VNU Journal of Science: Education Research

Công bố khoa học tiêu biểu

* Dữ liệu chỉ mang tính chất tham khảo

Sắp xếp:  
Yếu tố ảnh hưởng đến hiệu quả giảng dạy của giảng viên
VNU Journal of Science: Education Research - Tập 33 Số 2 - Trang - 2017
Nguyen Thi Phuong Thao, Vo Van Kiet
Hiệu quả giảng dạy của giảng viên được xem là yếu tố quan trọng quyết định chất lượng giáo dục đại học. Một khi giảng viên thỏa mãn, yêu thích với công việc của mình, họ sẵn sàng phấn đấu hết mình để công việc ngày một tốt hơn, điều này góp phần vào sự thành công của một trường đại học, đồng thời xây dựng được nguồn nhân lực có trình độ phục vụ cho đất nước. Mục tiêu của nghiên cứu này nhằm xác đị...... hiện toàn bộ
Các yếu tố dự đoán khả năng thích ứng của sinh viên tham gia khóa học Giáo dục Quốc phòng và An ninh tại Trung tâm Đào tạo Quốc phòng và An ninh VNU Dịch bởi AI
VNU Journal of Science: Education Research - Tập 39 Số 1S - Trang - 2023
Nguyen Thi Phuong Thao, Nguyen Thi Lan Anh
Khả năng thích ứng là rất quan trọng đối với tất cả sinh viên tham gia vào các trường đại học. Sinh viên có khả năng thích ứng tốt và nhanh chóng sẽ giúp phát huy điểm mạnh của bản thân và đạt được kết quả học tập cao. Nghiên cứu nhằm phân tích khả năng thích ứng của sinh viên tham gia khóa học Giáo dục Quốc phòng và An ninh tại Trung tâm Đào tạo Quốc phòng và An ninh VNU, cũng như phân tích các y...... hiện toàn bộ
#khả năng thích ứng #sinh viên #Giáo dục Quốc phòng và An ninh #yếu tố dự đoán #Trung tâm Đào tạo Quốc phòng và An ninh VNU
An Analysis of Demographic Characteristics of Students at Risk for Learning Disorders in Nam Dinh Provincevince
VNU Journal of Science: Education Research - Tập 40 Số 4 - Trang - 2024
Tran Thanh Nam, Tran Van Cong, Nguyen Thi Hoai Phuong, Le Huy Duong
Understanding early signs of learning disorders since children were in preschool combined with popular demographic characteristics helps detect and intervene on time and reduces harmful effects on their development. 554 parents and 38 homeroom teachers of grade 1st and 2nd students in Nam Dinh province participated in this study to describe family members, development, and academic achievement of ...... hiện toàn bộ
A Comparative Analysis of Teacher Education Pathways: United States vs. Vietnam
VNU Journal of Science: Education Research - Tập 40 Số 4 - Trang - 2024
Doan Nguyet Linh, Randy L. Bell
This report provides a comparative analysis of teacher education pathways in the United States and Vietnam, focusing on the diversity of options and requirements, advanced educational attainment of novice teachers, and their subject assignments. Both countries offer traditional undergraduate and postgraduate pathways, and the U.S. offers alternative pathways. Traditional programs in the U.S. typic...... hiện toàn bộ
Teacher Quality to Meet the General Education Program
VNU Journal of Science: Education Research - - 2022
Lu Thi Mai Oanh, Le Ngoc Hung, Nguyen Quy Thanh, Nguyen Phuong Huyen
The quality of educators is a crucial foundation, which partly plays a decisive role in determining the quality and effectiveness of pedagogical activities and improving the eduational quality to meet the requirement of the General Education Program 2018. The research assesses the quality of teachers based on survey data of a sample collection of 651 teachers from three provinces including Hanoi, ...... hiện toàn bộ
The Causes of Passiveness in Learning of Vietnamese Students
VNU Journal of Science: Education Research - Tập 29 Số 2 - Trang - 2013
Trần Thị Tuyết
Abstract: This article deals with the passive learning style adopted by many students in the higher education system in Vietnam. This learning style is claimed as no longer inappropriate, or even dangerous for the development of students in the contemporary society, especially at work and in life after graduation. One of the common explanations for this passiveness is the cultural features of the ...... hiện toàn bộ
The Management of Nurturing, Child Care for Children Aged 18 to 36 Months Using a Participatory Approach: A Case Study of Preschools in Thanh Hoa Province
VNU Journal of Science: Education Research - - Trang - 2023
Hoang Thi Sinh Thai, Bui Thi Phuong
In the education system, each level of education has its own characteristics and must be given special attention, including preschool education, which is the first stage of personality formation and understanding of each person, so it must be considered a key educational task, the top priority in the national education system. Through going to school, children will be comprehensively developed in ...... hiện toàn bộ
Introducing a Cutting-Edge Dataset: Revealing Key Factors in Student Academic Outcomes and Learning Processes
VNU Journal of Science: Education Research - - Trang - 2023
Nguyen Thi Kim Son, Nguyen Hong Hoa, Hoang Thi Thu Trang, Tran Quynh Ngan
This paper presents an educational dataset that consolidates various aspects of educational science. The purpose of this study is to illuminate the factors that impact students’ learning experiences before and during their time at university. This dataset was designed to support research in educational science, including the application of machine learning and deep learning models to predict stude...... hiện toàn bộ
Inclusive Education: Enhancing Social Integration and Academic Achievement for Students With and Without Learning Disabilities Aged 5 to 14
VNU Journal of Science: Education Research - - Trang - 2023
TÂN HUỲNH, Nam Thi Thuy Nguyen
Inclusive education is recognized as essential for fostering the holistic development of children, irrespective of their abilities or limitations. This paper examines the effects of inclusive education on students with learning disabilities (SWLD) and students without learning disabilities (SWOLD) in Southern Vietnam, focusing on its impact on social integration and academic achievement. The study...... hiện toàn bộ
Factors Affecting Career Choices of Students in Private High Schools in Ho Chi Minh City
VNU Journal of Science: Education Research - - Trang - 2023
Truong Tan Dat, Tran Quoc Giang
This article comprehensively examines the factors influencing career decisions of students in private high schools in Ho Chi Minh City. Using both qualitative and quantitative research methods, the study reveals that students' career choices are shaped by personal factors, such as passion, self-assessment abilities, independence, and are strongly influenced by family, school, and social environmen...... hiện toàn bộ
Tổng số: 77   
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8