Một phương pháp cải thiện sự xấp xỉ bậc nhất của phương pháp động lực học hạt mượt Dịch bởi AI Tập 13 - Trang 136-138 - 2008
Si Chen, Dai Zhou, Yan Bao, Shi-lin Dong
Phương pháp động lực học hạt mượt (SPH) là một phương pháp không lưới hữu ích. Các bậc đầu tiên và thứ hai là các đạo hàm phổ biến nhất của hàm trường trong các phương trình điều khiển cơ khí. Những phương pháp mới đã được đề xuất nhằm cải thiện độ chính xác của sự xấp xỉ SPH thông qua một định lý đã được chứng minh. Định lý này mô tả mối quan hệ giữa các hàm và sự xấp xỉ SPH của chúng. Cuối cùng,...... hiện toàn bộ
Xác định dấu hiệu mòn của bánh mài bằng phương pháp phân tích gói sóng Dịch bởi AI Tập 15 - Trang 323-328 - 2010
Li-ming Xu, Kai-zhou Xu, Yun-dong Chai
Quá trình mài được biết đến là phương pháp loại bỏ vật liệu phức tạp nhất và phương pháp giám sát sự mòn của bánh mài có những đặc điểm riêng so với các phương pháp phát hiện sự mòn trên các công cụ cắt thông thường. Nghiên cứu đã được thực hiện để phát triển hệ thống giám sát sự mòn của bánh mài do tầm quan trọng của nó trong quá trình mài. Bài báo này trình bày một phương pháp mới để xác định dấ...... hiện toàn bộ
Study on launch dynamics of the tank marching fire Tập 21 - Trang 443-449 - 2016
Feifei Liu, Xiaoting Rui, Hailong Yu, Jianshu Zhang, Qinbo Zhou, Wei Zhu
As an army main battle equipment, it is required that the tank should have high firing accuracy and high first round hit probability during marching. The initial disturbance of the projectile is the premier factor that takes effect on the marching fire accuracy of the tank. And the marching fire accuracy of the tank depends on the launch dynamics behaviors of the tank. In this paper, the launch dy...... hiện toàn bộ
Real-Time Trajectory Planning for On-road Autonomous Tractor-Trailer Vehicles Tập 26 - Trang 722-730 - 2021
Qiyue Shen, Bing Wang, Chunxiang Wang
Tractor-trailer vehicles, which are composed of a car-like tractor towing a passive trailer, have been widely deployed in the transportation industry, and trajectory planning is a critical step in enabling such a system to drive autonomously. Owing to the properties of being highly nonlinear and nonholonomic with complex dynamics, the tractor-trailer system poses great challenges to the developmen...... hiện toàn bộ
Research on electron beam welding of in situ TiB2p/ZL101 composite Tập 15 - Trang 479-483 - 2010
Hai-chao Cui, Feng-gui Lu, Kun Peng, Xin-hua Tang, Shun Yao
Electron beam welding of in situ TiB2p reinforced aluminum composites was studied. The results show that no obvious pores or cracks is presented in the weld seam. The grains in the weld seam are remarkably refined and TiB2 particles distribute much more homogeneously than that in base metal. The hardness values of fusion zone and heat affected zone (HAZ) are both increased in comparison with that ...... hiện toàn bộ
Rigorous Running Time Analysis of a Simple Immune-Based Multi-Objective Optimizer for Bi-Objective Pseudo-Boolean Functions Tập 23 - Trang 827-833 - 2018
Shiyuan Zhou, Xue Peng, Yinglin Wang, Xiaoyun Xia
A simple immune-based multi-objective optimizer (IBMO) is proposed, and a rigorous running time analysis of IBMO on three proposed bi-objective pseudo-Boolean functions (Bi-Trap, Bi-Plateau and Bi-Jump) is presented. The running time of a global simple evolutionary multi-objective optimizer (GSEMO) using standard bit mutation operator with IBMO using somatic contiguous hypermutation (CHM) operator...... hiện toàn bộ
A dynamic model of an underwater quadruped walking robot using Kane’s method Tập 19 - Trang 160-168 - 2014
Ke Yang, Xu-yang Wang, Tong Ge, Chao Wu
In this paper, the kinematics and dynamics of an underwater quadruped walking robot were derived based on Kane dynamic equations. This methodology allows construction of the dynamic model simply and incrementally. The velocity and angular velocity components of an underwater quadruped walking robot were served as the generalized velocities. The forces which contribute to dynamics of an underwater ...... hiện toàn bộ
Sensitivity analysis of parameters for multi-stand roll forming using a new booting model Tập 13 - Trang 707-711 - 2008
Guo Zeng, Xin-min Lai, Zhong-qi Yu, Zhong-qin Lin
Multi-stand roll forming is a process that has very complicated deformation behaviour and shows significant nonlinearity. In this paper, the sensitivity analysis of parameters for multi-stand roll forming was performed via a new booting finite element method (FEM) model. Compared with the most of simulation, the new model is more consistent with production process and can account for the effects o...... hiện toàn bộ