Mathematics Education Research Journal

Công bố khoa học tiêu biểu

* Dữ liệu chỉ mang tính chất tham khảo

Sắp xếp:  
Case studies of preservice secondary mathematics teachers’ beliefs: Emerging and evolving themes
Mathematics Education Research Journal - Tập 8 Số 1 - Trang 5-22 - 1996
Roger Day
Teachers’ multimodal functioning in relation to the concept of average
Mathematics Education Research Journal - Tập 9 - Trang 205-224 - 1997
Rosemary A. Callingham
Average is a concept encountered in a wide variety of situations. In this paper, responses of 136 pre- and in-service teachers to a series of graded questions about average are analysed. The theoretical model used as the basis of the analysis is the SOLO Taxonomy with multimodal functioning developed by Biggs and Collis (1991). Information presented in graphical form requiring respondents to compare data sets induced responses in ikonic and concrete symbolic modes, demonstrating multimodal functioning. These responses are mapped onto a model of problem solving proposed by Collis and Romberg (1990). Cycles of response in relation to the concept of average are proposed.
Sự hài lòng trong công việc của giáo viên toán: một nghiên cứu thực nghiệm để định lượng những đóng góp của sự tự tin của giáo viên và động lực giảng dạy Dịch bởi AI
Mathematics Education Research Journal -
Yusuf F. Zakariya, Yousef Wardat
Tóm tắt

Sự thiếu hụt giáo viên toán học đòi hỏi những nỗ lực có chủ ý để giữ chân những giáo viên chất lượng cao ở nhiều nơi trên thế giới. Điều này đặt sự hài lòng trong công việc của giáo viên vào tâm điểm chú ý, bởi vì những giáo viên hài lòng có khả năng giữ lại công việc của họ. Do đó, mục tiêu của nghiên cứu này là hai phần. Phần đầu tiên là định lượng ảnh hưởng của sự tự tin của giáo viên và động lực của giáo viên đến sự hài lòng trong công việc của giáo viên. Phần thứ hai là nghiên cứu các mô hình thay đổi trong sự hài lòng của giáo viên theo giới tính, độ tuổi và kinh nghiệm làm việc. Sử dụng cả thống kê mô tả và suy diễn, chúng tôi đã phân tích dữ liệu của 1304 giáo viên toán học Na Uy để giải quyết hai câu hỏi nghiên cứu. Kết quả cho thấy cả sự tự tin của giáo viên và động lực vì lợi ích xã hội có ảnh hưởng đáng kể đến sự hài lòng trong công việc của giáo viên với vai trò trung gian bổ sung của sự tự tin của giáo viên. Ngược lại với kỳ vọng của chúng tôi, động lực vì lợi ích cá nhân lại có ảnh hưởng tiêu cực đến sự hài lòng trong công việc của giáo viên. Chúng tôi nhận thấy rằng phụ nữ có sự hài lòng trong công việc của giáo viên cao hơn đáng kể so với nam giới. Ngoài ra, chúng tôi nhận thấy có một mô hình thay đổi cao-thấp-cao trong sự hài lòng của giáo viên theo thứ tự tăng dần về độ tuổi và kinh nghiệm làm việc của giáo viên. Một hệ quả thực tiễn của những phát hiện này là việc xác định một thời điểm thích hợp (tức là ở giai đoạn thấp của sự hài lòng trong công việc) cho các can thiệp nhắm đến sự hài lòng của giáo viên sẽ có hiệu quả. Chúng tôi đã thảo luận về các hệ quả khác của những phát hiện này liên quan đến các cấu trúc nào, giới tính và nhóm tuổi của giáo viên cần được ưu tiên cho các can thiệp nhằm củng cố sự hài lòng trong công việc của giáo viên toán học.

