Strategic Management Journal
Công bố khoa học tiêu biểu
* Dữ liệu chỉ mang tính chất tham khảo
Một phần trung tâm của quá trình đổi mới liên quan đến cách các công ty tổ chức tìm kiếm các ý tưởng mới có tiềm năng thương mại. Các mô hình đổi mới mới đã gợi ý rằng nhiều công ty đổi mới đã thay đổi cách thức họ tìm kiếm các ý tưởng mới, áp dụng các chiến lược tìm kiếm cởi mở liên quan đến việc sử dụng một loạt các tác nhân và nguồn lực bên ngoài để giúp họ đạt được và duy trì sự đổi mới. Sử dụng một mẫu khảo sát quy mô lớn các công ty công nghiệp, bài báo này liên kết chiến lược tìm kiếm với hiệu suất đổi mới, phát hiện ra rằng việc tìm kiếm một cách rộng rãi và sâu sắc có mối quan hệ đường cong (theo hình chữ U ngược) với hiệu suất. Bản quyền © 2005 John Wiley & Sons, Ltd.
Chúng tôi xây dựng dựa trên một tài liệu chiến lược đang nổi lên xem công ty như một tập hợp các nguồn lực và khả năng, và xem xét các điều kiện góp phần vào việc hiện thực hóa lợi nhuận kinh tế bền vững. Do (1) sự bất hoàn hảo của thị trường nguồn lực và (2) quyết định quản lý tùy ý về phát triển và triển khai nguồn lực, chúng tôi dự đoán rằng các công ty sẽ khác nhau (trong và ngoài trạng thái cân bằng) về các nguồn lực và khả năng mà họ kiểm soát. Sự bất đối xứng này có thể trở thành nguồn gốc của lợi nhuận kinh tế bền vững. Bài báo tập trung vào mối liên kết giữa khung phân tích ngành, quan điểm dựa trên nguồn lực của công ty, những thiên lệch quyết định hành vi và các vấn đề thực hiện tổ chức. Nó kết nối khái niệm Các Yếu tố Ngành Chiến lược ở cấp thị trường với ý niệm Tài sản Chiến lược ở cấp công ty. Lợi nhuận tổ chức được chỉ ra xuất phát từ những quyết định không hoàn hảo và tùy ý để phát triển và triển khai các nguồn lực và khả năng đã chọn, được thực hiện bởi các nhà quản lý có lý trí có giới hạn khi phải đối mặt với sự không chắc chắn, phức tạp và xung đột nội bộ.
Bài báo này làm sáng tỏ những yếu tố kinh tế cơ bản của góc nhìn dựa trên nguồn lực về lợi thế cạnh tranh và tích hợp các quan điểm hiện có thành một mô hình đơn giản về nguồn lực và hiệu suất công ty. Cốt lõi của mô hình này là bốn điều kiện cần thiết để duy trì lợi thế cạnh tranh bền vững, tất cả đều phải được đáp ứng. Những điều kiện này bao gồm nguồn lực vượt trội (tính không đồng nhất trong một ngành), các giới hạn cạnh tranh sau thực tế, tính di động nguồn lực không hoàn hảo và các giới hạn cạnh tranh trước thực tế. Ở phần kết luận, các ứng dụng của mô hình cho cả chiến lược kinh doanh đơn lẻ và chiến lược tập đoàn được thảo luận.
Bài viết này dựa trên các khoa học xã hội và hành vi với nỗ lực xác định bản chất và nền tảng vi mô của các khả năng cần thiết để duy trì hiệu suất doanh nghiệp vượt trội trong một nền kinh tế mở có sự đổi mới nhanh chóng và nguồn lực phát minh, đổi mới và khả năng sản xuất phân tán toàn cầu. Các khả năng động cho phép các doanh nghiệp tạo ra, triển khai và bảo vệ các tài sản vô hình hỗ trợ hiệu suất doanh nghiệp vượt trội trong dài hạn. Các nền tảng vi mô của khả năng động—các kỹ năng, quy trình, thủ tục, cấu trúc tổ chức, quy tắc quyết định và kỷ luật khác biệt—cái mà hỗ trợ khả năng cảm nhận, nắm bắt và tái cấu trúc ở cấp doanh nghiệp là khó phát triển và triển khai. Các doanh nghiệp có khả năng động mạnh mẽ thường mang tính khởi nghiệp cao. Họ không chỉ thích ứng với hệ sinh thái kinh doanh mà còn định hình chúng thông qua đổi mới và hợp tác với các doanh nghiệp, thực thể và tổ chức khác. Khung lý thuyết được trình bày có thể giúp các học giả hiểu được các nền tảng của sự thành công lâu dài của doanh nghiệp, đồng thời giúp các nhà quản lý xác định các cân nhắc chiến lược liên quan và các ưu tiên mà họ phải áp dụng để nâng cao hiệu suất doanh nghiệp và thoát khỏi khuynh hướng lợi nhuận bằng không liên quan đến việc hoạt động trên các thị trường mở cho cạnh tranh toàn cầu. Bản quyền © 2007 John Wiley & Sons, Ltd.
