Vehicle Routing with Stochastic Demands: Properties and Solution FrameworksTransportation Science - Tập 23 Số 3 - Trang 166-176 - 1989
Moshe Dror, Gilbert Laporte, Pierre Trudeau
This paper considers the vehicle routing problem with stochastic demands. The objective is to provide an overview of this problem, and to examine a variety of solution methodologies. The concepts and the main issues are reviewed along with some properties of optimal solutions. The existing stochastic mathematical programming formulations are presented and compared and a new formulation is...... hiện toàn bộ
Continuous Facility Location with Backbone Network CostsTransportation Science - Tập 49 Số 3 - Trang 433-451 - 2015
John Gunnar Carlsson, Jiadong Fan
We consider a continuous facility location problem in which our objective is to minimize the weighted sum of three costs: (1) fixed costs from installing the facilities, (2) backbone network costs incurred from connecting the facilities to each other, and (3) transportation costs incurred from providing services from the facilities to the service region. We first analyze the limiting beha...... hiện toàn bộ
A Study of Demand Stochasticity in Service Network DesignTransportation Science - Tập 43 Số 2 - Trang 144-157 - 2009
Arnt-Gunnar Lium, Teodor Gabriel Crainic, Stein W. Wallace
The objective of this paper is to investigate the importance of introducing stochastic elements into service network design formulations. To offer insights into this issue, we take a basic version of the problem in which periodic schedules are built for a number of vehicles and where only the demand may vary stochastically. We study how solutions based on uncertain demand differ from solu...... hiện toàn bộ
The Team/Fleet Models for Simultaneous Facility and Equipment SitingTransportation Science - Tập 13 Số 2 - Trang 163-175 - 1979
David A. Schilling, D. Jack Elzinga, Jared L. Cohon, Richard L. Church, Charles ReVelle
A number of new location models which utilize the notion of coverage were developed, tested and utilized in a study of the Baltimore City Fire Protection System. These models extend the location decision to include not only specification of the sites of the basic facilities but also the distribution of specialized equipment and/or manpower among those sites. They are seen as more realisti...... hiện toàn bộ
Vấn Đề Định Vị Tối Đa Khả Năng Sẵn Có Dịch bởi AI Transportation Science - Tập 23 Số 3 - Trang 192-200 - 1989
Charles ReVelle, Kathleen Hogan
Một phiên bản xác suất của vấn đề định vị tối đa bao phủ được giới thiệu ở đây. Vấn đề tối đa hóa khả năng sẵn có (MALP) đặt p máy chủ ở những vị trí nhằm tối đa hóa dân số có khả năng tìm thấy một máy chủ sẵn có trong thời gian tiêu chuẩn với độ tin cậy α. Vấn đề tối đa hóa khả năng sẵn có dựa trên vấn đề bao phủ tập định vị xác suất về mặt khái niệm và trên các mô hình bao phủ sao lưu v...... hiện toàn bộ
#vấn đề định vị #tối đa hóa khả năng sẵn có #lập trình tuyến tính #mạng lưới vận tải #thành phố Baltimore
Mô Hình và Thuật Toán cho Các Vấn Đề Phân Bổ Giao Thông Động Dịch bởi AI Transportation Science - Tập 12 Số 3 - Trang 183-199 - 1978
Deepak K. Merchant, George L. Nemhauser
Một mô hình thời gian rời rạc được trình bày cho bài toán phân bổ giao thông động với một điểm đến duy nhất. Sự ùn tắc được xử lý rõ ràng trong các phương trình lưu lượng. Mô hình là một bài toán lập trình toán học phi tuyến tính và phi lồi. Một phiên bản tuyến tính từng đoạn của mô hình, với một số giả định bổ sung về hàm mục tiêu, có thể được giải cho nghiệm toàn cục bằng cách sử dụng t...... hiện toàn bộ
#Phân bổ giao thông #Mô hình thời gian rời rạc #Tối ưu hóa #Thuật toán simplex #Cấu trúc bậc thang
Joint Planning of Fleet Deployment, Speed Optimization, and Cargo Allocation for Liner ShippingTransportation Science - Tập 49 Số 4 - Trang 922-938 - 2015
Jun Xia, Kevin X. Li, Hong Ma, Zhou Xu
In this paper, we study a comprehensive model that addresses fleet deployment, speed optimization, and cargo allocation jointly, so as to maximize total profits at the strategic level. Our model considers a general fuel consumption function that depends on speed and load. To overcome intractability caused by nonlinear terms, we further separate fuel cost into two terms associated with shi...... hiện toàn bộ
A Base Integer Programming Model and Benchmark Suite for Liner-Shipping Network DesignTransportation Science - Tập 48 Số 2 - Trang 281-312 - 2014
Berit Dangaard Brouer, J. Fernando Alvarez, Christian Edinger Munk Plum, David Pisinger, Mikkel M. Sigurd
The liner-shipping network design problem is to create a set of nonsimple cyclic sailing routes for a designated fleet of container vessels that jointly transports multiple commodities. The objective is to maximize the revenue of cargo transport while minimizing the costs of operation. The potential for making cost-effective and energy-efficient liner-shipping networks using operations re...... hiện toàn bộ
An Efficient Algorithm for Dynamic Traffic Equilibrium Assignment with QueuesTransportation Science - Tập 35 Số 4 - Trang 389-404 - 2001
Takashi Akamatsu
This paper presents an efficient algorithm for solving the dynamic user equilibrium (DUE) traffic assignment with a one-to-many origin-destination (OD) pattern. To achieve the efficiency of the algorithm, we employ the following three strategies. First, we exploit the decomposition property of the DUE assignment with respect to the departure time from an origin; we consider the algorithm ...... hiện toàn bộ
Schedule Delay and Departure Time Decisions in a Deterministic ModelTransportation Science - Tập 15 Số 1 - Trang 62-77 - 1981
Chris Hendrickson, George Kocur
We develop a simple approach for modeling schedule delay in a deterministic setting based on user equilibrium concepts and deterministic queuing theory. Several cases of peak period commuting or travel to scheduled events (such as sporting events) are analyzed as illustrations. The results demonstrate the importance of schedule delay for departure time decisions. The analysis framework ca...... hiện toàn bộ