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Journal of Neural Transmission

  1435-1463

 

 

Cơ quản chủ quản:  SPRINGER WIEN , Springer Verlag

Lĩnh vực:
NeurologyPsychiatry and Mental HealthNeurology (clinical)Biological Psychiatry

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Thông tin về tạp chí

 

Các bài báo tiêu biểu

Acetylcholinesterase containing nerve fibres in guinea pig ovary
Tập 52 - Trang 295-302 - 1981
F. Amenta, C. Cavallotti, M. de Rossi, F. Evangelisti, F. Ferrante
The distribution of acetylcholine esterase (AChE) in the ovary of normal as well as of sympathectomized guinea pigs was studied. In normal animals AChE-positive nerve fibres were found organized in a perivascular plexus. Some nerve fibres reach the corpus luteum and the follicular wall. Chemical sympathectomy performed with the neurotoxin 6-hydroxydopamine caused an almost complete disappearance of AChE positive nerve fibres suggesting that most of the AChE activity of ovarian nerves is localized in adrenergic nerve fibres. Enzyme activity was also present in smooth muscle cells of the vascular tree.
Clinical and experimental studies of phenytoin-induced hyperkinesias
Tập 45 Số 4 - Trang 291-305 - 1979
Paul A. Nausieda, William C. Koller, William J. Weiner, Harold L. Klawans
Effects of epigallocatechin gallate on rotenone-injured murine brain cultures
Tập 117 - Trang 5-12 - 2009
Rudolf Moldzio, Khaled Radad, Christopher Krewenka, Barbara Kranner, Johanna Catharina Duvigneau, Yingzi Wang, Wolf-Dieter Rausch
Green tea polyphenol epigallocatechin-3-gallate (EGCG) is reported to have antioxidant abilities and to counteract beneficially mitochondrial impairment and oxidative stress. The present study was designed to investigate neuroprotective effects of EGCG on rotenone-treated dissociated mesencephalic cultures and organotypic striatal cultures. Rotenone is a potent inhibitor of complex I of the respiratory chain, which in vitro causes pathological and neurochemical characteristics of diseases in which mitochondrial impairment is involved, e.g., Parkinson’s disease. Treatment with EGCG (0.1, 1, 10 μM) alone had no significant effects on mesencephalic cultures. In striatal slice cultures, EGCG led to a significant increase of propidium iodide (PI) uptake and 4-amino-5-methylamino-2′,7′-difluorofluorescein diacetate (DAF-FM), but not dihydroethidium (DHE) fluorescence intensity. Rotenone (20 nM on the eighth DIV for 48 h) significantly decreased the numbers and the neurite lengths of TH ir neurons by 23 and 34% in dissociated mesencephalic cell cultures compared to untreated controls. Exposure of striatal slices to rotenone (0.5 mM for 48 h) significantly increased PI uptake, and DAF-FM and DHE fluorescence intensities by 41 and 136 and 19%, respectively, compared to controls. Against rotenone, in dissociated mesencephalic cultures, EGCG produced no significant effect on either the number or neurite lengths of THir neurons compared to rotenone-treated cultures, but EGCG significantly decreased PI uptake by 19% and DAF-FM fluorescence intensity by 19 and 58%, respectively, compared to increase in rotenone-exposed striatal slices. On the other hand, EGCG did not affect superoxide (O2 −) formation as detected with DHE. These data indicate that EGCG slightly protects striatal slices by counteracting nitric oxide (NO·) production by rotenone. In conclusion, EGCG partially protects striatal slices but not dissociated cells against rotenone toxicity.
Über die zentrale Beeinflussung des Gefäßtonus
Tập 14 - Trang 296-302 - 1956
W. Birkmayer, F. Perger
An 70 Hemiplegikern, deren Insult mindestens 6 Monate zurücklag, wurden auf der Seite des cerebralen herdes Stellatum-Blockaden vorgenommen. Als Effekt konnten wir an der gelähmten Körperseite mehr als an der gesunden eine Steigerung der Hauttemperatur feststellen, die zur Angleichung der Temperatur zwischen gesunder und kranker Seite führte. Diese Temperatursteigerung war an Stellen besonders reduzierter Hauttemperatur (gelähmte Hand und Fuß) stärker ausgeprägt als in den proximalen Regionen. Auch oszillometrisch und rheographisch konnte die besondere Gefäßerweiterung an den gelähmten Extremitäten nach Stellatum-Blockade objektiviert werden. Die aktive Beweglichkeit in den gelähmten Extremitäten nahm besonders an den proximalen Gelenken zu. Zwischen Zunahme der aktiven Beweglichkeit und Temperatursteigerung ergab sich keine Korrelation. Zur Erklärung dieser Befunde wurde angenommen, daß durch Stellatum-Blockaden einerseits eine bessere Durchblutung der homolateralen Hirnhälfte zustande kommt, was zu der bekannten Funktionsverbesserung an der kontralateralen Seite führt, anderseits der aus dem cerebralen Herdgebiet stammende afferente Erregungsstrom auf das Vasomotorenzentrum blockiert und dadurch ein annähernd symmetrischer Gefäßtonus in der Peripherie wieder hergestellt wird.
Beitrag zur Frage der Schmerz bzw. Hyperalgesie auslösenden Substanzen
Tập 25 - Trang 390-398 - 1963
K. Speckmann, W. Möckel