Easier analysis and better reporting: Modelling ordinal data in mathematics education research
Mathematics Education Research Journal - Tập 18 - Trang 56-76 - 2006
Brian Doig, Susie Groves
This paper presents an examination of the use of Rasch modelling in a major research project,Improving Middle Years Mathematics and Science (IMYMS). The project has generated both qualitative and quantitative data, with much of the qualitative data being ordinal in nature. Reporting the results of analyses for a range of audiences necessitates careful, well-designed report formats. Some useful new report formats based on Rasch modelling—the Modified Variable Map, the Ordinal Map, the Threshold Map, and the Annotated Ordinal Map—are illustrated using data from the IMYMS project. The Rasch analysis and the derived reporting formats avoid the pitfalls that exist when working with ordinal data and provide insights into the respondents’ views about their experiences in schools unavailable by other approaches.
Linear equations and rap battles: how students in a wired classroom utilized the computer as a resource to coordinate personal and mathematical positional identities in hybrid spaces
Mathematics Education Research Journal - Tập 27 - Trang 51-64 - 2014
Jennifer Langer-Osuna
This paper draws on the constructs of hybridity, figured worlds, and cultural capital to examine how a group of African-American students in a technology-driven, project-based algebra classroom utilized the computer as a resource to coordinate personal and mathematical positional identities during group work. Analyses of several vignettes of small group dynamics highlight how hybridity was established as the students engaged in multiple on-task and off-task computer-based activities, each of which drew on different lived experiences and forms of cultural capital. The paper ends with a discussion on how classrooms that make use of student-led collaborative work, and where students are afforded autonomy, have the potential to support the academic engagement of students from historically marginalized communities.
Unpacking mathematical-spatial relations: Problem-solving in static and interactive tasks
Mathematics Education Research Journal - Tập 33 - Trang 495-511 - 2020
Tom Lowrie, Danielle Harris, Tracy Logan
The relationship between mathematics and spatial reasoning is well established and extensively researched. Certain mathematics content could be deemed explicitly spatial, for example within geometry. However, the link to spatial reasoning extends into other areas of mathematics, such as representations of the number line and reading and interpreting graphs. Correlational and training studies have tended to focus on mathematics either broadly (e.g., standardised test scores) or with specific measures (e.g., arithmetic) when examining the relationship between mathematics and spatial reasoning. In the present study, 455 students from grades 4 through 9 completed digital assessments of mathematics and spatial reasoning. The mathematics tasks reflected curriculum content with varying degrees of spatial intent. Separate assessments were developed for the primary and secondary cohorts. Relationships between mathematics task performance and spatial reasoning indicate distinctions in problem-solving between item types with different spatial skills influential for different content. The role of spatial reasoning in interactive forms of digital assessment is discussed.
Vale Helen Mansfield
Mathematics Education Research Journal - Tập 10 - Trang 80-80 - 1998
Student reflections on learning with challenging tasks: ‘I think the worksheets were just for practice, and the challenges were for maths’
Mathematics Education Research Journal - Tập 29 - Trang 283-311 - 2017
James Russo, Sarah Hopkins
The current study considered young students’ (7 and 8 years old) experiences and perceptions of mathematics lessons involving challenging (i.e. cognitively demanding) tasks. We used the Constant Comparative Method to analyse the interview responses (n = 73) regarding what work artefacts students were most proud of creating and why. Five themes emerged that characterised student reflections: enjoyment, effort, learning, productivity and meaningful mathematics. Overall, there was evidence that students embraced struggle and persisted when engaged in mathematics lessons involving challenging tasks and, moreover, that many students enjoyed the process of being challenged. In the second section of the paper, the lesson structure preferences of a subset of participants (n = 23) when learning with challenging tasks are considered. Overall, more students preferred the teach-first lesson structure to the task-first lesson structure, primarily because it activated their cognition to prepare them for work on the challenging task. However, a substantial minority of students (42 %) instead endorsed the task-first lesson structure, with several students explaining they preferred this structure precisely because it was so cognitively demanding. Other reasons for preferring the task-first structure included that it allowed the focus of the lesson to be on the challenging task and the subsequent discussion of student work. A key implication of these combined findings is that, for many students, work on challenging tasks appeared to remain cognitively demanding irrespective of the structure of the lesson.
Using the Fennema-Sherman Mathematics Attitude Scales with lower-primary teachers
Mathematics Education Research Journal - - 2016
Lixin Ren, Jennifer L. Green, Wendy M. Smith
The Fennema-Sherman Mathematics Attitude Scales (FSMAS) are among the most popular instruments used in studies of attitudes toward mathematics. However, the FSMAS has been mainly used among student populations and rarely used with teachers. In the present study, three scales from the FSMAS—Confidence, Effectance Motivation, and Anxiety—were revised and used with lower-primary (kindergarten to third grade) teachers. This study includes three parts: (1) a pilot study to ensure the modifications made to the FSMAS were appropriate to use with teachers, (2) confirmatory factor analyses to assess the factor structure of the revised FSMAS with 225 lower-primary teachers, and (3) measurement invariance analyses using data from a similar sample of 171 lower-primary teachers to examine whether the revised FSMAS measures each construct in the same way as in the previous sample. The final three-factor model, after removing three problematic items, achieves acceptable model fit, with each construct meeting all conditions for strict measurement invariance. Additionally, repeated measures analyses were performed on data collected from 39 in-service lower-primary teachers who participated in an elementary mathematics specialist program to examine the use of the revised FSMAS in program evaluation. Overall results suggest that researchers and program evaluators may use the revised FSMAS to reliably measure lower-primary teachers’ mathematical attitudes, and it can be a valuable tool for evaluating the effectiveness of professional development programs.
Modelling problem-solving situations into number theory tasks: The route towards generalisation
Mathematics Education Research Journal - Tập 22 - Trang 85-110 - 2010
Ioannis Papadopoulos, Maria Iatridou
This paper examines the way two 10th graders cope with a non-standard generalisation problem that involves elementary concepts of number theory (more specifically linear Diophantine equations) in the geometrical context of a rectangle’s area. Emphasis is given on how the students’ past experience of problem solving (expressed through interplay among different modes of thinking and actions that show executive control and decision-making skills) supported them in their route towards generalisation.
Tổng số: 603   
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10