Mathematics Education Research Journal

Công bố khoa học tiêu biểu

* Dữ liệu chỉ mang tính chất tham khảo

Sắp xếp:  
Elementary teachers’ experience of engaging with Teaching Through Problem Solving using Lesson Study
Mathematics Education Research Journal - Tập 35 - Trang 901-927 - 2022
Mairéad Hourigan, Aisling M. Leavy
For many decades, problem solving has been a focus of elementary mathematics education reforms. Despite this, in many education systems, the prevalent approach to mathematics problem solving treats it as an isolated activity instead of an integral part of teaching and learning. In this study, two mathematics teacher educators introduced 19 Irish elementary teachers to an alternative problem solvin...... hiện toàn bộ
Các bài toán từ liên quan đến việc sử dụng các chiến lược chức năng của học sinh lớp 4 Dịch bởi AI
Mathematics Education Research Journal - Tập 34 - Trang 317-341 - 2020
Rafael Ramírez, Bárbara M. Brizuela, Cristina Ayala-Altamirano
Bài viết này thảo luận về các đặc điểm của các bài toán từ liên quan đến việc học sinh sử dụng các chiến lược chức năng và khả năng biểu diễn sự tổng quát của các hàm số. Trong bối cảnh của một dự án nghiên cứu rộng hơn nhằm khám phá và thúc đẩy tư duy chức năng trong số học sinh tiểu học, hai mươi lăm học sinh lớp 4 (9-10 tuổi) đã được yêu cầu xác định các mối quan hệ chức năng trong năm bài toán...... hiện toàn bộ
#tư duy chức năng #bài toán từ #chiến lược chức năng #giáo dục tiểu học #lớp 4
Students’ agency, creative reasoning, and collaboration in mathematical problem solving
Mathematics Education Research Journal - Tập 34 - Trang 813-834 - 2021
Ellen Kristine Solbrekke Hansen
This paper aims to give detailed insights of interactional aspects of students’ agency, reasoning, and collaboration, in their attempt to solve a linear function problem together. Four student pairs from a Norwegian upper secondary school suggested and explained ideas, tested it out, and evaluated their solution methods. The student–student interactions were studied by characterizing students’ ind...... hiện toàn bộ
Bringing teaching to teacher education
Mathematics Education Research Journal - Tập 11 - Trang 149-153 - 1999
Judith Mousley
Pedagogic discourse and equity in mathematics: When teachers’ talk matters
Mathematics Education Research Journal - Tập 14 Số 3 - Trang 154-168 - 2002
Khisty, Lena Licón, Chval, Kathryn B.
In this paper, we discuss the role and nature of pedagogic discourse. We argue that teachers’ talk plays a much more important role in students’ learning than is often considered—particularly in the learning of racially, ethnically, and linguistically diverse students. We present one teacher who has a record of assisting her fifth grade Latino students to make significant academic gains in mathema...... hiện toàn bộ
Phối hợp lý luận hình ảnh và đại số với các hàm bậc hai Dịch bởi AI
Mathematics Education Research Journal - - Trang 1-37 - 2022
Karina J. Wilkie
Các biểu thức bậc hai cung cấp một bối cảnh cơ bản để hiểu nhiều khái niệm đại số quan trọng, chẳng hạn như biến và tham số, tỷ lệ thay đổi phi tuyến, và cách nhìn về hàm số. Tuy nhiên, các nhà nghiên cứu đã chỉ ra những khó khăn của học sinh trong việc kết nối các khái niệm như vậy. Nghiên cứu định tính sâu sắc này với hai cặp học sinh lớp 10 (15 hoặc 16 tuổi) đã điều tra tiềm năng của việc tổng ...... hiện toàn bộ
#biểu thức bậc hai #lý luận hình ảnh #tư duy đại số #tổng quát hình học #giáo dục toán học
Student engagement in mathematics: Development of instrument and validation of construct
Mathematics Education Research Journal - Tập 15 - Trang 4-21 - 2003
Qi-Ping Kong, Ngai-Ying Wong, Chi-Chung Lam
Universal education has aggravated the problems of students’ disengagement in learning, highlighting in particular, a greater range of motivations to learn and wider diversification in students’ interests. Students’ engagement with curriculum has become a crucial element in classroom learning. How we cultivate their involvement in the curriculum may be seen as being far more important than the epi...... hiện toàn bộ
Attitudes to teaching mathematics: Further development of a measurement instrument
Mathematics Education Research Journal - Tập 6 - Trang 56-69 - 1994
Joe Relich, Jenni Way, Andrew Martin
The evidence that a relationship exists between attitudes to teaching mathematics and the formation of positive attitudes to mathematics among pupils is somewhat tenuous. Nevertheless, there is a strong belief among pre-service teacher educators that positive attitudes need to be fostered in teacher education students, particularly for prospective primary school teachers. Unfortunately, the resear...... hiện toàn bộ
Characteristics of high enjoyment teachers of mathematics in primary schools
Mathematics Education Research Journal - Tập 35 - Trang 1-21 - 2021
James Russo, Janette Bobis, Ann Downton, Maggie Feng, Sally Hughes, Sharyn Livy, Melody McCormick, Peter Sullivan
Despite teacher enjoyment of teaching being associated with a range of benefits for teachers and their students, little research exploring the characteristics of teachers who enjoy teaching mathematics exists. Semi-structured interviews were conducted with ten teachers who scored in the top third in terms of their enjoyment of teaching mathematics from a sample of 118 generalist, early-year primar...... hiện toàn bộ
What does teaching of spatial visualisation skills incur: an exploration through the visualise-predict-check heuristic
Mathematics Education Research Journal - Tập 32 - Trang 307-329 - 2020
Sitti Maesuri Patahuddin, Siti Rokhmah, Ajay Ramful
A major challenge in the field of spatial reasoning is the translation of decades of accumulated research findings from the domain of psychology and mathematics education into the school mathematics curriculum. This study aimed to operationalise a heuristic termed visualise-predict-check (VPC) for the teaching of spatial visualisation and explore the affordances for enabling teachers to foster spa...... hiện toàn bộ
Tổng số: 603   
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10