Canadian Modern Language Review

SCOPUS (1996-2023)SSCI-ISI

  0008-4506

  1710-1131

  Canada

Cơ quản chủ quản:  University of Toronto Press , UNIV TORONTO PRESS INC

Lĩnh vực:
EducationLinguistics and Language

Các bài báo tiêu biểu

How Large a Vocabulary is Needed For Reading and Listening?
Tập 63 Số 1 - Trang 59-82 - 2006
Paul Nation
This article has two goals: to report on the trialling of fourteen 1,000 word-family lists made from the British National Corpus, and to use these lists to see what vocabulary size is needed for unassisted comprehension of written and spoken English. The trialling showed that the lists were properly sequenced and there were no glaring omissions from the lists. If 98% coverage of a text is...... hiện toàn bộ
Assessing Second Language Vocabulary Knowledge: Depth Versus Breadth
Tập 53 Số 1 - Trang 13-40 - 1996
Marjorie Bingham Wesche, T. Sima Paribakht
Most research on the acquisition of second language vocabulary has depended on estimates of vocabulary size, or 'breadth' measures, rather than on estimates of 'depth' defined either in terms of kinds of knowledge of specific words or in terms of degrees of such knowledge. Breadth tests provide rough comparative estimates of individuals' overall vocabulary knowledge, useful for such purpo...... hiện toàn bộ
Đánh giá vai trò của độ sâu và bề rộng của kiến thức từ vựng trong khả năng đọc hiểu Dịch bởi AI
Tập 56 Số 2 - Trang 282-308 - 1999
David D. Qian
Nghiên cứu thực nghiệm này đã khám phá mối quan hệ giữa độ sâu và bề rộng của kiến thức từ vựng và khả năng đọc hiểu trong tiếng Anh như một ngôn ngữ thứ hai (ESL). Bằng cách sử dụng các phân tích đa biến, nghiên cứu đã kiểm tra vai trò của độ sâu và bề rộng của kiến thức từ vựng trong việc đánh giá hiệu suất của một nhóm người học ESL trẻ tuổi với kích thước từ vựng tối thiểu là 3.000 gi...... hiện toàn bộ
Talking in Order to Learn: Willingness to Communicate and Intensive Language Programs
Tập 59 Số 4 - Trang 589-608 - 2003
Peter D. MacIntyre, Susan Baker, Richard Clément, Leslie A. Donovan
Immersion and other intensive language programs produce both linguistic and non-linguistic outcomes. A principal non-linguistic outcome would be a willingness to communicate in the second language (L2), given the opportunity. Both increasing perceived competence and lowering anxiety help to foster a willingness to communicate. These variables are related to motivation for language learnin...... hiện toàn bộ
Intrinsic, Extrinsic, and Integrative Orientations of French Canadian Learners of English
Tập 57 Số 3 - Trang 424-442 - 2001
Kimberly A. Noels, Richard Clément, Luc G. Pelletier
The present study had two purposes: (a) to replicate previous research on intrinsic and extrinsic motivation for language learning in French Canadian students of English, and (b) to consider the relations between intrinsic and extrinsic motivation and the integrative orientation. Québécois university students (N = 59) in a summer English immersion course completed a questionnaire addressi...... hiện toàn bộ
What Do ESL Students Say About Their Accents?
Tập 59 Số 4 - Trang 547-567 - 2003
Tracey M. Derwing
This study concerns adult immigrants' perceptions of their own pronunciation problems and the consequences of speaking with a foreign accent. Interviews were conducted with 100 intermediate proficiency ESL students (58 of whom belonged to a visible minority). Over half the respondents felt that pronunciation played a role in their communication problems, yet when asked what their pronunci...... hiện toàn bộ