Journal of Personality
Công bố khoa học tiêu biểu
* Dữ liệu chỉ mang tính chất tham khảo
Sắp xếp:
The Need for Affect: Individual Differences in the Motivation to Approach or Avoid EmotionsThe present research developed and tested a new individual‐difference measure of the need for affect, which is the motivation to approach or avoid emotion‐inducing situations. The first phase of the research developed the need for affect scale. The second phase revealed that the need for affect is related to a number of individual differences in cognitive processes (e.g., need for cognition, need for closure), emotional processes (e.g., affect intensity, repression‐sensitization), behavioral inhibition and activation (e.g., sensation seeking), and aspects of personality (Big Five dimensions) in the expected directions, while not being redundant with them. The third phase of the research indicated that, compared to people low in the need for affect, people high in the need for affect are more likely to (a) possess extreme attitudes across a variety of issues, (b) choose to view emotional movies, and (c) become involved in an emotion‐inducing event (the death of Princess Diana). Overall, the results indicate that the need for affect is an important construct in understanding emotion‐related processes.
Journal of Personality - Tập 69 Số 4 - Trang 583-614 - 2001
Facilitating Internalization: The Self‐Determination Theory PerspectiveABSTRACT Self‐determination theory (Deci & Ryan, 1985) posits that (a ) people are inherently motivated to internalize the regulation of uninteresting though important activities; (b ) there are two different processes through which such internalization can occur, resulting in qualitatively different styles of self‐regulation; and (c ) the social context influences which internalization process and regulatory style occur. The two types of internalization are introjection , which entails taking in a value or regulatory process but not accepting it as one's own, and integration , through which the regulation is assimilated with one's core sense of self. Introjection results in internally controlling regulation, whereas integration results in self‐determination. An experiment supported our hypothesis that three facilitating contextual factors—namely, providing a meaningful rationale, acknowledging the behaver's feelings, and conveying choice—promote internalization, as evidenced by the subsequent self‐regulation of behavior. This experiment also supported our expectation that when the social context supports self‐determination, integration tends to occur, whereas when the context does not support self‐determination, introjection tends to occur.
Journal of Personality - Tập 62 Số 1 - Trang 119-142 - 1994
Sự phụ thuộc vào bối cảnh và sự thay đổi thái độ: Độ tin cậy của nguồn thông tin có thể điều chỉnh sự thuyết phục bằng cách ảnh hưởng đến tư duy liên quan đến thông điệp Dịch bởi AI Tóm tắt Nghiên cứu hiện tại chỉ ra rằng đối với một vấn đề trái chiều có liên quan cá nhân, một nguồn thông tin có độ tin cậy cao có thể thay đổi khả năng thuyết phục bằng cách tăng cường tư duy liên quan đến thông điệp của người tham gia. Những thất bại trước đây trong việc chỉ ra hiệu ứng này có thể đã xuất phát từ tính chất suy nghĩ sâu sắc của đối tượng nghiên cứu điển hình, khi họ phải đối mặt với các vấn đề liên quan. Trong nghiên cứu hiện tại, những người tham gia phụ thuộc vào bối cảnh và độc lập với bối cảnh đã nghe các bài phát biểu phản đối thuyết phục hoặc có thể bị bác bỏ, được trình bày bởi các nguồn có độ tin cậy cao hoặc thấp. Kết quả cho thấy rằng những người tham gia có xu hướng phân biệt kích thích thấp (những người tham gia phụ thuộc vào bối cảnh) chỉ cho thấy khả năng thuyết phục khác nhau với các lập luận mạnh và yếu khi chúng được trình bày bởi một nguồn thông tin có độ tin cậy cao. Đối với những người tham gia có xu hướng phân biệt kích thích cao (những người tham gia độc lập với bối cảnh), các lập luận lại có sức thuyết phục khác nhau cho cả nguồn thông tin có độ tin cậy cao và thấp. Các kết quả này nhất quán với giả thuyết rằng việc nâng cao độ tin cậy của nguồn thông tin có thể làm tăng cường tư duy liên quan đến thông điệp cho những người tham gia thường không xem xét kỹ nội dung của thông điệp.