In früheren Versuchsreihen hattenSpeckmann und Mitarbeiter zeigen können, daß sich die hyperalgetischen Zonen in der Umgebung umschriebener Hautquetschverletzungen durch Histamin subcutan zusätzlichvergrößern, durch vorherige intramuskuläre Injektionen von Antihistaminenelektiv verkleinern und durch Vorbehandlung der Haut mit dem Histaminliberator 48/80 weitgehendunterdrücken lassen. In denvorstehend geschilderten Versuchen wurden abermals durch mehrfache intracutane Vorbehandlung der Haut mit der Substanz 48/80 von freisetzbaren Histaminen weitgehendentleerte Hautareale erzeugt und gezeigt, daß die hyperalgetischen Zonen, welche durch Hautquetschverletzungen in derdirekten Um-gebung dieser Areale ausgelöst wurden, Aussparungen in dem Bereich aufweisen, welcher sich mit dem histaminentleerten Hautarealdeckt. In diesem Bereich hat somit der für die Auslösung der Hyperalgesie notwendige Wirkstoff, nämlich dasHistamin nicht zur Verfügung gestanden. Aus dem übereinstimmenden Ergebnisaller dieser Versuchsreihen wird geschlossen, daß eine axonreflexartig nervös gesteuerteHistaminfreisetzung in der Haut nicht nur bei der Auslösung der dreifachen Reaktion derHautgefäße, sondern — entgegen der Ansicht vonLewis —auch derhyperalgetischen Hautverletzungszonen dieentscheidende Rolle spielt. Gemessen an ihrem Verhalten gegen-über Histamin und Antihistaminen bzw. dem Histaminliberator 48/80 muß den Headschen hyperalgetischen Hautzonen bei Erkrankungeninnerer Organe und den durch Reizung von Hautnervenästen auslösbaren Hyperalgesien ein mit den Hautverletzungshyperalgesien naheverwandter nervös gesteuerter Auslösungsvorgang zugrunde liegen. Somit dürfteerstmalig der Nachweis gelungen sein, daß einchemischer Wirkstoff, dasHistamin, einespezielle Form von Schmerz auslöst, nämlich dieHyperalgesien in der Umgebung von Hautquetschverletzungen, die Headschen Zonen und die Reizhyperalgesien im Versorgungsgebietperipherer Hautnerven. Die Versuchsanordnung ergab zusätzlich die Möglichkeit, dieForm und dieGröße der durch mehrfache intracutane Injektion des Histaminliberators 48/80 von freisetzbarem Histaminentleerten Areale annähernd zumessen.
Binding of botulinum neurotoxin to pure cholinergic nerve terminals isolated from the electric organ of Torpedo
Tập 90 Số 2 - Trang 87-102 - 1992
Juan Blasi, Gustavo Egea, M. J. Castiella, Mònica Arribas, Carles Solsona, Peter J. Richardson, Jordi Marsal
Caregiver strain in progressive supranuclear palsy and corticobasal syndromes
Tập 128 - Trang 1611-1621 - 2021
Lukas Kellermair, Alexandra Fuchs, Christian Eggers, Petra Schwingenschuh, Mariella Kögl, Franz Fellner, Thomas Forstner, Stephanie Mangesius, Michael Guger, Gerhard Ransmayr
Progressive supranuclear palsy (PSP) and corticobasal syndrome (CBS) progress relentlessly and lead to a need for care. Caregiving is often burdensome. Little is known about the course of caregiver burden (CB) in PSP and CBS patients. Longitudinal analysis of CB in family members caring for PSP and CBS patients. Single-center longitudinal pilot study in 68 newly diagnosed patients with probable PSP and CBS (52 Richardson’s syndrome; 1 progressive gait freezing of PSP; 15 CBS). Demographic, educational, occupational parameters, family status, motor functions (UPDRSIII, Hoehn and Yahr Score, Tinetti) and neuropsychological performance (CERAD Plus, Frontal Assessment Battery) were assessed, as well as behavioral and neuropsychiatric impairments (Frontal Behavioral Inventory, Neuropsychiatric Inventory), activities of daily living (ADL) and caregiver burden using the Caregiver Strain Index (CSI), in most patients also the Zarit Burden Interview (ZBI). Patients were followed up every 6 months for up to 2 years. Caregivers reported mild to moderate CB at baseline, which increased by 25–30% in 2 years and was significantly greater in PSP than in CBS. Risk for mental health problems increased over time, especially in female caregivers (depression). Important patient-related factors were apathy, aspontaneity, depression, irritability, disorganization, poor judgment, impairment of language, impairments in ADL, a high educational level of the patient and close family relationship. Behavioral symptoms and impaired ADL are the main patient-related factors of CB in PSP and CBS. CB can be severe and needs to be assessed repeatedly from the time of diagnosis to provide comprehensive support.
Clinical neurochemistry: developments in dementia research based on brain bank material
- 1998
Elaine K. Perry, Jennifer A. Court, Rose Goodchild, Martin Griffiths, Evelyn Jaros, Mark Johnson, Stephen Lloyd, Margaret A. Piggott, Dean Spurden, Clive Ballard, Ian G. McKeith, Robert H. Perry
Validity and reliability of Leonhard's classification of endogenous psychoses: preliminary report on a prospective 25- to 30-year follow-up study
Tập 108 - Trang 629-636 - 2001
J. Tolna, B. Pethoő, M. Farkas, G. Vízkeleti, G. Tusnády, J. Marosi
A 25- to 30-year controlled follow-up investigation of endogenous psychoses started in 1997. The research program labeled "Budapest 2000" was initiated in 1967 as a controlled prospective study. The assessment of 108 patients and 24 normal control persons has so far been completed. With regard to the "middle groups" in the Leonhardian classification, diagnoses of bipolar manic-depressive psychosis, cycloid psychosis, periodic catatonia, systematic paraphrenia, systematic catatonia and hebephrenia proved to be valid in the long term. Revision of the category affect-laden paraphrenia seems to be called for.