VNU Journal of Science: Education Research

Công bố khoa học tiêu biểu

* Dữ liệu chỉ mang tính chất tham khảo

Sắp xếp:  
Các yếu tố dự đoán khả năng thích ứng của sinh viên tham gia khóa học Giáo dục Quốc phòng và An ninh tại Trung tâm Đào tạo Quốc phòng và An ninh VNU Dịch bởi AI
VNU Journal of Science: Education Research - Tập 39 Số 1S - Trang - 2023
Nguyen Thi Phuong Thao, Nguyen Thi Lan Anh
Khả năng thích ứng là rất quan trọng đối với tất cả sinh viên tham gia vào các trường đại học. Sinh viên có khả năng thích ứng tốt và nhanh chóng sẽ giúp phát huy điểm mạnh của bản thân và đạt được kết quả học tập cao. Nghiên cứu nhằm phân tích khả năng thích ứng của sinh viên tham gia khóa học Giáo dục Quốc phòng và An ninh tại Trung tâm Đào tạo Quốc phòng và An ninh VNU, cũng như phân tích các y...... hiện toàn bộ
#khả năng thích ứng #sinh viên #Giáo dục Quốc phòng và An ninh #yếu tố dự đoán #Trung tâm Đào tạo Quốc phòng và An ninh VNU
Yếu tố ảnh hưởng đến hiệu quả giảng dạy của giảng viên
VNU Journal of Science: Education Research - Tập 33 Số 2 - Trang - 2017
Nguyen Thi Phuong Thao, Vo Van Kiet
Hiệu quả giảng dạy của giảng viên được xem là yếu tố quan trọng quyết định chất lượng giáo dục đại học. Một khi giảng viên thỏa mãn, yêu thích với công việc của mình, họ sẵn sàng phấn đấu hết mình để công việc ngày một tốt hơn, điều này góp phần vào sự thành công của một trường đại học, đồng thời xây dựng được nguồn nhân lực có trình độ phục vụ cho đất nước. Mục tiêu của nghiên cứu này nhằm xác đị...... hiện toàn bộ
Integrating Literature and History in the Current Upper-secondary School Curriculum
VNU Journal of Science: Education Research - Tập 33 Số 1 - Trang - 2017
Nguyen Duc Can, Le Thoi Tan
Based on the theory of approaching literature-history knowledge in an interdisciplinary manner, this article conceptualizes and demonstrates the organic interrelations between the "branches" of literature and those of history to contribute to the development of an outcome-based curriculum with interdisciplinary knowledge and help improve the quality of upper-secondary school teacher training. ...... hiện toàn bộ
Teacher Education Integrated Curriculum Mobility: Perspectives for Asean Countries
VNU Journal of Science: Education Research - Tập 32 Số 4 - Trang - 2016
Ton Quang Cuong, Koji Tsuji, Sapto Ashardianto, Tomoyoshi Komiyama, Jun Nomura, Satoko Baba, Ryugo Oshima
Abstract:In today’s multicultural and interconnected communities, there are obvious benefits to  promote the number of “internationalization components” of teacher education program to communicate with global and regional context. The process of renewing curricula focuses on new integrated conception of curriculum development, on a structural and process level (modularization, interdisciplinary st...... hiện toàn bộ
Factors Affecting the Scientific Capacity of Lecturers at Hanoi University
VNU Journal of Science: Education Research - - 2023
Le Thi Thuong
The purpose of this paper is to find out the factors affecting the scientific capacity of lecturers (scientific research capacity and scientific guidance capacity) of Hanoi University lecturers. The study collected opinions from 113 lecturers using a quantitative questionnaire with 16 variables, of which 07 measures research capacity, 02 measures instruct capacity and 07 variables measures influen...... hiện toàn bộ
Xem xét cách thức áp dụng phương pháp giao tiếp trong việc dạy ngữ pháp cho sinh viên năm ba tại Học viện Kỹ thuật Quân sự Dịch bởi AI
VNU Journal of Science: Education Research - Tập 32 Số 4 - Trang - 2016
Nguyen Thi Ngoc Trang
Tóm tắt:Nghiên cứu này nhằm xem xét cách thức Phương pháp Giao tiếp Ngôn ngữ (CLT) có thể được áp dụng để nâng cao chất lượng dạy và học ngữ pháp tại Học viện Kỹ thuật Quân sự (MTA). Để đạt được mục tiêu, hai công cụ đã được sử dụng: bảng hỏi khảo sát và quan sát lớp học. Các kết quả cho thấy cả giáo viên và sinh viên đều khá tích cực về việc dạy và học ngữ pháp, nhưng vẫn còn một khoảng cách lớn ...... hiện toàn bộ
#Phương pháp giao tiếp ngôn ngữ #ngữ pháp #các trường đại học không chuyên Anh.
A Quantitative Survey on Students Majoring in Preschool Education to Build Vocational Practice Program
VNU Journal of Science: Education Research - - Trang - 2023
Ho Thi Tuong Van, Pham Phuoc Manh
In order to build a vocational practice program for students majoring in preschool education at the college level according to the connection model between pedagogical schools (colleges of preschool education) and kindergartens (preschools), the authors have the study in 2 years (from 2023 to 2024) based on previous studies by many different authors and the authors ourselves. The surveys in the pl...... hiện toàn bộ
Using Kotobee Author Software to Design Integrated Topic E-books and Using them in Teaching Chemisitry
VNU Journal of Science: Education Research - - 2019
Vu Thi Thu Hoai
At present, with the development of computer science and in the context of the fourth industrial revolution, technology products are used in all fields. In the field of education, more and more pieces of software and applications that support teaching are created, and one of them is e-books. E-books are documents which can flexibly and efficiently provide students with information and instructions...... hiện toàn bộ
Some Issues of E-pedagogy: A Case Study at University of Education (VNU-UED)
VNU Journal of Science: Education Research - Tập 30 Số 1 - Trang - 2014
Tôn Quang Cường, Phạm Kim Chung, Đào Thị Hoa Mai
Abstract: In 2010 the first e-learning courses had been held to train teachers (Bachelor level) and the educational managers (Master degree) at the University of Education, Vietnam National University, Hanoi (VNU-UED). The application of the non-traditional mode in this teaching approach has created a number of changes in deploying the pedagogial activities and learning environment. These courses ...... hiện toàn bộ
Comprehensive Education in The Management of First - Year Students at VNU National Defense and Security Training Center
VNU Journal of Science: Education Research - Tập 39 Số 1S - Trang - 2023
Duong Tuan anh, Le Van Duan
Understanding the importance of comprehensive education, the direction of the National University of Hanoi until March 2023 is to develop a comprehensive education model for first-year students at the Vietnam National University, Hanoi - Hoa Lac. This initiative is being led by the Director of the Vietnam National University, Hanoi, Le Quan, will be implemented from the first semester of the acade...... hiện toàn bộ
Tổng số: 61   
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7