Thiết kế tình huống dạy học khái niệm “nguyên hàm” (Toán 12) nhằm phát triển năng lực giải quyết vấn đề toán học cho học sinh
- Trang 30-34 - 2025
Thị Thanh Tú Phạm, Thị Mỹ Hạnh Tô
Mathematical problem-solving competency is one of the five components of mathematical competence, stipulated in the 2018 General Education Program for Mathematics. Designing appropriate teaching situations would create opportunities for students to develop their mathematical problem-solving ability, while helping them to actively learn and explore knowledge. With the topic “Antiderivatives” in the...... hiện toàn bộ
#Design #teaching situations #Antiderivatives #mathematical problem solving competency #Math 12
Các tạp chí khác
Tạp chí Truyền nhiễm Việt Nam
VNU Journal of Science: Mathematics - Physics
Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp
Vietnam Journal of Science and Technology
Communications in Physics
Vietnam Journal of Marine Science and Technology
VNU Journal of Science: Medical and Pharmaceutical Sciences
Tạp chí Khoa học Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh
Tạp chí Khoa học - Công nghệ trong lĩnh vực An toàn thông tin
VNU Journal of Science: Earth and Environmental Sciences