Bài báo khám phá tính hữu ích của việc phân tích doanh nghiệp từ khía cạnh tài nguyên thay vì từ khía cạnh sản phẩm. Tương tự như các rào cản gia nhập thị trường và ma trận tăng trưởng-chiếm lĩnh, các khái niệm về rào cản vị trí tài nguyên và ma trận tài nguyên-sản phẩm được đề xuất. Những công cụ này sau đó được sử dụng để làm nổi bật các lựa chọn chiến lược mới mà tự nhiên xuất hiện từ quan điểm tài nguyên.
In platform ecosystems, the creation of new products is often based on standardized development tools. Complementors often have a choice between either using these tools or creating the functionality themselves. In this paper, we study how the use of standardized development tools is related to the type of products created. By using data on the use of middleware (e.g., game engines) in the console video game market, we show that the use of development tools is associated with products that are less novel but with higher sales on average. We exploit a policy change that affected the ability of U.S.‐based developers to hire foreign workers as an instrument for the use of development tools and find further support for these patterns.
When developing new products, firms often have to decide whether they base their technology on preexisting components and standardized tools or develop that technology themselves. In general, it has not been clear how using standardized third‐party tools that may be available to all firms in an industry affects the nature of the products that are created. Using data on middleware components, such as game engines, in the console video game industry, this paper shows the use of such standardized tools is associated with the creation of products that are less novel but generate higher sales on average. This is an important strategic consideration for firms, but also for platforms that make decisions regarding whether such tools should be allowed on their platform.
This paper studies the impact of platform‐owner entry threat on complementors in platform‐based markets. We examine how app developers on the Android mobile platform adjust innovation efforts (rate and direction) and value‐capture strategies in response to the threat of Google's entry into their markets. We find that after Google's entry threat increases, affected developers reduce innovation and raise the prices for the affected apps. However, their incentives to innovate are not completely suppressed; rather, they shift innovation to unaffected and new apps. Given that many apps already offer similar features, Google's entry threat may thus reduce wasteful development efforts. We discuss the implications of these results for platform owners, complementors, and policy makers.
We examine one prevalent source of conflict: platform owners' entry into complementary product spaces. We show that app developers on Google's Android system are strategic and nimble actors. They respond to the threat of Google's entry by adjusting both value‐creation and value‐capture strategies. We also show that platform owners could use direct entry to shape innovation directions and encourage variety of complements. Overall, on the one hand, Google's entry may have pushed complementors into other areas (which might be less lucrative) and strengthened its position in the mobile market. On the other hand, the entry may have reduced wasteful production efforts in the development of redundant applications. The overall welfare implication is thus ambiguous.
With the growth of digital platforms, understanding the role of property rights on those platforms has become increasingly important. Digital piracy, the unauthorized copying and distribution of digital products, is therefore an important strategic issue, both because of lost revenues and because it is thought to decrease innovation. Yet, while the latter effect is often argued, empirical evidence is limited. We study whether piracy affects innovation and whether it leads firms to shift to different types of innovations. By studying a large piracy event in a mobile app marketplace, we find that piracy leads to a decrease in the release of incremental innovations, such as bug fixes, but does not decrease more substantial revisions. Additionally, it is associated with subsequent new product development.
For many platform companies, a critical issue is understanding how piracy and imitation should be regulated, motivated in part by a common narrative that piracy will eliminate innovation on these platforms. The present article suggests that these effects are slightly more nuanced. We find that piracy does lead to a decline in incremental innovations, such as bug fixes or appearance tweaks, but no discernible decline in more major innovations, such as feature updates or entirely new versions. This implies that piracy can shape the type of innovation, potentially leading to products that are less polished and refined but not affecting the overall level of innovation.
Many platforms rely on volunteer contributions for value creation. Thus, unpaid contributors are valuable to the platform, but control over their activities is limited. We study
Online “crowdsourcing” communities create value for many digital platforms, but managing them in a way that ensures productive contributions is challenging. To better understand the conditions under which online communities create value productively we analyze how contribution patterns differ between more and less successful platforms. We study 13 game wiki communities on two competing platforms and find that success is tied to higher activity, which is in turn the result of more manpower in the value creation process, but also higher productivity by individual contributors. In addition, a dedicated core of highly productive community members is an important driver of platform success. These findings have implications for the motivation of community members, and the entry and growth strategies of crowdsourced platforms.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 10