Journal of Personality - Tập 51 Số 4 - Trang 653-666 - 1983
Searching for a Vulnerable Dark Triad: Comparing Factor 2 Psychopathy, Vulnerable Narcissism, and Borderline Personality Disorder
Journal of Personality - Tập 78 Số 5 - Trang 1529-1564 - 2010
Grandiose and Vulnerable Narcissism: A Nomological Network Analysis
Journal of Personality - Tập 79 Số 5 - Trang 1013-1042 - 2011
Sweets, Sex, or Self-Esteem? Comparing the Value of Self-Esteem Boosts With Other Pleasant Rewards
Journal of Personality - Tập 79 Số 5 - Trang 993-1012 - 2011
Interindividual differences in the intraindividual association of competence and well‐being: Combining experimental and intensive longitudinal designsAbstract Objective The aim of the present study is to assess whether people differ in the degree to which their well‐being is affected by fulfillment of the need for competence. Specifically, we want to examine (a) whether interindividual differences in the within‐person coupling of competence satisfaction and well‐being (competence satisfaction effect) and of competence dis satisfaction and well‐being (competence dissatisfaction effect) exist, and (b) whether these differences moderate the effects of an experimentally induced frustration of the need for competence. Method A daily diary study (N = 89) and a laboratory based experiment (N = 150) were conducted to investigate interindividual differences in need effects. In a third study, participants of an additional daily diary study (N = 129) were subsequently subjected to an experimental frustration of the need for competence. Results Including interindividual differences in the within‐person coupling of need fulfillment and well‐being improved model fit significantly, indicating that there were statistically meaningful interindividual differences in need effects. The interaction of competence satisfaction effect and competence dissatisfaction effect moderated the effect of an experimental competence frustration on negative affect. Conclusion Results show that interindividual differences in the association of competence fulfillment and well‐being are a matter of degree, but not quality. They also support the claim that need satisfaction and dissatisfaction are more than psychometric opposites.
Journal of Personality - Tập 86 Số 4 - Trang 698-713 - 2018
Tự Điều Chỉnh và Vấn Đề Tự Do của Con Người: Tâm Lý Học Có Cần Sự Lựa Chọn, Tự Quyết, và Ý Chí? Dịch bởi AI TÓM TẮT Thuật ngữtự do theo nghĩa đen ám chỉ sự điều chỉnh bởi chính bản thân. Ngược lại,dịch điều khiển , chỉ sự điều chỉnh bị kiểm soát, hoặc sự điều chỉnh xảy ra mà không có sự thừa nhận của bản thân. Vào thời điểm mà các triết gia và nhà kinh tế ngày càng chi tiết hóa bản chất của sự tự do và nhận thức được tầm quan trọng xã hội và thực tiễn của nó, nhiều nhà tâm lý học đang đặt câu hỏi về thực tế và ý nghĩa của sự tự do và các hiện tượng liên quan mật thiết như ý chí, sự lựa chọn và tự do. Sử dụng khung lý thuyết về tự định hướng (Ryan & Deci, 2000 ), chúng tôi xem xét các nghiên cứu liên quan đến lợi ích của sự điều chỉnh mang tính tự do so với kiểm soát đối với hiệu suất mục tiêu, sự kiên trì, trải nghiệm cảm xúc, chất lượng mối quan hệ, và sự phát triển tốt đẹp ở các lĩnh vực và nền văn hóa khác nhau. Chúng tôi cũng đề cập đến một số tranh cãi và vấn đề thuật ngữ xung quanh cấu trúc của sự tự do, bao gồm các phê bình của các nhà nghiên cứu sinh học, các nhà nghiên cứu về tương đối văn hóa và các nhà hành vi học. Chúng tôi kết luận rằng có một giá trị phổ quát và phát triển chéo đối với sự điều chỉnh mang tính tự do khi cấu trúc được hiểu một cách nghiêm ngặt.
Journal of Personality - Tập 74 Số 6 - Trang 1557-1586 - 2006
#tự do #điều chỉnh #tâm lý học #tự định hướng #văn hóa #mục tiêu #ý chí #sự lựa chọn #tương đối văn hóa #nghiên cứu sinh học #hành vi học #sự phát triển tốt đẹp
Dynamic Interracial/Intercultural Processes: The Role of Lay Theories of RaceABSTRACT This paper explores how the lay theory approach provides a framework beyond previous stereotype/prejudice research to understand dynamic personality processes in interracial/ethnic contexts. The authors conceptualize theory of race within the Cognitive–Affective Personality System (CAPS), in which lay people's beliefs regarding the essential nature of race sets up a mind‐set through which individuals construe and interpret their social experiences. The research findings illustrate that endorsement of the essentialist theory (i.e., that race reflects deep‐seated, inalterable essence and is indicative of traits and ability) versus the social constructionist theory (i.e., that race is socially constructed, malleable, and arbitrary) are associated with different encoding and representation of social information, which in turn affect feelings, motivation, and competence in navigating between racial and cultural boundaries. These findings shed light on dynamic interracial/intercultural processes. Relations of this approach to CAPS are discussed.
Journal of Personality - Tập 77 Số 5 - Trang 1283-1310 - 2009
Individualism‐Collectivism and PersonalityThis paper provides a review of the main findings concerning the relationship between the cultural syndromes of individualism and collectivism and personality. People in collectivist cultures, compared to people in individualist cultures, are likely to define themselves as aspects of groups, to give priority to in‐group goals, to focus on context more than the content in making attributions and in communicating, to pay less attention to internal than to external processes as determinants of social behavior, to define most relationships with ingroup members as communal, to make more situational attributions, and tend to be self‐effacing.
Journal of Personality - Tập 69 Số 6 - Trang 907-924 - 2001
Tổng số: 75
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 8