VNU Journal of Science: Education Research

Công bố khoa học tiêu biểu

* Dữ liệu chỉ mang tính chất tham khảo

Sắp xếp:  
Các yếu tố dự đoán khả năng thích ứng của sinh viên tham gia khóa học Giáo dục Quốc phòng và An ninh tại Trung tâm Đào tạo Quốc phòng và An ninh VNU Dịch bởi AI
VNU Journal of Science: Education Research - Tập 39 Số 1S - Trang - 2023
Nguyen Thi Phuong Thao, Nguyen Thi Lan Anh
Khả năng thích ứng là rất quan trọng đối với tất cả sinh viên tham gia vào các trường đại học. Sinh viên có khả năng thích ứng tốt và nhanh chóng sẽ giúp phát huy điểm mạnh của bản thân và đạt được kết quả học tập cao. Nghiên cứu nhằm phân tích khả năng thích ứng của sinh viên tham gia khóa học Giáo dục Quốc phòng và An ninh tại Trung tâm Đào tạo Quốc phòng và An ninh VNU, cũng như phân tích các y...... hiện toàn bộ
#khả năng thích ứng #sinh viên #Giáo dục Quốc phòng và An ninh #yếu tố dự đoán #Trung tâm Đào tạo Quốc phòng và An ninh VNU
Assessment of High School Students’ Developmental Competencies: An Overview and a Proposal for Vietnam
VNU Journal of Science: Education Research - Tập 41 Số 2 - Trang - 2025
Le Thai Hung, Le Thi Hoang Ha, Tran Thi Thu Huong, Trinh Hong Linh, Pham Thuy Trinh
University admissions through entrance examinations assessing student competencies have become increasingly prevalent in recent years in Vietnam. These so-called competence-based assessments are predominantly designed based on students’ mastery of the high school curriculum. However, “developmental competencies” - such as critical thinking and problem-solving-are widely recognised as essential ski...... hiện toàn bộ
Teacher Quality to Meet the General Education Program
VNU Journal of Science: Education Research - - 2022
Lu Thi Mai Oanh, Le Ngoc Hung, Nguyen Quy Thanh, Nguyen Phuong Huyen
The quality of educators is a crucial foundation, which partly plays a decisive role in determining the quality and effectiveness of pedagogical activities and improving the eduational quality to meet the requirement of the General Education Program 2018. The research assesses the quality of teachers based on survey data of a sample collection of 651 teachers from three provinces including Hanoi, ...... hiện toàn bộ
The Causes of Passiveness in Learning of Vietnamese Students
VNU Journal of Science: Education Research - Tập 29 Số 2 - Trang - 2013
Trần Thị Tuyết
Abstract: This article deals with the passive learning style adopted by many students in the higher education system in Vietnam. This learning style is claimed as no longer inappropriate, or even dangerous for the development of students in the contemporary society, especially at work and in life after graduation. One of the common explanations for this passiveness is the cultural features of the ...... hiện toàn bộ
Learning-Oriented Assessment in Higher Education: From Theory to Practice in Developing Vietnamese Students' Competencies
VNU Journal of Science: Education Research - Tập 41 Số 3 - Trang - 2025
Tran Thi Thanh Ha, Le Thai Hung
The Management of Nurturing, Child Care for Children Aged 18 to 36 Months Using a Participatory Approach: A Case Study of Preschools in Thanh Hoa Province
VNU Journal of Science: Education Research - - Trang - 2023
Hoang Thi Sinh Thai, Bui Thi Phuong
In the education system, each level of education has its own characteristics and must be given special attention, including preschool education, which is the first stage of personality formation and understanding of each person, so it must be considered a key educational task, the top priority in the national education system. Through going to school, children will be comprehensively developed in ...... hiện toàn bộ
Inclusive Education: Enhancing Social Integration and Academic Achievement for Students With and Without Learning Disabilities Aged 5 to 14
VNU Journal of Science: Education Research - - Trang - 2023
TÂN HUỲNH, Nam Thi Thuy Nguyen
Inclusive education is recognized as essential for fostering the holistic development of children, irrespective of their abilities or limitations. This paper examines the effects of inclusive education on students with learning disabilities (SWLD) and students without learning disabilities (SWOLD) in Southern Vietnam, focusing on its impact on social integration and academic achievement. The study...... hiện toàn bộ
Factors Affecting Career Choices of Students in Private High Schools in Ho Chi Minh City
VNU Journal of Science: Education Research - - Trang - 2023
Truong Tan Dat, Tran Quoc Giang
This article comprehensively examines the factors influencing career decisions of students in private high schools in Ho Chi Minh City. Using both qualitative and quantitative research methods, the study reveals that students' career choices are shaped by personal factors, such as passion, self-assessment abilities, independence, and are strongly influenced by family, school, and social environmen...... hiện toàn bộ
Xem xét cách thức áp dụng phương pháp giao tiếp trong việc dạy ngữ pháp cho sinh viên năm ba tại Học viện Kỹ thuật Quân sự Dịch bởi AI
VNU Journal of Science: Education Research - Tập 32 Số 4 - Trang - 2016
Nguyen Thi Ngoc Trang
Tóm tắt:Nghiên cứu này nhằm xem xét cách thức Phương pháp Giao tiếp Ngôn ngữ (CLT) có thể được áp dụng để nâng cao chất lượng dạy và học ngữ pháp tại Học viện Kỹ thuật Quân sự (MTA). Để đạt được mục tiêu, hai công cụ đã được sử dụng: bảng hỏi khảo sát và quan sát lớp học. Các kết quả cho thấy cả giáo viên và sinh viên đều khá tích cực về việc dạy và học ngữ pháp, nhưng vẫn còn một khoảng cách lớn ...... hiện toàn bộ
#Phương pháp giao tiếp ngôn ngữ #ngữ pháp #các trường đại học không chuyên Anh.
Supplementary Activities Augmenting the General English Program in Higher Education: Student Engagement and Teachers’ Perspectives
VNU Journal of Science: Education Research - - Trang - 2023
Pham Huy Cuong, Vo Trong Nghia
Given the diverse availability of affordances and learning opportunities in multiple settings, language learning is no longer confined to classroom boundaries. With teachers’ scaffolding and support, learners can develop autonomous learning strategies drawing on the resources within and beyond traditional classrooms. This study aims to explore teachers’ perspectives on the value of supplementary l...... hiện toàn bộ
Tổng số: 84   
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9