The effect of track alignment irregularity on wheel-rail contact geometry relationship in a turnout zoneJournal of Modern Transportation - Tập 20 - Trang 148-152 - 2013
Li Wang, Ping Wang, Shunxi Quan, Rong Chen
The irregularity is a key factor affecting the wheel-rail contact geometry relationship. In this paper, we calculated the wheel-rail contact points at typical sections and obtained the longitudinal variation of the wheel-rail geometry relationship with the trace line method. The profile of the key rail sections was matched by cubic spline curve, and the shape interpolation was realized in non-cont...... hiện toàn bộ
Xem xét thiết kế của hệ thống vận chuyển ống chân không siêu tốc sử dụng siêu dẫn nhiệt độ cao (Phần I) Dịch bởi AI Journal of Modern Transportation - Tập 20 - Trang 108-114 - 2013
Jing Jiang, Xue Bai, Lei Wu, Yong Zhang
Hệ thống vận chuyển ống chân không siêu tốc sử dụng siêu dẫn nhiệt độ cao (HTS) là một phương thức vận chuyển đầy hứa hẹn cho tương lai. Là một thành phần chính của phương tiện HTS maglev, các đường dẫn từ tính vĩnh cửu (PMG) với các cấu hình hình học khác nhau và độ rộng của yoke sắt được phân tích bằng phương pháp phần tử hữu hạn (FEM). Lực nâng của một thiết bị HTS maglev trên phương tiện được ...... hiện toàn bộ
A multi-user decision support system for online city bus tour planningJournal of Modern Transportation - Tập 25 - Trang 59-73 - 2017
Saeed Asadi Bagloee, Madjid Tavana, Debora Di Caprio, Mohsen Asadi, Mitra Heshmati
Tourism is rapidly becoming a sustainable pathway toward economic prosperity for host countries and communities. Recent advances in information and communications technology, the smartphone, the Internet and Wi-Fi have given a boost to the tourism industry. The city bus tour (CBT) service is one of the most successful businesses in the tourism industry. However, there exists no smart decision supp...... hiện toàn bộ
Numerical determination for optimal location of sub-track asphalt layer in high-speed railsJournal of Modern Transportation - Tập 21 - Trang 103-110 - 2013
Mingjing Fang, Sergio Fernández Cerdas, Yanjun Qiu
Well-graded asphalt mix with the merits of high sound absorption, low water permeability, excellent strength, and easy construction is an important option for high-speed railway substructures. On the basis of finite element method, a model with conventional ballasted trackbed (T0) and four ballasted trackbeds models with different positions of asphalt layer were analyzed, in which 15 cm thick asph...... hiện toàn bộ
A nonlinear control method for the electromagnetic suspension system of the maglev trainJournal of Modern Transportation - Tập 19 - Trang 176-180 - 2013
Junqi Xu, Yuan Zhou
To deal with the inherent nonlinearity and open-loop instability of the electromagnetic suspension (EMS) system, a new nonlinear control method is proposed. The simulation results show that, for a PID controller, the overshoot of the system response to an airgap step disturbance is about 3 mm, and the transient time is 6 s; however, for the proposed nonlinear controller, there is no overshoot and ...... hiện toàn bộ
Trích xuất thông tin điểm dừng xe buýt từ dữ liệu giao dịch thẻ thông minh Dịch bởi AI Journal of Modern Transportation - Tập 26 - Trang 209-219 - 2018
Zhen Chen, Wei Fan
Hệ thống thu phí tự động (AFC) dựa trên thẻ thông minh đã trở thành phương pháp chính để thu phí xe buýt và vận chuyển đường sắt đô thị tại nhiều thành phố trên thế giới. Các công nghệ thẻ thông minh này cung cấp cơ hội mới cho việc thu thập dữ liệu giao thông, vì dữ liệu giao dịch thu được qua hệ thống AFC chứa nhiều thông tin lưu trữ quan trọng có thể được thu thập và sử dụng để giúp ước lượng m...... hiện toàn bộ
#hệ thống thu phí tự động #thẻ thông minh #dữ liệu giao thông #điểm dừng xe buýt #phát hiện địa điểm lên xe #ma trận xuất phát – điểm đến #công nghệ giao thông công cộng
A new lever-type variable friction damper for freight bogies used in heavy haul railwayJournal of Modern Transportation - Tập 24 - Trang 159-165 - 2016
Ximing Xu, Maohai Fu, Zhaoxia Xu, Zhongyi Chen
To overcome defects caused by the complex structure and unstable damping performance of the wedge-type damper, a new lever-type friction damper has been developed for use in freight bogies; the design allows the advantages of traditional three-piece bogies to be retained. A detailed description of the structure and mechanism of the lever-type damper is provided, followed by a stress analysis using...... hiện toàn bộ
Evolution of the electrical contact of dynamic pantograph–catenary systemJournal of Modern Transportation - Tập 24 - Trang 132-138 - 2016
Guangning Wu, Wenfu Wei, Guoqiang Gao, Jie Wu, Yue Zhou
A good contact between the pantograph and catenary is critically important for the working reliability of electric trains, while the basic understanding on the electrical contact evolution during the pantograph–catenary system working is still ambiguous so far. In this paper, the evolution of electric contact was studied in respects of the contact resistance, temperature rise, and microstructure v...... hiện toàn bộ