Transportation Science
Công bố khoa học tiêu biểu
* Dữ liệu chỉ mang tính chất tham khảo
Sắp xếp:
Facility Location and Reliable Route Planning in Hazardous Material Transportation This paper considers integrated location and routing models for minimizing the expected number of hazardous material transport accidents. Two different routing policies are considered: (1) most reliable route planning and (2) multiple routing with random selection. Path reliability measurements are used to derive the expected number of accidents over a given planning horizon, where reliab... ... hiện toàn bộ
Transportation Science - Tập 31 Số 3 - Trang 216-226 - 1997
Reliability Models for Facility Location: The Expected Failure Cost CaseClassical facility location models like the P-median problem (PMP) and the uncapacitated fixed-charge location problem (UFLP) implicitly assume that, once constructed, the facilities chosen will always operate as planned. In reality, however, facilities “fail” from time to time due to poor weather, labor actions, changes of ownership, or other factors. Such failures may lead to excessive t... ... hiện toàn bộ
Transportation Science - Tập 39 Số 3 - Trang 400-416 - 2005
A Maximum Expected Covering Location Model: Formulation, Properties and Heuristic Solution The maximum covering location model has been used extensively in analyzing locations for public service facilities. The model is extended to account for the chance that when a demand arrives at the system it will not be covered since all facilities capable of covering the demand are engaged serving other demands. An integer programming formulation of the new problem is presented. Several ... ... hiện toàn bộ
Transportation Science - Tập 17 Số 1 - Trang 48-70 - 1983
Computational Procedures for Location Problems on Stochastic Networks Mirchandani and Odoni have extended the concept of median location to stochastic networks, that is, networks where the distances (times) on some arcs and/or the demands at some nodes may be discrete random variables. Computational procedures for the solution of such median location problems on stochastic networks are developed; limited testing gave encouraging results.
Transportation Science - Tập 17 Số 2 - Trang 168-180 - 1983
The Maximal Expected Covering Location Problem: Revisited The Maximal Expected Coverage Location Problem (MEXCLP) addresses the problem of optimally locating servers so as to maximize the expected coverage of demand while taking into account the possibility of servers being unavailable when a call enters the service system. In this paper, an attempt is made to relax three of MEXCLP's assumptions: servers operate independently, servers have the s... ... hiện toàn bộ
Transportation Science - Tập 23 Số 4 - Trang 277-287 - 1989
On p-Centers in Networks This paper presents some improvements and some generalizations of existing techniques for computing a 1-center of a network and a p-center of a tree. For a network with n vertices and |E| edges the amount of computation to find a 1-center is shown to be at most 0(|E|n2 log n) in the vertex weighted case and 0(|E|n log n) in the vertex unweighted; for a p-center of a t... ... hiện toàn bộ
Transportation Science - Tập 12 Số 1 - Trang 1-15 - 1978
Locations of Medians on Stochastic Networks The definition of network medians is extended to the case where travel times on network links are random variables with known discrete probability distributions. Under a particular set of assumptions, it is shown that the well known “facilities at nodes” theorems of Hakimi and of Levy can be extended to such stochastic networks. The concepts are further extended to the case of stochastic ... ... hiện toàn bộ
Transportation Science - Tập 13 Số 2 - Trang 85-97 - 1979
Location-Relocation of Mobile Facilities on a Stochastic Network In this paper we deal with networks whose link travel times are not constant but undergo random changes. As a result of these changes the network may be in a finite number of discrete states. The paper contains a heuristic that finds the optimal set of locations for a set a facilities (servers), which may be moved, at a cost, in response to changes in the state of the network. The heurist... ... hiện toàn bộ
Transportation Science - Tập 18 Số 4 - Trang 315-330 - 1984
Lịch Trình Tàu và Thiết Kế Mạng Lưới cho Lộ Trình Vận Chuyển Hàng Hóa trong Liner Shipping Dịch bởi AI Một vấn đề phổ biến mà các hãng vận tải gặp phải trong lĩnh vực vận tải tuyến là thiết kế mạng lưới dịch vụ của họ. Với một tập hợp các yêu cầu vận chuyển và một tập hợp các cảng, một hãng vận tải muốn thiết kế các lộ trình dịch vụ cho tàu của mình một cách hiệu quả nhất, sử dụng các cơ sở hạ tầng sẵn có. Hơn nữa, khả năng sinh lời của các lộ trình dịch vụ được thiết kế phụ thuộc vào các ... ... hiện toàn bộ
Transportation Science - Tập 42 Số 2 - Trang 175-196 - 2008
Vấn Đề Định Vị Tối Đa Khả Năng Sẵn Có Dịch bởi AI Một phiên bản xác suất của vấn đề định vị tối đa bao phủ được giới thiệu ở đây. Vấn đề tối đa hóa khả năng sẵn có (MALP) đặt p máy chủ ở những vị trí nhằm tối đa hóa dân số có khả năng tìm thấy một máy chủ sẵn có trong thời gian tiêu chuẩn với độ tin cậy α. Vấn đề tối đa hóa khả năng sẵn có dựa trên vấn đề bao phủ tập định vị xác suất về mặt khái niệm và trên các mô hình bao phủ sao lưu v... ... hiện toàn bộ
Transportation Science - Tập 23 Số 3 - Trang 192-200 - 1989
#vấn đề định vị #tối đa hóa khả năng sẵn có #lập trình tuyến tính #mạng lưới vận tải #thành phố Baltimore
Tổng số: 87
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 9