Giáo dục khởi nghiệp trong giáo dục đại học Indonesia: bản đồ tài liệu từ góc độ của đất nước Dịch bởi AI Springer Science and Business Media LLC - - 2021
Ria Tristya Amalia, Harald F. O. von Korflesch
Tóm tắtGiáo dục khởi nghiệp đã trở thành một lĩnh vực nghiên cứu quan trọng và phát triển nhanh chóng, góp phần vào việc hiểu và công nhận các xu hướng toàn cầu và quốc gia, cũng như phát triển các chính sách và hành động giáo dục trong tương lai. Từ góc độ của đất nước, sự phát triển của giáo dục khởi nghiệp ở Indonesia còn tương đối mới mẻ. Tình huống này được ph...... hiện toàn bộ
Feasibility analysis of entrepreneurship from the perspective of financial management: a study on Chinese university studentsSpringer Science and Business Media LLC - Tập 2 - Trang 39-50 - 2019
Zhiguang Li, Dexun Li, Yang Yi, Yuhui Wang
The theory and practice of feasibility study of industrial projects originates from the development of the Tennessee River basin in the USA in the 1930s. It is a scientific analysis method that conducts investigation and study of new industrial project’s technology advantage, economical rational as well as the implementation feasibility in order to achieve maximum returns of the investment. The tr...... hiện toàn bộ
The influence of interdisciplinary entrepreneurial leadership learning on entrepreneurial mindset developmentSpringer Science and Business Media LLC - - 2024
Matthew M. Mars, Amanda Bogden, Robert M. Torres
The study addresses a notable gap in the literature concerning the influence of interdisciplinary entrepreneurial leadership learning (IELL) on the entrepreneurial mindset development of non-business students. Anchored in Mars and Torres’s entrepreneurial leadership proclivity instrument (ELPI) and informed by Ajzen’s theory of planned behavior and Bourdieu’s theory of human agency and practice, t...... hiện toàn bộ
Educators' conceptualization of entrepreneurship in Omani entrepreneurship education practiceSpringer Science and Business Media LLC - - Trang 1-26 - 2023
Buthaina Al Kharusi, Robin Bell, Laila Kasem
The delivery of entrepreneurship education can present a challenge for educators unfamiliar with entrepreneurship and the entrepreneurial process in practice. It is not uncommon for educators to be pushed toward teaching entrepreneurship, despite having limited or no personal experience of entrepreneurship. This is commonly the case in Oman, which has introduced mandatory entrepreneurship classes ...... hiện toàn bộ