for mental state explanations and children’s theory of mind
Tập 18 Số 3 - Trang 399-429 - 2003
Candida C. Peterson, Virginia Slaughter
Young children's understanding of the correspondence between a scale model and a larger space
Tập 4 Số 2 - Trang 121-139 - 1989
Judy S. DeLoache
“Pretend you didn't know”: Preschoolers' talk about mental states in pretend play
Tập 12 Số 4 - Trang 477-497 - 1997
Claire Hughes, Judy Dunn
Knowledge of goals and plans in the on-line narration of events
Tập 7 Số 2 - Trang 133-170 - 1992
Tom Trabasso, Nancy L. Stein, Philip C. Rodkin, Margaret P. Munger, Camille R. Baughn
Do maternal interaction and early language predict phonological awareness in 3- to 4-year-olds?
Tập 17 Số 1 - Trang 1133-1155 - 2002
Maarit Silvén, Pekka Niemi, Marinus Voeten
The effects of question clarification and memory aids on young children's performance on appearance-reality tasks
Tập 2 - Trang 127-144 - 1987
John H. Flavell, Frances L. Green, Kelly E. Wahl, Eleanor R. Flavell